joeni Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Heisann. Har en trådløs router D-Link DIR-615. Den støtter 811 n, og er konfigurert for dette. Kjører kablet nett på en stasjonær PC med den, oppnår glatt hastighet 60/60. (Har Altibox 120) I huset har vi også to laptoper, som kjører trådløst. Begge disse har nettverkskort som støtter 811 n, og er konfigurert for dette. Nyeste drivere er installert. Ser at begge laptoper får mottaksignal mellom 48-54 mb./s., og er koblet opp med 811 g. Nettfart ligger da på ca. 18/18. Noen ideer om hvorfor jeg ikke får koblet opp med 811 n ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har du kryptert med WPA? 11n støtter ikke WEP. Lenke til kommentar
joeni Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Hei du - og takk så mye for oppklarende svar. Ja, jeg har kryptert med WEP. Jeg var ikke klar over at WEP ikke støtter 811 n. Lenke til kommentar
joeni Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Nytt problem dukket opp: Endret kryptering til WPA/WPA2. Kommer da ikke på nett. Får melding om at "nettverksinnstillingene på denne datamaskinen støtter ikke.......osv" Har rebootet routeren og restartet PCer. Måtte pent gå tilbake til WPN. Finner andre nettverk i nærheten som er kryptert med WPA - der blir jeg bedt om passord - men det går altså ikke hos meg selv... Forslag???? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Endre navn på nettverk (i routeren) koble så til på nytt. Problemet er trolig at det ligger lagret gamle påloggingsdata i PC. Lenke til kommentar
joeni Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Endre navn på nettverk (i routeren) koble så til på nytt. Problemet er trolig at det ligger lagret gamle påloggingsdata i PC. Heisann. Da var alt i orden. Hastigheten tredoblet ! Mange takk for nyttig hjelp ! Lenke til kommentar
cake Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) SLETT, en annen brukte brukeren min. Men det skal sies at Jan er en flink Endret 10. mai 2012 av cake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå