nilja Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg trenger en ny pc, og har ikke fulgt med på noe som helst datarelatert på årevis. Trenger å kjøpe den fra komplett pga en firmaavtale og jeg vil helst ha et nvidia grafikk kort. Ellers så har jeg vel ikke noen preferanser. Skal kunne kjøre nye spill, men jeg trenger ikke ha alt på ultra og jeg spiller ikke BF3 eller andre FPSer hvis de er ekstra krevende. Jeg vurderte Limited Editionen her : http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11033 , men vet ikke om den er noe brukbar. Kan noen gi meg noen tips til hvilken jeg skal kjøpe og hvordan den skal konfigureres? Ca 12.000 er vel en ok pris. Håper noen kan hjelpe meg litt. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg trenger en ny pc, og har ikke fulgt med på noe som helst datarelatert på årevis. Trenger å kjøpe den fra komplett pga en firmaavtale og jeg vil helst ha et nvidia grafikk kort. Ellers så har jeg vel ikke noen preferanser. Skal kunne kjøre nye spill, men jeg trenger ikke ha alt på ultra og jeg spiller ikke BF3 eller andre FPSer hvis de er ekstra krevende. Jeg vurderte Limited Editionen her : http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11033 , men vet ikke om den er noe brukbar. Kan noen gi meg noen tips til hvilken jeg skal kjøpe og hvordan den skal konfigureres? Ca 12.000 er vel en ok pris. Håper noen kan hjelpe meg litt. hvis du mente denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10522 så har den ut datert prosessor vurdert å bygge selv? Lenke til kommentar
nilja Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Takk for svar. Jeg vil helst ikke bygge selv, har ikke tid og jeg blir bare irritert på grafikk kortene. Og ja, det var den jeg mente. Antar det er pga prosessoren den er på tilbud da. Er det noen av "ferdig-PC" de har som ikke har utdaterte deler, eventuelt kan bytte ut delene på den konfigurere selv knappen? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Takk for svar. Jeg vil helst ikke bygge selv, har ikke tid og jeg blir bare irritert på grafikk kortene. Og ja, det var den jeg mente. Antar det er pga prosessoren den er på tilbud da. Er det noen av "ferdig-PC" de har som ikke har utdaterte deler, eventuelt kan bytte ut delene på den konfigurere selv knappen? den av de som ville passet best til ditt budsjett er vel BF3 edition. endre RAM til corsair vengeance 1600mhz 8GB og endre SSD til Crucial M4 128GB (fordi det ikke var noen 64GB versjon av den tilgjengelig) da vil prisen være 11500. hvis du vil kan du legge til et antec Kuhler H2O 620, den er en del bedre enn stock kjøleren til intel. eller eventuelt finne et annet kabinett blant de som er der. kabinett er jo en smak og behag sak, det er jo ikke alle som liker Corsair 650D. (det som kan sies om 650D er at det er mest til bruk av custom vannkjøling, det er ikke så veldig bra til luftkjøling. den lukkede vannkjøleren jeg nevnte ovenfor vil hjelpe litt da, men ikke så veldig mye) Endret 28. november 2011 av olestokk Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Du kan jo ta en titt på Komplett Winter Gamer, der får du det nyeste av hardware. Satt opp slik: Ahead Nero 10 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske QPAD FH Komplett L.E. Call of Duty: Modern Warfare 3 Fractal Design Define R3 Black Pearl Noctua NF-P12 120mm Vifte Corsair TX V2 650W PSU Intel® Core i5-2500K Processor MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX Crucial m4 SSD 2,5" 128GB Seagate Barracuda® 7200.12 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic(64bit) Så har du en fin maskin til 11633,- Lenke til kommentar
nilja Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Du kan jo ta en titt på Komplett Winter Gamer, der får du det nyeste av hardware. Satt opp slik: Ahead Nero 10 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske QPAD FH Komplett L.E. Call of Duty: Modern Warfare 3 Fractal Design Define R3 Black Pearl Noctua NF-P12 120mm Vifte Corsair TX V2 650W PSU Intel® Core i5-2500K Processor MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX Crucial m4 SSD 2,5" 128GB Seagate Barracuda® 7200.12 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic(64bit) Så har du en fin maskin til 11633,- Finner ikke hvor jeg skal legge til ekstra vifte på oppsettet. Det var noe annet jeg lurte på også.. dette kommer på under 10.000, hvis jeg skulle legge til et par tusen, hva burde jeg oppgradere? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 hvis du vil ha mest mulig for penga ville jeg ventet til starten av januar men å kjøpe PCen for da kommer AMD sin nye skjermkort serie. de vil yte mye bedre enn dagens skjermkort. og for den prisen av det skjermkortet du har valgt vil du kunne få et som er ca. 25% bedre. det er verdt å vente MVH Olestokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå