Nilsen Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Samsung imponerer oss stort med sin nyeste SSD. Test: Samsung SSD 830 128 GB Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 For en fin SSD. Blir nok ett kjøp! Lenke til kommentar
SecoYage Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Bra med noen konkurrenter til Intel. For meg som bryr meg mer om stabilitet enn den råeste ytelsen er dette et veldig godt alternativ. Jeg synes også det er betryggende at de lager alle komponenter i enhetene sine selv. 3 Lenke til kommentar
deleted Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Testen av denne er vel overtime deluxe? Kom ikke denne serien for minst 2mnd siden? Vurderte sterkt å kjøpe en slik, men pga mangel på anmeldelser og tilbakemeldinger gikk jeg heller for ocz 1 Lenke til kommentar
G3 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg har akkurat kjøpt og innstallert 256 GB versjonen av denne. Der fulgte det ihvertfall med en plastramme på 2,5 mm. Er ellers storfornøyd med resultatet :-) Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Bra med noen konkurrenter til Intel. Hva mener du egentlig med dette? Intel er stabile, men det er det vel andre som er og? Eksempelvis Crucial m4? Eller er den ikke like kjapp? (trodde den var kjapp) Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvorfor er egentlig ikke Crucial m4 med i slike sammenligninger her? Den er jo en av de best egnede OS-diskene, og det er jo det som er hovedgrunnen til å kjøpe SSD for de aller fleste. Min m4 kommer i posten en av dagene, gleder meg veldig! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hadde denne saken fra Samsung vært på lager da jeg oppgraderte for 7 uker siden, så hadde det blitt den i stedet for Crucial M4. Ikke at jeg er misfornøyd med M4'en på noen måte, men Samsung 830 blir nok et lite hakk over. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Bra med noen konkurrenter til Intel. Hva mener du egentlig med dette? Intel er stabile, men det er det vel andre som er og? Eksempelvis Crucial m4? Eller er den ikke like kjapp? (trodde den var kjapp) Konkurranse gir levere priser og raskere utvikling. Er nok det han mente 2 Lenke til kommentar
SecoYage Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Bra med noen konkurrenter til Intel.Hva mener du egentlig med dette? Intel er stabile, men det er det vel andre som er og? Eksempelvis Crucial m4? Eller er den ikke like kjapp? (trodde den var kjapp) Jo, Crucial er jo også en konkurrent. Men samtidig har vel Intel enda bedre rykte hva gjelder stabilitet. Uansett, poenget var vel egentlig å si at det er sunt med konkurranse generelt og spesielt hva gjelder SSDer uten Sandforce. som forklarer enkelte ting litt grundigere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Bra med noen konkurrenter til Intel. .. som om det ikke fantes i bøtter og spann fra før. Samsung 830 er en av de jeg vurderer å kjøpe til en bærbar PC, men da i 64 GB-utgaven. Agility 3 og Crucial M4 er også i toppsjiktet av de som frister mest. Lenke til kommentar
twhoffma Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har denne TRIM-liknende funksjonalitet i hardware slik som Sandforce-baserte SSD'er? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har denne Super Capacitor? Eller er den like ubrukeleg som dei fleste andre SSDar om ein bryr seg om sin data? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har denne Super Capacitor? Eller er den like ubrukeleg som dei fleste andre SSDar om ein bryr seg om sin data? UPS? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Testen av denne er vel overtime deluxe? Kom ikke denne serien for minst 2mnd siden? Vurderte sterkt å kjøpe en slik, men pga mangel på anmeldelser og tilbakemeldinger gikk jeg heller for ocz Jepp. Den er litt sein. Tok opp temaet med dem for en stund siden og de beklaget, men de hadde ikke fått noen disk å teste. Da blir det vanskelig. Om de skulle kjøpt alle diskene de skulle teste selv hadde de nok måtte kutte minst en stilling. Derfor er de avhengig av at produsenter eller butikker sender produktene til testing. Samme gjelder Crucial M4. Hvorfor er egentlig ikke Crucial m4 med i slike sammenligninger her? Den er jo en av de best egnede OS-diskene, og det er jo det som er hovedgrunnen til å kjøpe SSD for de aller fleste. Min m4 kommer i posten en av dagene, gleder meg veldig! Se svaret over. Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 I og med at Agility 3 er 200kr. billigere, hvorfor skulle noen kjøpe denne i stedet? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 I og med at Agility 3 er 200kr. billigere, hvorfor skulle noen kjøpe denne i stedet? Fordi agility 3 bruker SF-2281 kontrolleren... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Har denne Super Capacitor? Eller er den like ubrukeleg som dei fleste andre SSDar om ein bryr seg om sin data? UPS? Då blir det billegare å kjøpe ein SSD med super capacitor. Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg bruker Crucial M4 og den funker bra Men jeg aner ikke noe om ytelsene til den sammenliknet med disken i testen her. Lenke til kommentar
Penguin Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 I og med at Agility 3 er 200kr. billigere, hvorfor skulle noen kjøpe denne i stedet?Fordi agility 3 bruker SF-2281 kontrolleren... Og det er dumt, fordi....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå