Verbal Hologram Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Halo, vel jeg har alltid vært forsiktig, og kjørte nå nylig med Nod 32 og fant ingenting. Men hører av og til klikkelyder fra pcen uten at jeg gjør noe. Det er disse klikke lydene som er til stede mens man blar gjennom mapper på dokumenter og/eller på kontrollpannelet, i windows 7. Er dette en keylogger eller noe slikt? Jeg hadde vært evig takknemlig ettersom at jeg nesten kun bruker pcen til vg og dagbladet for tiden i skrekk for at det er noe farlig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Uhm... en keylogger som lager klikkelyder?? :!: Seriøst, det er mye som kan lage klikkelyder på en pc, disker, psu, vifter etc. 1 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Uhm... en keylogger som lager klikkelyder?? :!: Seriøst, det er mye som kan lage klikkelyder på en pc, disker, psu, vifter etc. Haha :!: Tror du misforstod, ikke klikkelyder utenifra pcen, men slike som når man går inn på mine dokumenter og går i mapper. Altså navigasjons klikke lydene. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Aha, jo det er jo mer mystisk, men det kan jo være et program som lager de ja. Jeg tviler dog på at programmer som lever av å være stealthy er konfigurert til å annonsere at de er på maskina di. 1 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Aha, jo det er jo mer mystisk, men det kan jo være et program som lager de ja. Jeg tviler dog på at programmer som lever av å være stealthy er konfigurert til å annonsere at de er på maskina di. Tenkte det jeg også, men kan jo være en som ikke var så nøye? Siden de kommer med gjevne mellomrom. Burde jeg ta recovery? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Er du bekymret for malware så kjør nå et søk med et egnet program. Malwarebytes eller noe tilsvarende, eller alle sammen. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Er du bekymret for malware så kjør nå et søk med et egnet program. Malwarebytes eller noe tilsvarende, eller alle sammen. Har alt kjørt med det, det fant heller ingenting. Men må da være en grunn til at disse lydene kommer? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det er det sikkert, men da er det nok noe legitimt som lager de. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvilke programmer kjører du når dette skjer? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Sansynligheten for at det heller er et av de legitime programmene som har en bug eller noe sånt er nok mye høyere enn at det er en keylogger eller virus. programmer som infiserer er laget nettop for å ikke oppdages. De baserer seg så og si aldri på det grafiske grensesnittet for å romstere rundt i maskinen. Dette er nok sansynligivis ikke noe ondartet så jeg ville redusert alarmfaktoren et par hakk - men kjør gjerne et par online virus scannere om du har mistake så er du rimelig sikret. Jeg bruker selv disse to i ny og ne som komplimenter til MSE som jeg har installert: - Housecall - ESET online scanner (NOD32) Hvis disse to ikke finner noe så er ihvertfall sjansene for at du infisert med noe ondartet meget små. Jeg har vel forøvrig vært borti noe lignende et par ganger der det har vært ting som automatisk oppdatert/refreshet seg selv som har laget slike klikk og smålyder - websider f.eks. Som sagt er det nok mer sansynlig at det er noe i denne gaten. Vil du ha total kontroll så bare bruk en brannmur som kontrollerer utgående trafikk. Da må du godkjenne alle programmer som sender utgående trafikk. Det vil fort avsløre alle aktive trojanere eller andre ting som evt. kan gi tilgang til maskinen din da de alle må sende ut trafikk før eller siden. -Stigma 1 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Tusen takk for et utrolig detaljert svar, Stigma Du har hjulpet meg en del før. Skal nok få kjørt med disse online skannerne imorgen, og har satt ESET smart security sin brannmur på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå