Freidiggggg Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 hva er ulempene med å kjøpe seg en ivy bridge på for eksempel en 1155 socket?? noen som kan nevne alle nye tingene ib vil bringe med seg? takk på forhånd. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Du kjøper kun ivy bridge på grunn av hovedkortet støtter thounderbolt. Mistenker det vil bli en annen sokkel f.eks 1550 eller noe slikt. Angående prosessor har det vært snakk om tidligere 77 Watt effektforbuk og mulighet å overklokke mere, men det er ikke stort mere man kan vente fra den prosessoren foreløpig. Så jeg ville sagt hvis man ikke skal overklokke, er nok i5 2400 god invistering ennå. tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1397004 . Endret 29. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ivy Bridge vil kun være på LGA1155. Det skal komme nye chipset: Z77, Z75 og H77. Ingen skal støtte thunderbolt så vidt jeg vet. Ivy Bridge-E vil være på LGA2011. Her kommer det sikkert et nytt chipset, men ingen vet noe. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ivy Bridge sine prosessorer blir ikke spesielt merkbart kraftigere enn dagens i7 2600k. Det er bare det at Ivy Bridge kan kjøre andre chipsets, f.eks mer båndbredde på PCI-E etc. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Om Ivy Bridge E kommer med nytt chipset så blir det interressant. Klarer Intel å fullføre sitt halvferdige arbeid på Socket 2011 eller mer røre grunnet at AMD ikke er der? Jaja, jeg svarer med lommeboka, altså ingen handel Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Skal jeg tippe, tror jeg sokkel 2011 må man vente til slutten av år 2012 før det vil komme noe nytt. Spørs vel om det blir bare litt lavere pris på den sokkelen før den forsvinner. Samme med LGA 1155 og tidligere som gjelder nå. Ikke enkelt å si så veldig mye mere per dags dato. Men jeg frykter intel vil bli verre å endrer sokkelene ofte, rett og slett for å tjene mere penger. AMD var den platformen som behold sin AM3 standard likt over tidene. Endret 30. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå