Thor Håkonsen Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Hvordan stiller dette seg egentlig ? Har man rettigheter i det hele tatt ? Hårfint ? Grenseland ? Gråsoner ? Greia er at jeg bli tipset om dette fra en annen på FLICKR : link : http://www.charlesbankgallery.com/news/50/ Som er en direkte kopi av mitt bilde : Phyllocrania paradoxa by Thor Hakonsen, on Flickr Har fått forespørsler fra "kunstnere" (amatører/hobby osv) med spørsmål om de kan male noen av bildene mine - og de har alltid fått positivt svar. Denne dama har jeg nok aldri fått noen forespørsel fra.. Er det fritt frem og male av ett fotografi på den måten og kalle det 100% sitt eget verk ? Endret 29. november 2011 av ThorEH Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det på siden du linker til er da ikke noe maleri? Såvidt jeg kan se etter en rask sammenlikning i PS er det et bilde, og som du sier DITT bilde, det er så absolutt ikke lov. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Jeg syntes også det ser veldig ut som ett bilde, mitt bilde... Jeg har googla dama - og hun er kjent for veldig "life-like" malerier.. Sender uansett en mail til galleriet i morgen, og påstår at det er mitt bilde de har brukt - da det tross alt ser veldig slik ut. Og, i den oppløsningen er det ikke mulig å se forskjell !? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Du har alle rettigheter knyttet opp til ditt bilde. Dessverre viser det seg i praksis at det ikke er så enkelt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Det er nok ditt bilde uten tvil, ville nok ikke gitt meg der uten en kamp Edit: litt rart egentelig, Pia Dehne er en ganske aktiv fotograf med mange prosjekter bak seg. Endret 28. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Oppdatering i saken : Sendte en mail til galleriet sent i går kveld - og spurte om en forklaring på hvorfor de brukte mitt bilde. Fikk svar i dag morges om at de hadde nå vært i kontakt med artisten (Pia Dehne) og funnet ut det var en misforståelse Og skulle fjerne bildet så fort som mulig.. Har svart at jeg gjerne ville vite HVA som var en misforståelse, samt at jeg gjør det klart at jeg ønsker betalt for bruken åkke som - noe, de som gallerieiere, bør forstå.. Blir spennende å se neste svar Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ta flere screenshots. http://standardculture.com/posts/5497-Pia-Dehne-Shows-Tonight-standard-staff https://www.facebook.com/event.php?eid=282709351761444 Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Takk Trondster - fant den første linken din i går, men etter restart av maskinen så fant jeg den ikke igjen.. Hvordan kopierer jeg en "hel nettside" ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) File -> Save As... I type velger du komplett nettside. Endret 29. november 2011 av Trondster 1 Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Har da kommet til en enighet om betaling fra galleriet, som bare har brukt materialet som er blitt dem tildelt fra kunstneren - avventer nå en mail fra kunstneren selv for å se om jeg gjør noe mer i den retning. Ikke store summene, men det dekker da litt tort til svia.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ellers: Det skal også nevnes - det er et pokker så bra bilde du har tatt der! Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Morsomt at du skulle si det egentlig - ett bilde jeg tok for over 4 år siden, før jeg så opp ned på blitsbruk, og redigert før jeg så opp ned på PS Mye mulig at jeg nok må teste ut knelere som motiver igjen Lenke til kommentar
egilh Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg ser bildet nå er fjernet fra forsiden på gallerisiden. Har du hørt noe mer tilbake fra de? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Ligger fortsatt på facebook-siden til Pia Dehne tho. Hvordan går det med saken? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Heisann, Etter at jeg kom i kontakt med galleriet, så ble bilder umiddelbart fjernet fra deres nettsider, og det skulle det også gjøre fra FB-sidene.. Jeg sjekket kun sidene til galleriet. Jeg har forøvrig kommet til enighet om betaling med galleriet, som tar støyten for kunstneren - som er den som har levert materialet til dem. Men, nu må det sendes en ny mail til dem Takker og bukker Bjohansen Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 bildet er fremdeles publisert nederst på denne siden: http://standardculture.com/posts/5497-Pia-Dehne-Shows-Tonight-standard-staff under hennes navn. pr. 09.12.2010 under hennes navn. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 har du prøvd ut : http://www.tineye.com/ Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Ang artikkelen i The Standard, så har galleriet gitt dem beskjed og bedt dem fjerne bildet. Når det gjelder FB-eventsiden, så skyldte de på cache, men det er ihvertfall bort nå. Så, så langt er det case-closed for min del - om det ikke skulle dukke opp igjen, noe jeg ikke ser på som veldig sannsynlig Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Heisann, Etter at jeg kom i kontakt med galleriet, så ble bilder umiddelbart fjernet fra deres nettsider, og det skulle det også gjøre fra FB-sidene.. Jeg sjekket kun sidene til galleriet. Jeg har forøvrig kommet til enighet om betaling med galleriet, som tar støyten for kunstneren - som er den som har levert materialet til dem. Men, nu må det sendes en ny mail til dem Takker og bukker Bjohansen Kor mykje fekk du? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Som skrevet over, så fikk jeg nok til tort på svia (og ett par julegaver..) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå