Gå til innhold

[Løst] Kan denne dataen kjøre Trine 2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minimalt med info du legger ut, og minimalt med research du har gjort selv.

Her er en link til maskinen som svarer til produktkoden på bildet ditt.

Her er angivelig systemkravene til spillet.

Kort fortalt: nei.

Skjermkortet ditt er bokstavelig talt møkk. Det er, uten å overdrive, betydelig svakeste enn selv de svakeste grafikkløsningene i de billigste maskinene du får tak i i dag.

Prosessoren din kjører på 2.2 GHz, såvidt over minstekravet, men den har kun én kjerne.

Du kan imidlertid oppgradere maskinvaren. Mulig hovedkortet støtter AM3-prosessorer, men det er uansett gammelt og utdatert, og bør byttes skal du først oppgradere. Det vil medføre at du trolig vil trenge en ny Windowslisens, og du vil definitivt trenge et bedre skjermkort, selv om det ikke trenger yte allverden. Det medfører at du igjen vil trenge en ny strømforsyning - 300W som er i maskinen din i dag trekker rett og slett ikke et eneste skjermkort i dagens marked.

HK, CPU, RAM

Skjermkort

Strømforsyning

Med disse (totalt 1920 kr + frakt) vil maskinen din dekke minstekravene til spillet, men du må som sagt muligens ha en ny Windowslisens i tillegg (pluss på ca 900 kr). Det er ikke dermed sagt at det vil by på en stor spillopplevelse - maskinen vil fremdeles ikke være stort mer enn kontormaskin å regne etter dagens standard.

Et bedre kjøp:

HK, CPU, RAM

Skjermkort

Strømforsyning

totalt 3379 kr, fremdeles uten Windows

Dette fordrer selvsagt at du klarer å montere delene selv.

Endret av srbz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for hjelp og forslag til oppgraderinger. Men jeg kommer ikke til å bruke en eneste krone på denne dataen, det har jeg ikke økonomi til. Heller ikke det store behovet. For spill klarer jeg meg fint med PS3.

Dataen var noe av det aller billigste jeg kunne finne, den lå på 2795 kr for to år siden. Så ingen overraskelse dette.

Trine 2 kommer uansett til PS3 etter hvert også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...