Gå til innhold

Deling av filer på tvers av virtuelle OS

AnaXyd

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har kommet i en litt kinkig situasjon med min Windows Server 2008R2, som jeg benytter mest til å streame filmer til min Boxee for tiden. I en av de siste updatene har Boxeen blitt veldig kresen på operativsystem, så den klarer ikke å streame fra Windows server lengre. Derfor må jeg ty til en workaround. Har tenkt ut følgende, men har møtt på noen problemer;

- Installere et virtuelt OS (Windows XP) på Serveren. Bruker Virtualbox.

- Klare å få det virtuelle OS'et til å hente opp filene fra serveren som skal streames, og dele de ut, slik at jeg kan koble Boxeen mot det virtuelle OS'et.

Virtualbox har en shared folders funksjon, som gjør at det virtuelle OSet kan koble til mapper på serveren via nettverksstasjoner. Dette funket dessverre ikke som jeg hadde planlagt, da man ikke kan dele andres filer på den måten.

Derfor, er det noen her som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Er jeg på rett spor, eller finnes det bedre løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare kjøre XP virtuelt på vmware server på din 2008r2 og bruk netverksshare innebygget i vindows. Da har du tilgang til alt du trenger som nettverksdisk i den virualiserte XP maskina.

Mulig du kan kjøre samme løsning i Virtualbox, trenger vel egentlig kun å ha tilgang til nettverket fra XP maskina.

Lenke til kommentar

Benytter ikke streaming-software på serveren, Boxeen henter opp direkte fra mappa jeg har delt over nettverket. Men det har visstnok blitt en bug i siste update på Boxee, slik at Boxeen har blitt veldig kresen på OS, spesielt 2008R2.

Grunnen til at jeg kjører 2008R2 er at jeg benytter serveren til mye annet enn kun streaming også. Og det har jo fungert fint til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...