Gå til innhold

Minecraft Multiplayer Server - Spørsmål!

Anbefalte innlegg

Her er en del spørsmål angående Minecraft Multiplayer:

• Hvordan spiller man multiplayer på PC-spillet? (ikke webversjon) - Konkret: hvordan finner man servernavn og alt det der...
  • Noen som har en server som lånes ut gratis? OG kan installere multiplayer server på den? (Aner ikke hvordan det gjøres, jeg....)
  • Tips til det og spille multiplayer?
  • (Litt off-topic) Tips til å få bedre ytelse og grafikk? (lagger/hakker mindre)

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konkret: hvordan finner man servernavn og alt det der...

Ip-adresser finner man feks her: http://mcserverlist.net/

Noen som har en server som lånes ut gratis? OG kan installere multiplayer server på den? (Aner ikke hvordan det gjøres, jeg....)

En server kan alle lage gratis. Søk på google. Når man spiller på en server, spiller man multiplayer (online). Hvis du ikke spiller på en server, spiller du heller ikke online.

Tips til det og spille multiplayer?

Så lenge du oppfører deg og følger reglene, samt bruker sunn fornuft, klarer du deg. De STORE serverne har MANGE "ledere" som kan sparke deg ut fra serverne hvis du gjør noe dumt. Det hjelper heller ikke å prøve å skjule det fordi de har programmer som "tracker" alt du gjør.

(Litt off-topic) Tips til å få bedre ytelse og grafikk? (lagger/hakker mindre)

Hvis det lagger mye går du inn på options og stiller alt på normalt, short, osv.

Hvis det fremdeles lagger, skru av alle andre programmer.

Hvis ikke det heller hjelper, har du mest sannsynlig for dårlig pc.

Mvh

Heh115

Lenke til kommentar

Konkret: hvordan finner man servernavn og alt det der...

Ip-adresser finner man feks her: http://mcserverlist.net/

Noen som har en server som lånes ut gratis? OG kan installere multiplayer server på den? (Aner ikke hvordan det gjøres, jeg....)

En server kan alle lage gratis. Søk på google. Når man spiller på en server, spiller man multiplayer (online). Hvis du ikke spiller på en server, spiller du heller ikke online.

Tips til det og spille multiplayer?

Så lenge du oppfører deg og følger reglene, samt bruker sunn fornuft, klarer du deg. De STORE serverne har MANGE "ledere" som kan sparke deg ut fra serverne hvis du gjør noe dumt. Det hjelper heller ikke å prøve å skjule det fordi de har programmer som "tracker" alt du gjør.

(Litt off-topic) Tips til å få bedre ytelse og grafikk? (lagger/hakker mindre)

Hvis det lagger mye går du inn på options og stiller alt på normalt, short, osv.

Hvis det fremdeles lagger, skru av alle andre programmer.

Hvis ikke det heller hjelper, har du mest sannsynlig for dårlig pc.

Mvh

Heh115

Jeg lurer på noe mer :p Har du (eller andre, for den sags skyld) søketips til det på Google? Jeg fant en nettside som tilbyr spillservere (deriblant til Minecraft) men de kostet jo noe... Jeg er ute etter en spillserver som er gratis. "Reglene" for multiplayer, er de bestemt av lederne, eller er det felles regler?

Beklager hvis jeg skrev på feil plass, ante ikke at det var en plass dedikert til Minecraft!

Jeg har KJØPT Minecraft, i en periode brukte jeg gratisversjon, men utviklerne av Minecraft fortjener fortjenesten! (For å ha laget et så bra spill (bra syntes jeg :D))

Mvh CasterAnd (Mitt Minecraft-brukernavn også :D)

EDIT: Legger til noe mer....

Bruker "quote" tag, fordi ofte når jeg svarer og stiller flere spørsmål, blir de ikke besvart :p

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...