Gå til innhold

Dlink 655 + Canal Digital = Mister SSID

029kid

Anbefalte innlegg

Har dlink 655 og canal digital, men opplever etter å ha satt opp trådløst nettverk med WPA personal at SSID som jeg laget blir borte og erstattet av "dlink" uten sikkerhet.

Dette skjer helt tilfeldig og uten grunn, har endret til egen SSID og WPA 3 ganger nå men det resettes fremdeles.

Denne skjønner jeg ikke, noen som vet eller har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at 655 routeren er låst til Ubicom firmware eller noe i den duren.

D-Link har routere med andre chipset som støtter opensource, men skal du først kjøpe en ny router så kjøp et skikkelig merke som Netgear. De støtter forøvrig opensource også selv om jeg aldri har sett poenget da de er stabile som fjell med stock firmware.

Lenke til kommentar

Har også blandede erfaringer med D-Link, har hatt et par 855 det siste året, men release av ny FW fra D-Link skjer altfor sjelden og fungerer kun til en viss grad.

Har for 3-4år siden hatt NetGear hvor de på den tiden var et makkverk og fikk lite ytelse per kr. Nå har det heldigvis snudd og det ser ut til at de har veldig gode rutere uten at jeg har testet dem.

Kan varmt anbefale Cisco E4200 til tungt bruk. Relativt bra pris og meget god ytelse på både wireless og kablet. Har per nå 18-20 enheter tilkoblet iløpet av ett døgn og kjører fint med flere HD-streams, torrent-bruk etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...