Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Reiseliv og språk 1 EKSAMEN

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har vært oppe i reiseliv og språk eksamen før og vet hva dette går ut på?

Er det en random del som blir på engelsk?

Jeg føler ikke jeg er helt klar fordi jeg har ikke peiling på hva som skal skje...

Håper på svar!

Skal ha eksamen onsdag 7. desember!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Har selv eksamen i Reiseliv og Språk 1 nå på tirsdag og gruer meg sinnsykt! Har tatt faget som privatist, så er ekstra nervøs av den grunn.

Men jeg har snakket med læreren i faget om hvordan eksamen kommer til å foregå:

1. Du får et tema du skal snakke om, 30 min før du skal inn til selve eksamen. I denne halvtimen får du KUN bruke læreboka og skrivesaker/egne notater. Ingen kommunikasjon på hverken data eller med andre elever. Denne delen skal du snakke om i ca 10 min inne på eksamen.

2. Etter du har gått gjennom tema du fikk før du kom inn, vil du få en helt uforberedt oppgave der inne. Du må altså i teorien kunne hele boka. Denne delen skal du også bruke ca 10 min på.

3. Til slutt får, hvertfall vi på min skole, se et bilde. Utfra det bildet får vi spørsmål på engelsk, og må også svare på engelsk. Så det blir en liten engelsk samtale bare. Den er vel på 5-10 min. Tror den er bare for å se hvor du ligger hen når det kommer til å kommunisere på engelsk. Her er det viktig å lære seg reiselivsbegrep og sånn.

Et viktig stikkord læreren min gav meg var markedsføringshjulet. Så det er nok lurt å pugge godt på det ;) Lykke til!

Lenke til kommentar

Da var den eksamen overstått!

Den var helt annerledes enn hva du fortale, jeg fikk et tema: reiselivsnæringen også skulle jeg prate om den hele tiden, det var ikke noe annet tema eller noe bilde og snakke engelsk.

Men det gikk jo kjempegreit!

Fikk en sterk 5-er, det er jeg fornøyd med!

Hvordan gikk det med deg? :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Jeg har hatt r&s2 skriftlig eksamen men det er så lenge siden (1,5 år siden) og er nok ikke mye til hjelp. Men de som hadde r&s1 eksamen i min klasse (hadde faget som nettfag) gikk det bra med. Mener å huske at alle fikk 5 eller 6, så kan du stoffet, skal det i utgangspunktet gå bra (som med alle andre eksamener)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...