sap_2000 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Hei. Har bestemt meg for og kjøpe et 60D. Er på jakt etter et godt tilbud på 60D hus eller som kit med 15-85 IS. Andre kitalternativer er også aktuellt om prisen forsvarer salg av kitobjektivet. Ser at det tidligere har vært kjørt gode (dags)tilbud tidligere på 60D bl.a hos JP til 5790,- med 18-55 og kun huset hos Expert til 5999,-. Elkjøp hadde vel også "Onsdagssalg" for en tid tilbake. Billigste jeg finner hus til i dag (hvor det er aktuellt for meg og kjøpe) er 7490,- JP og FV selger også 60D kit med 15-85 til ca 12300,-, som gir en pris på huset til ca. 6800,- om man trekker fra objektivet (JP pris) Fint om noen kan gi tips om de kommer over gode tilbud på 60D. Har lyst til å hoppe på når noen kjører et godt dagstilbud på 60D Takker så mye for hjelpen Fra før har jeg 18-135 IS og 70-200 IS II USM samt extender 1,4 III. Om jeg får tak i 15-85, vurderer jeg og selge 18-135. Planen er og ha 60D med objektivene nevnt ovenfor, samt og gå til innkjøp av et 10-22 mm objektiv. Endret 2. desember 2011 av sap_2000 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Har du kikket i Akams produktguide? https://prisguiden.no/produkt/canon-eos-60d-133540 Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Ja. Det er der jeg refererer prisene fra. Samt Kelkoo og Prisjakt. Andre steder som er verdt og følge med på? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Andre steder som er verdt og følge med på? Nja, utenom her på akam er det ikke noe særlig mer en og følge med i tråden "gode tilbud i nett/butikken" og Chattetråden Endret 28. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Og du bør være litt var på hvor butikken har hovedkontor - utenlandske firmaer har ikke alltid like stor forståelse for det faktum at vi har 5 års reklamasjonsrett i dette landet. Pixmania, f.eks. har base i Frankrike, og er et firma som mange har slitt med service/support. Så du bør høre med oss når du har funet en god pris, om det egnetlig er verdt det ... Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Ja. Det var det jeg mente med "steder som er aktuelle og handle" Pixmania etc er uaktuelt. Håper på JP, FV, Elkjøp, Expert el. Lign Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Da ble det kamera på meg Etter litt diskusjon hos Japan foto fikk jeg (noe) motvillig nettpris på alt jeg kjøpte. Ga klar beskjed om at jeg skulle handle for 20k i dag, og at det var opp til dem og jeg skulle handle der eller gå et annet sted. Ble en grei deal da JP var endel billigere på 10-22mm objektivet jeg ville ha kontra FV og Interfoto. Ble en EOS 60D med EF-S 15-85 IS USM og en EF-S 10-22 USM. Begge med solblendere. Var også innom Interfoto på Høvik etterpå og kjøpte et 72mm Canon beskyttelsesfilter til 15-85 objektivet. Hadde ikke 77mm på lager nå, så den får jeg kjøpe senere. Fra før har jeg en EF 70-200 F 2,8 L IS II USM . Lurer også litt på blits. 430 EX II eller 580 EX II samt et lyssterkt objektiv til landskap nattfoto. Noen tips? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Grattis med kjøp. JP gir deg nettpris hvis du bare står på, så det var bra Men du trenger da vel ikke enda ett objektiv til landskap? Du har jo kjøpt to objektiver som kan brukes til nettopp det. Med mindre du har tenkt til å trigge flere Canon blitser kan du trygt gå for 430EXII. Den største fordelen jeg personlig ser med 580EXII er innebygd reflektorkort. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Siden 60D har trådløs blitsstyring behøver du ikke kjøpe 580EX, ville begynt med en 430EX II* Du burde heller bruke penger på et godt stativ og fjernutløser hvis du skal ta bilder av landskap, objektivene du har kjøpt holder. Når det gjelder filter til beskyttelse er det delte meninger angående det, i Norge må du over 1000.- for filter som ikke skal foringe bildekvaliteten betraktelig. Og hvis du bruker et UV-0 filter og det vil synes sterke lyskilder kan/vil du få flare, spesielt når det er mørkt og du får gatelykter etc. med på bildet. Gratulerer med kjøpet, og se for pokker og les manualen * du burde kjøpe utgave II av 430 EX siden den er sterkere bygget og kraftigere på alle områder, Elkjøp og de andre el-kjedene selger den gamle utgaven faktisk dyrere en utgave II Endret 2. desember 2011 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Bekyttelsesglass/filter og eventuelt plastpose over kameraet bør hovedsaklig benyttes som beskyttelse i regn/vannsprut og skitne omgivelser, resten av tiden bør de ligge i kameravesken. Da har den optiske kvaliteten ikke så mye å si. Likevel har jeg spandert på meg multicoated B+W, de var ikke så dyre på eBay. Pass på å få original og ikke en kopi... Lenke til kommentar
egilh Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Siden 60D har trådløs blitsstyring behøver du ikke kjøpe 580EX, ville begynt med en 430EX II* Veldig sant, noe jeg ikke tenkte på. Ellers gode tips fra Nautica. Stativ og trådløs utløser for landskap er det du trenger. Lenke til kommentar
sollie Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Grattis med 60d Sap. Har just gått fra 450d til 60d selv.Storfornøyd (japan 5799 kampanje) Har også 430exII. Gleder meg til å prøve 24-105 og 70-200mkll som en kamerat har kjøpt til sitt 7d. Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Grattis med kjøp. JP gir deg nettpris hvis du bare står på, så det var bra Men du trenger da vel ikke enda ett objektiv til landskap? Du har jo kjøpt to objektiver som kan brukes til nettopp det. Takker Du har et godt poeng. Kanskje jeg skal roe ned den tanken litt og heller tenke på et ok makroobjektiv?? Har alltid vært fascinert av makro... Hva med nattfoto? Er objektivene jeg har godt egnet for det og? Beklager hvis jeg spør dumt, men er litt novice på de forskjellige objektivers bruksområde, men har alltid veldig lyst til og lære Ang. blitsen, så mener du 580 II ikke gir noen større fordel med rekkevidde, belyse et større rom etc? Takker så meget til alle for svar Gratulerer med kjøpet, og se for pokker og les manualen Takker Og er allerede igang med å lese gjennom PDF manualen på iPaden, men sovnet i går kveld ca 1/3 ut i boka Grattis med 60d Sap. Har just gått fra 450d til 60d selv.Storfornøyd (japan 5799 kampanje) Har også 430exII. Grrrrrr Heldiggris Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hva med nattfoto? Er objektivene jeg har godt egnet for det og? Ang. blitsen, så mener du 580 II ikke gir noen større fordel med rekkevidde, belyse et større rom etc? Alle objektiver er i utgangspunktet egnet til natt-fotografering, det hele er avhengig hvor mye og lenge du eksponerer et bilde, du må i alle tilfeller ha et stabilt stativ og helst en ekstern utløser. Jeg har begge to, bruker 580EX II stort sett med redusert styrke og 430EX II hovedsakelig på full styrke, 580 EX II er bedre på alle områder men den er nesten dobbel så stor i omfang så det blir en avveiing. Endret 2. desember 2011 av Nautica Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 ... Lurer også litt på blits. 430 EX II eller 580 EX II samt et lyssterkt objektiv til landskap nattfoto. Noen tips? Du har ofte behov for litt dybdeskarphet i landskapsfoto, så du trenger ikke noe mer lyssterkt enn det du har. Lysproblematikken løser du da med stativ og lang lukkertid. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Takker Du har et godt poeng. Kanskje jeg skal roe ned den tanken litt og heller tenke på et ok makroobjektiv?? Har alltid vært fascinert av makro... Hva med nattfoto? Er objektivene jeg har godt egnet for det og? Beklager hvis jeg spør dumt, men er litt novice på de forskjellige objektivers bruksområde, men har alltid veldig lyst til og lære Ang. blitsen, så mener du 580 II ikke gir noen større fordel med rekkevidde, belyse et større rom etc? Som nautica sier så er 580EXII bedre på alle måter. Men den koster mer, veier mer og er generellt større. En 430EXII er ett bra sted å starte. Makro er veldig morsomt, og kan være noe å vurdere. For nattfoto er det stativ som gjelder, og du vil nok trenge stativ hvis du tenker på makro etterhvert. Hadde jeg vært deg hadde jeg prioritert en blits og stativ først og fremst. Også en trådløs utløser. 1 Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Takker for svar allesammen Stativ har jeg fra før. Har et Velbon DF 60 fra tidligere. ikke all verden, så bør jeg vurdere noe bedre? Ang. blitsen, så ser jeg klart poenget med størelse, men ikke så viktig for meg at den er liten og lett. Har lite lyst til og kjøpe noe jeg evt. får lyst til og bytte ut senere, derfor lurer jeg. Bedre og kjøpe den beste med en gang i så fall, tenker jeg, om den har fordeler i praktisk bruk. Det skiller ca 1,500,-, så det er overkommelig synes jeg om den er bedre i praktisk bruk Ang makro objektiv så kikker jeg litt på EF 100 2,8 Makro og EF 100 2,8 L IS Markro. Leser at et makroobjektiv også har flere bruksområder, så kanskje ikke en dum investering... Kan evt. starte en egen tråd om det i Objektivforumet Har en Hähnel Giga T Pro II utløser fra forrige kameraet Trenger og kjøpe en bag snart også. Har stort sett bilen i nærheten, så vil i første omgang ha en skulderbag type med plass til kamera og alle objektiver. Igjen: Takker hjertlig for råd og tips Endret 2. desember 2011 av sap_2000 Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Takker for svar allesammen Stativ har jeg fra før. Har et Velbon DF 60 fra tidligere. ikke all verden, så bør jeg vurdere noe bedre? ..... Om du skal vurdere noko betre, må ver opp til deg sjølv! No har du investert i masse flott og dyrt utstyr. Før du kjøper meir: Bruk utstyret og finn begrensingane sjølv, ikkje les begrensingane på et forum! Synes du at bilda dine blir for uskarpe når kameraet er på stativ, du har utløserforsinkelse og speillås aktivert, så vurder nytt stativ. Før du opplever at dette ødelegg bilda dine, bruk utstyret ditt, og gled deg over dei kvalitetsprodukta som du nettop har kjøpt! Lenke til kommentar
sap_2000 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Oi oi.. mange utropstegn Joda. Skal bruke utstyret, og har brukt utstyret jeg har eid tidligere også. Har altfor mange ganger i mine andre hobbyer også begynt med å kjøpe enkelt/ billig og ender alltid opp med å oppgradere altfor fort. Ikke noen billig løsning det heller. Her er den andre hobbyen min. Ypperlig å kombinere med foto når jeg ikke flyr selv Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det så ikke billig ut, propan eller parafin/jet A1 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå