Gå til innhold

E=t

dronjom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

temperatur ER hastighet og akselerasjon

Nei. Dette er en overgeneralisering som hindrer deg å forstå realiteten.

Drikk mindre, tenk mer.

dere står fast ved det gamle :)

jeg lurer på om E=mc^2 egentlig er riktig på en måte, bare veldig krunglete måte å forklare det på.

som å si at dersom man kaster noe masse i økende hastighet så er det energi i det

Lenke til kommentar

Lysets hastighet er ikke relativ. Ulike medium kan påvirke fotoners hastighet, men ikke lysets absolutte hastighet (noteres: C)

Det er heller ikke det man mener med at noe er relativt. Relativt siktes til at hvordan det framtrer avhenger av hvordan man observerer. Fra hvilket hold man observerer, eller hva som observerer.

Og nei, det er så absolutt ikke dette E=mc^2 betyr. Denne ligningen viser til en ekvivalens mellom masse og energi.

Lenke til kommentar

Lysets hastighet er ikke relativ. Ulike medium kan påvirke fotoners hastighet, men ikke lysets absolutte hastighet (noteres: C)

jeg begynner å tvile på det.

lyset kan være som en kilde med energi som vi trekker til oss, solen er jo ikke formet som en laser

Det er heller ikke det man mener med at noe er relativt. Relativt siktes til at hvordan det framtrer avhenger av hvordan man observerer. Fra hvilket hold man observerer, eller hva som observerer.

fra hvilket hold, ja, da er du inne på min greie. jeg snakker om at alle har en relativ variabel tid inne i seg

Og nei, det er så absolutt ikke dette E=mc^2 betyr. Denne ligningen viser til en ekvivalens mellom masse og energi.

jeg snakker om hva den høres ut som når man leser:

energi = masse i lysets hastighet gange med seg selv

Lenke til kommentar

Herregud, hvorfor krangler dere med et troll? Forstår dere virkelig ikke at det aldri vil føre frem til noe annet enn frustrasjon på deres side?

post-20869-0-10251000-1322574082_thumb.png

This.

Hvorfor krangle med idioter og troll?

Da jeg så denne posten i går tenkte jeg, "Herregud når skal disse fjortissene innse at de ikke er den neste Einstein, håper ingen svarer på denne tråden slik at den forsvinner ubemerket inn i glemmeboken."

Men nå allerede dagen etterpå har tråden 5 sider!, med svar som er nesten like dårlige som innlegget til trådstarter.

Lenke til kommentar

Men nå allerede dagen etterpå har tråden 5 sider!, med svar som er nesten like dårlige som innlegget til trådstarter.

Og jeg er helt uenig.

Å si at fordi det befinner seg et troll i tråden - eller om et troll så er oppstarteren av tråden - så betyr ikke det at vi ikke kan få noe nyttig av den.

Om mine eller andres innlegg er så forbaska dårlige, så er det grunnlag for diskusjon. Jeg er inget forumtroll, så gå til diskusjon på mine dårlige innlegg da vel.

Lenke til kommentar

5 sider, og ingen har skrevet "Relativitetsteorien" enda? :( Skuffende.

hei, mister;

FORDI RELATIVITETSTEORIEN ER NOE JÆVLA RØR!

den er ikke feil, men den leder ingen vei i utgangspunktet, men den fikk folk til å tenke nytt

- men i mange blindveier

biler går på bensin?

noen som har tenkt på at dagens forskning på brennstoff vil gjøre at biler på damp vil gå HELSIKKES JÆVLAAA FORT??

det er mange blindveier i dagens forskning.

og stjernene er ikke masse energi, de er bare et skall med trykk inni som dytter energi ut i verdensrommet, og dytter ozonlaget ned på marken så det føles varmt.

og de blir ikke til ved masse masse som tilfeldigvis samler seg til å bli en stjerne, det er det planetene som gjør, ikke stjernene. lager man en bombe og sprenger den i vakuum blir det som en stjerne, som en SÅPEBOBLE I VAKUUM!! har dere ikke sett såpeboblene skinne??

kanskje jeg tar feil i noe, men jeg ser åpninger her, helt klart, og dagen i dag føltes som flere døgn.

dere får avgjøre selv :)

det er jo dere som maser på at jeg må forklare meg, er ikke jeg som presser det etter dere i utgangspunkte, så vil dere ikke høre er det greit det.

jeg ville ikke satset aksjer på brus

solbærtoddy derimot :)

Lenke til kommentar

Om det var ekte der og da, så kan du jo selv se at vi har vært på månen. Ja selv fra kontordisken kan du klare å skimte at det amerikanske flagget fortsatt ligger der. (les .f eks google moon)

Og hadde du hatt et stort nok teleskop/satelitt så kan du jo også se det selv med "egne" øyne.

Russerne hadde nok mer enn likt å motbevise at de ikke har vært på månen (deler av månelanderen ligger jo fortsatt igjen), men faktum er at de ikke har det.

du vet det kan ha blitt satt der av MASKINER STYRT FRA JORDA?

speila dere snakker om også!

ikke tro alt du ser,

men jeg vet ikke

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...