Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Folk som ikke vil betale tilbake

MikkelRev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

møt opp på døra og si at du skal ha pengene eller så tar du noe av det de har av verdi til den summen?

nei det går vell kansje ikke. hadde samme problem en gang med en kompis jeg lånte penger til og ikke fikk tilbake. møtte til slutt opp på døra og ga han en frist ellers kom jeg til å plukke av de fete felga han hadde på bilen som kostet 20 lapper, gikk 1 uke så fikk jeg alt :)

men dummeste man gjør for å få tilbake penger er å bli uvenner med dem og gjøre det på en dum måte bare for å få pengene. blir neppe så hyggelig i ettertid

Lenke til kommentar

Hva gjør man med folk som ikke betaler tilbake det de skylder? Er snakk om et par tusenlapper for et par år siden. Å mase nytter ikke.

Ta det som en lærepenge, Venn eller ikke, når en må låne 2 høvdinger (uten at jeg vet hva det var til) så bør varsellampene begynne å blinke.

Det er lov å si nei.

Lenke til kommentar

Lurer på hva dere ville anbefalt av Forliksrådet og Conta Inkasso. Hvilket alternativ vil være mest lønnsomt for meg, og hvilket er minst lønnsomt for skyldneren? Her er utdrag fra mailene deres:

Det [inngi en forliksklage] kan du selv om du ikke har dokumentasjon på kravet.

Forliksklage må inngis til det forliksrådet i den kommunen hvor vedkommende bor/oppholder seg/har en adresse. Forliksklage må inngis med original signatur, dvs. ikke mail eller fax.

Du bør nedlegge en påstand.

Det vil bli innkrevd gebyr kr 860,- (føres som sakskostnad i forliksklagen).

Det høres ut som dette er noe du kan ta til inkasso. Hvis vedkommende ignorerer alle krav vil saken gå til Namsmannen.

de 500 kronene du betaler for tjenesten vår har du ikke lov til å legge inn i kravet mot skyldneren. Men det legges på andre gebyrer og salærer + renter som automatisk legges til kravet. Dette dreier seg om over tusenlappen hvis saken går til Namsmannen og skyldneren betaler. Helt nøyaktig vil en utleggsbegjæring gi deg et gebyr på kr 860 for at du bruker tid på å skrive dokumentet, og inntil kr 305 for purregebyrene.

Skyldneren skal også betale det du må betale til det offentlige for utleggsforretning hos Namsmannen. Dette blir også lagt til i kravet ditt av systemet.

Lenke til kommentar

Har du noe bevis på att denne personen har lånt disse pengene av deg?

Ja, chattelogger via mail og facebook + kanskje noen kvitteringer og vitner. Conta ihvertfall sa at chatteloggene burde være bra nok bevis.

Herregud, for en tulling. Jeg kan godt ta meg en tur til han, og hilse fra MikkelRev, da forandrer han nok mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du får kalle inn disse gutta så skal du se saken løser seg glatt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1400124

Det er hardbarka karer (hirr, hirr...) som: "har samla et crew fra våre tidligere liv" og " vi er de folka foreldrene våre advarte oss mot "

Forøvrig er det et ordtak som sier: "Penger og vennskap skal holdes adskilt som olje og vann.. "

G :)

Endret av Gaidaros
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...