Gå til innhold

BK: norges minste stavkirke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett veldig flott nattbilde, fin stemning. Vakkert med det blå mot det orange.

For å få hekken mørkere kan du lage ett nytt lag hvor du justerer hekken med levels. Legg på en lagmaske ( pass på og ha sort som forgrundsfarge og hvit som bakgrundsfarge) Mal deretter inn tårnet, himmelen og det rundt hekken med en stor bløt pensel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hej Jeanette - fin lille kirke du har fundet her - har aldrig hørt om den før :-)

Billedet er fint komponeret, der i gadelyset med en dejlig nattehimmel.

Ser ud som om du har forøget farvemængden og derved træder farven fra gadebelysningen kraftigt igennem - og i en vis grad overskygger det naturlige.

Jeg gjorde et forsøg ps med hækken som du ønskede mere farve på.

Jeg selekterede hækken og justerede farven i image/adjustments/color balance.

Efterfølgende benyttede jeg nik color efex til at dæmpe farven en anelse i hele billedet med filtret duplex.

Håber at du synes det er ok jeg arbejdede med dit billede.

Har set ud fra dine billeder gennem tiden at du synes om at eksperimentere med farverne - spændende og svært.

Hilsen Steen

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hej Jeanette - fin lille kirke du har fundet her - har aldrig hørt om den før :-)Billedet er fint komponeret, der i gadelyset med en dejlig nattehimmel.Ser ud som om du har forøget farvemængden og derved træder farven fra gadebelysningen kraftigt igennem - og i en vis grad overskygger det naturlige.Jeg gjorde et forsøg ps med hækken som du ønskede mere farve på.Jeg selekterede hækken og justerede farven i image/adjustments/color balance.Efterfølgende benyttede jeg nik color efex til at dæmpe farven en anelse i hele billedet med filtret duplex.Håber at du synes det er ok jeg arbejdede med dit billede.Har set ud fra dine billeder gennem tiden at du synes om at eksperimentere med farverne - spændende og svært.Hilsen Steen

Tusen takk Steene,det var akkurst dette jeg prøvde få til men fikk det ikke til,veldig snilt av deg gjøre det for meg,satte jeg stor pris på,skal prøve få det til selv oxo med alle go forklaringer jeg her har fått... ønsker deg en riktig fin dag

klem

• Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes dette ble kjempeflott jeg Jeanette, gode og varme farger. Syntes hekken bør være slik når det er et nattbilde. Skal den bli annerledes så er jo HDR en ide. Hvet ikke om jeg er flink nok til å komme med tekniske tips men jeg har en fotobok av Kelby som annbefaler f11 på nattbilder.Ha en fin kveld :)

Tusen takk Håkon,for god komentar, ja jeg tenkte prøve en natt med hdr oxo,og ja jeg prøvde oxo med f11 men dette var dette som ble best der da.. må forske ut det HDR mere,jeg har jo tittet litt på din hjemmeside og liker måten du går frem på,så det er jo ikke altid en bok el oppskrift man må følge for få fantastiske resultat,noen ganger kommer de rett og slett av det vi kaller feil oxo...altid hyggelig med komentar fra deg,setter pris på det.

ønsker deg en fin dag

klem

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ett veldig flott nattbilde, fin stemning. Vakkert med det blå mot det orange. For å få hekken mørkere kan du lage ett nytt lag hvor du justerer hekken med levels. Legg på en lagmaske ( pass på og ha sort som forgrundsfarge og hvit som bakgrundsfarge) Mal deretter inn tårnet, himmelen og det rundt hekken med en stor bløt pensel.

Tusen takk Thore,fin komentar og skal prøve det du skriver her,se om jeg klarer det,ønsker deg en riktig fin dag..

klem

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...