Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med 3Com OfficeConnect Wireless Access Point....

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg 3Com OfficeConnect Wireless Access Point samt 3Com kort. Har Telenor ADSL, men får dette ikke til å funke. De som har hatt noe med dette å gjøre vet at en skal kjøre `Discovery Application`fra cd'n som fulgte med, (for så videre å kunne konfigurer Access Point`) Programmet finner så IP adressen slik at du kan konfigurere videre. Jeg får ip- adressen 192.168.0.1 men den vil ikke godta dette og meldingen jeg får opp sier `No Devices Found`

Kortet funker slik det skal, og både kort og Access Point finner hverandre. Men jeg kommer altså ikke inn til der jeg skal skrive passord og brukernavn fra Telenor. altså her: http://www.barbara.no/tester/wlan/gateway/index3.html

Hva må jeg gjøre?

Håper på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd 192.168.1.1? Min 3Com router kom satt opp med denne ip'n og regner da med at 3Com bruker det som standard på de fleste produkter.

Prøver du å finne accesspunktet med det trådløse kortet for så ås ette opp accsesspunktet? Prøv heller med en kabel direkte fra PC til punktet. Noen må konfigureres på denne måten.

Pass på at du på PC har IP 192.168.1.x og Nettverksmaske 255.255.255.0.

Du behøver ikke å bruke programmet som følger med for å konfigurere. Bruk nettleseren. Skriv bare inn IP nummeret til accesspunktet (http://192.168.1.1)

Lenke til kommentar

Prøv å sjekk innstillingene i IE :

Velg Verktøy -> Alternativer for Internett -> Tilkoblinger ->

Lan-Innstillinger der skal alt være tomt ingenting skal være huket av.

Under tilkoblinger skal det heller ikke vær noe ting i boksen for innstillinger for oppringninger og virtuelt privat nettverk.

Lenke til kommentar

Okay, har slettet alt der nå. Den eneste oppkobling jeg hadde var Telenor ADSL.

Den ip- adressen jeg nå får opp (som jeg også har fått opp før) er 169.254.130.47 ved kjøring av `Discovery Application`fra cd'n.

?????

Den funker heller ikke, og jeg får opp meldingen 'No Device Found'

:evil::evil:

Lenke til kommentar

din lan ip må være 192.168.1.x

x= et tall mellom 2 og 256 (du vleger hvilket) jeg har for eksempel 192.168.1.153 (har samme aksess point som deg(omtrent))

du kan jo prøve å fjerne tilkoblingen i boksen tilkoblinger i IE, for så og sett opp på ny, koble til internett via lan.

mulig jeg har misforstått problemet ditt!!

Lenke til kommentar
Da får jeg: (blant annet)

Ethernet adapter LAN:

IP: 169.254.0.0

Subnet mask: 255.255.0.0

Wireless Connection (med kabel fra PC til Accesspunkt)

IP: 169.254.130.47

Subnet mask: 255.255.0.0

subnet mask'en skal stå (tror jeg) 255.255.255.0

din er 255.255.0.0, BYTT!!

Lenke til kommentar

Har du flere DHCP servere i nettverket? Ifølge manualen så skal IP på routeren være 192.168.1.1 og subnet mask 255.255.255.0. Det ser ut til at du får IP fra en annen server. Har du satt ADSL modemet i switchen eller på WAN porten (Ethernet Cable/DSL) på routeren? Prøv å koble fra alle enheter untatt forbindelsen mellom din maskin og routeren.

Lenke til kommentar
Har du flere DHCP servere i nettverket? Ifølge manualen så skal IP på routeren være 192.168.1.1 og subnet mask 255.255.255.0. Det ser ut til at du får IP fra en annen server. Har du satt ADSL modemet i switchen eller på WAN porten (Ethernet Cable/DSL) på routeren? Prøv å koble fra alle enheter untatt forbindelsen mellom din maskin og routeren.

der har du sannsynligvis løsningen på problemet ditt

Lenke til kommentar

Dette har jeg jo prøvd mange ganger!!! Og det er jo dette som er problemet!! At det ikke går.

Kobler kabel fra Telenor ADSL til Access Point. Bruker så bare trådløse kortet (kortet får kontakt med accesspunktet, men det hjelper lite når jeg ikke kommer inn og får konfigurert Access Punktet) for å sette opp Access Punktet.

Den IP adressen jeg får opp er da: 169.254.130.47?

Den funker ikke!! Og jeg får opp meldingen 'No Devices Found'.

Jeg har ingen annen connection enn Telenor ADSL.

Greit nok at IP adressen er feil, men det er jo den IP adressen den finner!!

:evil::evil:

Lenke til kommentar
Dette har jeg jo prøvd mange ganger!!! Og det er jo dette som er problemet!! At det ikke går.  

Kobler kabel fra Telenor ADSL til Access Point. Bruker så bare trådløse kortet (kortet får kontakt med accesspunktet, men det hjelper lite når jeg ikke kommer inn og får konfigurert Access Punktet) for å sette opp Access Punktet.  

Den IP adressen jeg får opp er da: 169.254.130.47?  

Den funker ikke!! Og jeg får opp meldingen 'No Devices Found'.  

Jeg har ingen annen connection enn Telenor ADSL.  

Greit nok at IP adressen er feil, men det er jo den IP adressen den finner!!  

:evil:  :evil:

Det du har kjøpt er trolig hub en trådløs sådan, hvis navnet på den er 3Com OfficeConnect Wireless Access Point.

Ett kontroll spørmål: er det en lampe i front som heter Cable/DSL?

Ett spørsmål til hva er type betegnelsen på 3com "boksen"?

Lenke til kommentar

Du har kjøpt et trådløst aksesspunkt UTEN routerfunksjonalitet og uten DHCP server. IP addressen du får, er den Windows gir ut automatisk dersom den ikke får kontakt med en DHCP server, og kan ikke brukes til noe særlig. Aksesspunktet ditt er beregnet for å kobles til et eksisterende nettverk, og egner seg dårlig til å kobles direkte på et modem fra Telenor (står feks. ingenting om PPPoE støtte på 3com.com).

Hadde jeg vært deg ville jeg ha forsøkt å bytte det aksesspunktet du har mot et aksesspunkt med innebygd routerfunksjonalitet (feks. denne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...