byggeren30 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 eg har fått formatert min hardisk, for å kunne ligge inn windows 7 på en helt "rein hardisk". men når eg starter opp og kommer så langt til "where do you want to install windows?" står det en partisjon der som heter "disk 0 partition 1" (det er jo egentlig C ). men eg får ikke laget windows der, eg får ikke lov til å trykke på "new eller extend" (kun formater) når eg prøver å innstallere "windows på disk 0 partition 1" får eg opp en melding. "setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. see the setup log files for more information." og lengre en dette kommer eg ikke... hva kan eg gjøre for å få orden på dette for å få maskinen min opp å gå igjen. har ikke hatt noen problem tidligere før eg fikk den formatert. maskiner er en toshiba satelitem L300 mvh en fortvilt mann :new_woot: Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Du kan ikke velge "new" eller "extend", men du kan velge "formater"? Velg "formater"! Endret 28. november 2011 av srbz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hva var det du gjorde først, da du "har fått formatert min hardisk"? Kan høres ut som du har tenkt litt feil her. Formatering er noe man gjør fra installasjonsprogrammet, det er unødvendig å gjøre det i en frittstående operasjon før man begynner installasjonen. Hvis du da har formatert på forhånd så har du antagelig valgt en partisjonstype som Windows ikke liker. Det du må gjøre er å slette den partisjonen du har laget og overlate til Windows å lage en ny. Lenke til kommentar
byggeren30 Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 eg slettet den partisjonen som var deg, og da fikk eg mulighet til å velge størrelse osv. så no ser det ut som alt skal gå greit. takk skal du ha moderator er det noen andre problemer så veit eg hvem eg skal skrive til. mvh ikke lengre fortvilt mann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå