sap_2000 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Det så ikke billig ut, propan eller parafin/jet A1 ? Ikke dyrt så lenge man har hel leke når man drar hjem Turbinen går på parafin/ Jet-A1 Ta en kikk her for og se hvordan det ser ut fra den andre siden av kameraet Motorstart 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg er glad jeg driver med en billig hobby, så som fotografering Har bestandig hatt en dragning til RC, men tør ikke er redd det blir alt for dyrt siden man fort blir lei billige kjøpesett Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Med en slik hobby, så ser jeg nytten av en 60D (eller 7D) med passende optikk. Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Var en tur innom Japan Foto i dag og hentet 10-22 mm'ern som ikke var på lager i butikken når jeg handlet kameraet med 15-85. Endte opp med en 580 EX II Blits så da vet jeg at jeg ikke bytter med det første. Ville også ha en skuldertype bag da jeg stort sett ikke drasser mye rundt på utstyret, men synes det er vanskelig og finne en ideell en. Synes de fleste er dype og trange, mens jeg ønsker en med stort flateareal og stor åpning i toppen. Og det var ikke lett og finne. Ideelt sett ville jeg hatt en stor Canon skulderbag slik som CANON GADGET BAG 1EG PROFESSIONAL men den virker ikke så lett å få tak i. Tok derfor med meg en Lowepro Nova 200 AW skulderveske. Helt grei og får med meg det utstyret jeg har i dag, men har lite plass til utvidelse av parken. Noen som vet om skulderbager slik som beskrevet over i noe større størelse (flateareal)? Senere vurderer jeg en Lowepro Flipside 300 i tilegg for tur og reise. Fin sekk synes jeg. Kan ha 70-200 2,8 påmontert med god margin. Synd den ikke er en skulderbag, lol :!: Nå gleder jeg jeg til å begynne å leke med kameraet. Blir nok litt manuallesing på blits og kamera på iPad'en i seng i kveld tenker jeg Endret 3. desember 2011 av sap_2000 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg har en lowepro stealt report og synes den er god, er en eldre type jeg har men de nye er like gode. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Domke F2 har plass til en del og har stor åpning i toppen. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Senere vurderer jeg en Lowepro Flipside 300 i tilegg for tur og reise. Fin sekk synes jeg. Kan ha 70-200 2,8 påmontert med god margin. Synd den ikke er en skulderbag, lol :!: Jeg har selv brukt Flipside 300 til reiser og turer, og jeg er veldig fornøyd med ryggsekken! Den går normalt under kravene for håndbagasjestørrelsene, og med den spesielle åpningen skal det litt til før en tyv får en slibrig hånd i utstyret. Den føles robust og trygg, den rommer mer enn man tror ved første øyekast, og den har flere fiffige løsninger som gjør den til en meget god sekk. Selv har jeg hatt 70-200 F4 påmontert, 17-55, 18-55, 430 EX II, 10-22, to hus med batterigrep og en rekke kabler og ledninger i hovedrommet. Stativet festet på fronten, og det er alltids plass til en pc, eller litt klær i hovedrommet og. En kan alltids ta ut alle delene og bruke sekken som en helt normal sekk også Lenke til kommentar
arthon Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Rånere med RC Jetfly. Savnet å se inter kutt av flyet filmet fra utsiden i den første videoen. Ser at trådstarter trenger en heftig telezoom og et solid semi-pro stativ så han kan filme kameratenes luft akrobatikk. Et Hexacopter med 60D åpner jo en helt ny hobby. Kan følge og filme flyene fra siden når de tar av å lander. Og kan være ganske stasjonært i luften og filme mens Jetflyene gjør akrobatikk. Dette åpner nye store muligheter for å glede mange RC Jet flygere med flotte bilder av flyene i aksjon og også uante muligheter for å bruke mye penger på en helt ny hobby. http://vimeo.com/21557950 http://vimeo.com/30898014 http://www.mikrokopter.de/ucwiki/MikroKopter?action=show&redirect=StartSeite http://www.quadrocopter.us/2011/09/07/red-epic-on-cinestar/ 1 Lenke til kommentar
sollie Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 J.... tøffe promo filmer. FPV leif på vimeo har noen knalle video'r. Og i 2 etg på jobben har vi et firma som driver med slike kopter rigger, og flyr utenfor kontorvindunene dann og vann. Får min trex 500 til å virke som en pølse. Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Rånere med RC Jetfly. Savnet å se inter kutt av flyet filmet fra utsiden i den første videoen. Ser at trådstarter trenger en heftig telezoom og et solid semi-pro stativ så han kan filme kameratenes luft akrobatikk. Et Hexacopter med 60D åpner jo en helt ny hobby. He he. Jetgreiene blir en lidenskap (sykdom iflg noen) på lik linje med det jeg tror foto og utstyr blir for noen. Begge hobbyer har potensial for bruk av altfor mye tid og penger... Ja. Enig. Skulle hatt klipp fra bakken også, men altfor sjelden noen har med videokamera dessverre. Kan du linke til et stativ du mener er egnet for formålet? Gjerne egnet for video også. Har et Quadrocopter og har lekt med samme tanke som du skisserer om og henge på sidelinjen og filme flyene fra spennede vinkler og "hoppe" inn bak og prøve og følge litt. Quadroen min er nok for liten til speilrefleks, men GoPro og kompaktkamera går fint. Må bare få bygget en rigg for kamera. Så var det det med å få tid til alt, da.... Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg har selv brukt Flipside 300 til reiser og turer, og jeg er veldig fornøyd med ryggsekken! Takkker for inspill. Ser ut til at den er et smart valg. Får kjøpe meg en etterhvert Lenke til kommentar
arthon Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Rånere med RC Jetfly. Savnet å se inter kutt av flyet filmet fra utsiden i den første videoen. Ser at trådstarter trenger en heftig telezoom og et solid semi-pro stativ så han kan filme kameratenes luft akrobatikk. Et Hexacopter med 60D åpner jo en helt ny hobby. He he. Jetgreiene blir en lidenskap (sykdom iflg noen) på lik linje med det jeg tror foto og utstyr blir for noen. Begge hobbyer har potensial for bruk av altfor mye tid og penger... Ja. Enig. Skulle hatt klipp fra bakken også, men altfor sjelden noen har med videokamera dessverre. Nå har jo du fått deg et veldig bra video kamera, så fra nå av er ikke det noen unnskyldning. Kan du linke til et stativ du mener er egnet for formålet? Gjerne egnet for video også. Har et Quadrocopter og har lekt med samme tanke som du skisserer om og henge på sidelinjen og filme flyene fra spennede vinkler og "hoppe" inn bak og prøve og følge litt. Quadroen min er nok for liten til speilrefleks, men GoPro og kompaktkamera går fint. Må bare få bygget en rigg for kamera. Så var det det med å få tid til alt, da.... Den beste rimligste løsningen som er stødig nok hvis du f.eks. skal skyte fly med en lang tele er (var) en pakke fra Manfrotto med 525 stativ og 501 hode. Dette var noe "alle" butikker hadde, men nå finnes ikke det mer. Ligger fremdels hos Dustin (men som utgått) http://www.dustinhom...duct/5010112391 Den pakken kostet ca.6000.- En Weifeng pakke i en butikk i New York er veldig rimelig i forhold til hva den pakken koster hos andre (gjerne det dobbelte) http://www.dmkfoto.c...luxe_p/2350.htm Ellers kommer det interessante produkter under navnene Fancier og E-Image (begge fra (Weifeng) og Feisol. Spør igjen hvis du nærmer deg handel, markedet skifter ofte og det er lett å gå seg vill. Her er link til en Nordmann som har laget sitt eget kamera feste til et 'kopter; http://www.fpv-leif....setup&Itemid=15 Jeg tror dette er filmet med GoPro; Link til websiden hans;http://shrediquette.blogspot.com/p/shrediquette-mm6.html http://vimeo.com/18873955 Endret 5. desember 2011 av arthon Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Nå har jo du fått deg et veldig bra video kamera, så fra nå av er ikke det noen unnskyldning. Vet det, men er egentlig speilrefleks egnet? Ikke autofokus og synes det er vanskelig å se noe særlig på skjermen på høylys dag når man skal filme små ting på himmelen som går fort. Hva med en slik søker som festes på skjermen? Er det dyre greier? Finnes til 60D? Den beste rimligste løsningen som er stødig nok hvis du f.eks. skal skyte fly med en lang tele er (var) en pakke fra Manfrotto med 525 stativ og 501 hode. ....Spør igjen hvis du nærmer deg handel, markedet skifter ofte og det er lett å gå seg vill. Oj oj. Det var dyre greier, ja. Får avvente litt med det, men kommer tilbake som du foreslår når jeg nærmer meg kjøp takker! Lenke til kommentar
arthon Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Nå har jo du fått deg et veldig bra video kamera, så fra nå av er ikke det noen unnskyldning. Vet det, men er egentlig speilrefleks egnet? Ikke autofokus og synes det er vanskelig å se noe særlig på skjermen på høylys dag når man skal filme små ting på himmelen som går fort. Hva med en slik søker som festes på skjermen? Er det dyre greier? Finnes til 60D? Det er nok lettere med et video kamera, men du får ikke samme kvalitet. Det er i det hele tatt vanskelig å følge små fly som beveger seg fort. Er de langt nok borte og du har lys nok til å blende ned for stor dybdeskarphet er ikke fokusering noe problem. Når flyene er nærmere så blir det vanskeligere, men ikke vanskeligere enn å filme en fugl i flukt. Du får en optisk loupe til 60D, der har det kamera en fordel med utbrettbar skjerm. Spørsmålet er fort du klarer å brekke skjermen. Varavon har en dyr optisk loupe som skulle egne seg, men koster nesten $250.- hos Amazon. http://www.varavon.c...t/loupe60d.html Ellers vil en "7 Lilleput monitor til $200 som du kan bygge en solskjerm til være like bra som følgemonitor, men kanskje ikke like lett å fokusere med. Kan du gå høyere i pris finnes det elektroniske søkere, men de koster foreløbig fra ca.$800.- og oppover. Noen billigere Kinesiske er i ferd med å bli lansert, men ingen vet kvaliteten enda. Så der har du litt oversikt over hva som er tilgjengelig for å kunne filme fly i luften. Mye dyrt å bruke pengene på og mye nytt kommer. Regner med du spør igjen hvis du en gang får veldig lyst til å filme mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå