Gå til innhold

E=t

dronjom

Anbefalte innlegg

Det interessante her, er hvordan tid - eller sekundet - oppfører seg. Trådstarter postulerer at tid går saktere under kaldere forhold (-eller, han sier også at nedfryst pasta reiser frem i tid).

DERE MÅ JO HA ALT MED TSKJE JO...

PASTAEN opplever å være i fryseren kortere, mens VI, som forhåpentligvis står utenfor fryseren, opplever at den er der lengreeee.

jeg skjønner ikke det 133 greiene du plaprer om

DE KOLLIDERER MED TUNGEN DIN OG RUNDT I MAGEN DIN NÅR DU DRIKKER DEN :p

teskje????

du trenger ikke opp i lysets hastighet for å snakke om tid

Jo det gjør du. Forksjellen i tid på f. eks 2km/t og 3 km/t er så mikroskopisk at jeg lurer på om databasen til diskusjon.no har nok kapasitet til å inneholde alle 0'ene etter komma som du ville fått ved å regne deg til dette.

Ganske interessant tema. Tid, altså, ikke dette mumbojumbo-greiene her.

Tidligere var det vanlig å se på tid som "avstanden" mellom to hendelser. Dette var idéen "tid". Dette synet har igrunnen ikke endret seg så mye, men idag definerer vi sekundet utifra veldig spesielle overganger i cecium 133-atomet.

Nettopp. Temaet er ganske så intressangt. Ja, om trådstarter hadde vært alvorlig ved vel og merke.... :whistle:

hehe jeg digger dere : ))

hehe, jeg klarer meg utmerket godt å forske på det på egenhånd, jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg har sippet på kakao og varmt vann og liggi mye under teppet og dyna i store deler av dagen i dag og dagen føles 10 ganger lenger enn vanlig, og hvis jeg greier å slakke

Kanskje fordi du kjedet rævva av deg..?

hehe jeg har ikke kjedet meg et sekund i dag :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

teskje????

Jo det gjør du. Forksjellen i tid på f. eks 2km/t og 3 km/t er så mikroskopisk at jeg lurer på om databasen til diskusjon.no har nok kapasitet til å inneholde alle 0'ene etter komma som du ville fått ved å regne deg til dette.

Tidligere var det vanlig å se på tid som "avstanden" mellom to hendelser. Dette var idéen "tid". Dette synet har igrunnen ikke endret seg så mye, men idag definerer vi sekundet utifra veldig spesielle overganger i cecium 133-atomet.

Nettopp. Temaet er ganske så intressangt. Ja, om trådstarter hadde vært alvorlig ved vel og merke.... :whistle:

det har med ro og følelser og gjøre, "klokka" som styrer tiden du føler ligger i "mavefølelsen" din og hjertet. om du er avslappet går blodet mye fortere og renere gjennom kroppen,

og det hjelper via litt passe Varme

Lenke til kommentar

teskje????

det har med ro og følelser og gjøre, "klokka" som styrer tiden du føler ligger i "mavefølelsen" din og hjertet. om du er avslappet går blodet mye fortere og renere gjennom kroppen,

og det hjelper via litt passe Varme

Hvorfor, Hvordan?

bevis plis, slutt å bare kast ut påstånd på påstand, selv bibelen har bedre argumentasjon!

Lenke til kommentar

jeg så einsteindokumentar på youtube istad, da de slapp atom bomba ser jeg på klippet at trærne beveger seg MOT smellet, og ikke ifra.

dersom vi ser for oss at vi hadde bråstoppet tiden i et helt område mens treet stod litt på utsiden ville treet reagert på samme måte, fordi vindene lenger unna treet går mer i retning der tiden går i slakere tempo.

jeg vil tro det var ganske mye varme der.

se for dere vi kan lage stjerner på denne måten. sende en atombombe og sprenge den et tomt sted langt utenfor solsystemet, så blåses det opp en svær stjerne som får karrakter stjerne eller planet, men kanskje bruke mindre power til å begynne med tilfelle det reageres svært annerledes i vakuum? jeg har ikke vært ute å prøvd enda ser du :p

Lenke til kommentar

Det interessante her, er hvordan tid - eller sekundet - oppfører seg. Trådstarter postulerer at tid går saktere under kaldere forhold (-eller, han sier også at nedfryst pasta reiser frem i tid).

DERE MÅ JO HA ALT MED TSKJE JO...

PASTAEN opplever å være i fryseren kortere, mens VI, som forhåpentligvis står utenfor fryseren, opplever at den er der lengreeee.

jeg skjønner ikke det 133 greiene du plaprer om

Hvordan du føler tid endrer seg, har veldig lite å si. Tid er ikke et utelukkende subjektivt fenomen. Tid er en reell størrelse, og den endrer seg ikke p.g.a. kulde. Slik jeg beskrev helt nederst i mitt avsnitt. Om du ikke forstår hva Cecium 133-atom er for noe, så har du ingen forutsetninger for å diskutere dette her.

Den releative størrelsen "tid" endrer seg dog etter hastighet og akselerasjon (-hvor i et tyngdefelt objektet befinner seg i forhold til andre objekter). Der har du "tidsmaskinen" din.

Lenke til kommentar

tilbake

Er det derfor utviklingen i Afrikanske land har gått så sakte?

gi de kaffe og kakao og enda mer klær

nå har jeg faktisk jobbet meg til en forklaring på det som mulig kan være forståelig for... dere

så skal jeg fortelle den på en profesjonell måte som dere absolutt behøver:

Beskrivelse av formelen E=T

La oss se for oss sjelen vår som et Punkt en plass inni oss.

Dette lille punktet er som et Nøytron eller mindre.

Dette Nøytronforma punktet er som en gnist, men det vil helst lyse rent.

Dere vet når man sover, da dupper man av og merker gjerne ikke natten som noen tid.

-hva om dere sover mindre? Vil dagen føles lenger, vil det da føles som mer Tid? Vil dere Rekke mer iløpet av døgnet?

Se for dere dette Nøytronforma punktet er som en klokke som hele tiden legger seg og står opp igjen lynraskt mens du ikke er i søvn fysisk.

Man får egentlig ikke tiden til å gå senere, men man opplever tiden slik den egentlig er. Universet er egentlig et bilde som står stille fra før. Velger man å være våken mens folk flytter på brikker eller sove, er opp til en selv, slik det er å være menneske, så lenge man har noe varmt, energi, å fore Gnisten med, så det blir et rent lys som hele tiden har kontakt med partiklene rundt det Nøytronforma punktet, som er deg.

Konklusjon:

det blir samme prinsippet som å sove mindre iløpet av dagen!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...