Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Virus / Pc med merkelig oppførsel

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Nå er det noe alvorlig rart med pcen min.

Jeg har sittet noen timer og sortert musikk og plutselig begynner pcen og oppføre seg meget merkelig. Det virker som det bare blir verre og verre hele tiden, det hele startet vel for kansje 2 timer siden.

Hva som skjedde og hvilke symptomer pcen har:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

1) Jeg satt som sagt og sorterte og renamet musikk (alle mappene ligger på skrivebordet) og plutselig begynner alt og gå skikkelig tregt. Jeg lukker derfor mappen og prøver å åpne den på nytt men da tar det ca 3 minutter bare for å åpne den. Dessuten tar det lengre tid for jo større mappen er.

2) Mens mappen loader er hele mappen tom, og når den er ferdig loadet har ingen av mp3 filene de vanlige winamp/mp3 ikonene som de vanligvis har

3) Prøver jeg å rename en sang så kommer ikke forandringene opp direkte. Det tar enten veldig lang tid eller så må jeg lukke og åpne mappen på nytt for at forandringene skal tre i verk. Prøver jeg å trykke på mp3 filen som er i mappen og som har det gamle navnet så får jeg beskjed at filen ikke finnes. Derfor går det nok rimelig tregt i systemet en plass.

4) Jeg klarer heller ikke komme meg inn i min datamaskin eller kontrollpanel pga evig lang loadetid (mappen er også her helt tom, ingen ikoner skrift eller noe)

5) Søkefunksjonen funker helt fint og jeg kan også finne fram sanger fra en mappe som ''lagger'' uten problemer.

6) Plutselig ble alt fint igjen (trodde jeg). Pcen fungerte helt fint i 10 min helt til jeg begynte og rename sanger igjen. Da ble den som beskrevet over igjen med en gang.

7) Det virker som at om jeg gir pcen 10 min etter at den begynner å bli treg når jeg har renamet en sang så blir den fin igjen.

8) Nå begynner jeg å tvile og begynner å lure på om det er noe annet galt også. Det virker som om ting generelt oppdaterer seg på pcen, akkurat som når man trykker F5. Er jeg inne i en mappe så blir alle ikoner hvite i en brøkdel sekund hvert 5 sekund. Også noen av ikonene i windows baren (menylinja i windows 7) gjør dette.

Edit****

9) Nå blinker skrivebordsbakgrunnen min mellom det vanlige skrivebordsbildet og svart, hvert bilde er der ca 3 sekunder.

10) Klokka er borte, søkefunksjonen er borte, jeg har dobbelt opp av enkelte ikoner.

Kunne sikkert nevnt mer og mer her, regner nå med at det er ett virus av ett slag :(

---------------------------------------------------------------------------------------------

Er det noen som har en anelse om hva i all verden dette kan være for noe? Føler mer og mer ting på pcen begynner å blinke og at alt bare blir verre som sagt.

Jeg skulle gjerne posta info om pcen min men akkurat nå kommer jeg meg ikke inn dit.

Det jeg vet: Windows 7 Home Premium 64 bit

4gb Minne

2,1 ghz (tror jeg)

Takker på forhånd for alle eventuelle svar :)

Endret av SundayMorning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager også at jeg ikke får fylt inn mer info om hva slags pc jeg har men jeg tørr rett og slett ikke lukke firefox fordi jeg vet ikke om jeg kommer meg inn igjen hit igjen.

Nå driver alle ikonene på skrivebordet og bytter ikoner og alt er generelt kaos :)

1) Jeg har forhåndsinnstallert norton som fulgte med pcen, vet ikke om det kan ha noen betydning men jeg valgte i dag og godta den 1 mnd gratis pakka pga jeg var lei av at popupen poppet opp hele tiden.

2) I tillegg har jeg kjørt ett scan med hijackthis jeg begynner å lure på om det kansje er no muffens med denne, men såvidt jeg vet så ble den lastet ned fra den offisielle siden og scannet med virussøker før installert.

Om det er noe annet dere trenger å vite så er det bare å spørre =)

Endret av SundayMorning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...