Gå til innhold

Problem med trålrøstnett - På kun en maskin

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min kjøpte seg ny bærbar PC, for bare noen måneder siden. Men den siste tiden har det vært mye tull når hun skal koble seg opp mot det trådløse nettverket når hun er hjemme, og dette gjelder kun den ene PCen alle de andre maskinene i huset kommer seg inn med en gang. Har også prøvd å koble til et annet nettverk og da går det helt normalt, er kun når hun er hjemme problemet oppstår! Så hva er egentlig årsaken til dette, er det maskinen som er problemet eller er det selve nettverket? Virker jo veldig rart siden det kun er den ene maskinen som ikke klarer å koble seg opp mot det trådløse nettverket. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yo! noen trådløse bokser sammarbeider rett og slett bare dårlig! Er det dårlig dekning? Eller er dekning god, men detter ut allikevell?

Sjekk instillinger på trådløs router at ikke noen sære ting er skrudd på. Skru av alt boost og turbo greier på trådløst. Ev prøv å sett hastighet til kun b (Ikke g og n osv).

Sjekk også at du ikke har en Hvit 3Com router. Disse har jeg kverket 3 av. Totlat utstabil.

Kjøp evt. en ny og bedre trådløs router.Kjøp en dyr en som fungerer. Og beskytt alt nettverksutstyr inkl ADSL modem eller hva du nå har med et overspenningvern koblet i jordet stikkontakt. Dettte gjorde jeg for 3 årsiden. Aldri tull lenger. Overspenning fører til at nettverksutstyr blir ustabilt. Og i tillegg dør tvert.

Dersom dette ikke hjelper, så at drivere på pc ikke er for gamle. Dersom bærbar: Oppdater bios og se om det hjelper.

Men før du styrer alt for mye: Post hvilken router du har og hvilken pc du har, os , trådløst kort osv.Vet du tenkte å skrive alt dette i posten over, men glemte det og at du nå sitter og angrer. Ingen skam å snu!

En quick fix kan være å kjøpe en separat tråløs usb-plugg til pc. Duger sikkert, men ikke like neat.

Lenke til kommentar

Takk for et veldig godt og utdypende svar. :)

Får dessverre ikke sjekket alt dette nå, grunnet det er hos kjæresten min. Men det jeg vet er at det er en Acer Aspire 5742G og det er ikke satt på noe som boost og turbo på ruteren, alt er standard. Har også tidligere prøvd å sette hastigheten til B uten at dette hjalp. Hvordan router det er vet jeg ikke, eneste jeg vet er at det ikke er en Hvit 3Com ruter. :)

Dekningen er relativt god, og på de andre PCene vi har prøvd i samme rom vis dette har noe å si, er det ikke noe problem, alt går som det skal. Glemte og skrive dette i stad, når en skriver inn nettverksnøkkelen så kobler den opp, men blir satt som begrenset tilgang. Og alle drivere er oppdatert.

Så burde vel ringe Telenor og høre om de kan se noen feil på linja, og vis de ikke kan se noe spesielt så er nok en ny ruter på tide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...