Gå til innhold

E=t

dronjom

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ute med litt teorier igjen, føler jeg er inne på noe nå:p

stryk mine gamle tanker fra gammel tråd, her starter jeg på nytt.

har utrolig mye tanker og ideer og ting svirrende rundt, men vil jo ikke fastsette noe liker å holde Alle muligheter åpne.

ser frem til diskusjon og mye hakking og skepsis i denne tråden:)

men altså, det jeg stusset på her om dagen, så sent som i går morges faktisk er;

er det en direkte sammenheng mellom

- temperatur og

- tid??

altså; dersom noe føles varmt, betyr det at det er fler partikler i bevegelse, fordi tiden går senere i det området slik at HASTIGHETEN på partiklene øker, fordi partiklene ganske enkelt rekker å bevege seg lenger i samme tidsrom??

dvs at å skru på en kran, varmt vs kaldt, blir som å skru på en tidsmaskin?!:)

absolutte nullpunkt betyr ikke at tiden står stille, det betyr at den går så jævli fort at ingen rekker å beve seg der, mens varme betyr at de som opplever varme opplever en følelse av mer tid, som faktisk kanskje ER mer tid, bare at man kan ikke ta tiden av det, fordi klokkene går senere også.

hadde hele universets topptemperatur vært 1 milliontedels grad over absolutte nullpunkt så tror jeg hele universets utstrekkelse i tid ville føltes for alle som var der som brødelen av et sekund fra start til slutt.

jeg vil ikke røpe for mye av alt jeg har tenkt rundt dette til nå, kommer mer senere:p vil ikke gi bort for mye info heller hvis det stemmer :p

hvorfor drikker vi kakao om vinteren når det er snø og kaldt rundt oss??:)

hvorfor drikker folk kaffe for å bli mer opplagt?

jeg bytter iallfall ut den kalde Burnen min med Kakao og te, kanskje jeg merker noe enda mer enn jeg har gjort til nå:)

kroppen blir isåfall en slags klokke for hva vi selv opplever av tid :=

skiftende temperatur oppover = tid

økende temperatur = tid

Energi = tid

E=t

diskuter

eller klag på meg for et eller annet :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg er ute med litt teorier igjen, føler jeg er inne på noe nå:p

stryk mine gamle tanker fra gammel tråd, her starter jeg på nytt.

har utrolig mye tanker og ideer og ting svirrende rundt, men vil jo ikke fastsette noe liker å holde Alle muligheter åpne.

ser frem til diskusjon og mye hakking og skepsis i denne tråden:)

men altså, det jeg stusset på her om dagen, så sent som i går morges faktisk er;

er det en direkte sammenheng mellom

- temperatur og

- tid??

altså; dersom noe føles varmt, betyr det at det er fler partikler i bevegelse, fordi tiden går senere i det området slik at HASTIGHETEN på partiklene øker, fordi partiklene ganske enkelt rekker å bevege seg lenger i samme tidsrom??

dvs at å skru på en kran, varmt vs kaldt, blir som å skru på en tidsmaskin?!:)

absolutte nullpunkt betyr ikke at tiden står stille, det betyr at den går så jævli fort at ingen rekker å beve seg der, mens varme betyr at de som opplever varme opplever en følelse av mer tid, som faktisk kanskje ER mer tid, bare at man kan ikke ta tiden av det, fordi klokkene går senere også.

hadde hele universets topptemperatur vært 1 milliontedels grad over absolutte nullpunkt så tror jeg hele universets utstrekkelse i tid ville føltes for alle som var der som brødelen av et sekund fra start til slutt.

jeg vil ikke røpe for mye av alt jeg har tenkt rundt dette til nå, kommer mer senere:p vil ikke gi bort for mye info heller hvis det stemmer :p

hvorfor drikker vi kakao om vinteren når det er snø og kaldt rundt oss??:)

hvorfor drikker folk kaffe for å bli mer opplagt?

jeg bytter iallfall ut den kalde Burnen min med Kakao og te, kanskje jeg merker noe enda mer enn jeg har gjort til nå:)

kroppen blir isåfall en slags klokke for hva vi selv opplever av tid :=

skiftende temperatur oppover = tid

økende temperatur = tid

Energi = tid

E=t

diskuter

eller klag på meg for et eller annet :cool:

Hvis du står ute på ett busstopp i minus 30 grader og snakker i telefonen men en som sitter inne i en god varm stue med temperatur på 25 grader.

Dere skal møtes akkurat om en time... kommer dere på forskjellig tidspunkt på grunn av temperaturforskjellen?

• Liker 4
Lenke til kommentar

nei,.. men han som står ute i 30 minus vil kanskje komme for sent til bussen fordi tiden går litt fortere, og han som venter inne vil kanskje syntes det tok litt tid før han kom, og han vil merke temperatur sjokk idet han gikk inn fordi de forskjellige hastighetene av tid vil blandes, og 25 grader vil kanskje synke til 22 når han lukker opp døren :)

Lenke til kommentar

nei,.. men han som står ute i 30 minus vil kanskje komme for sent til bussen fordi tiden går litt fortere, og han som venter inne vil kanskje syntes det tok litt tid før han kom, og han vil merke temperatur sjokk idet han gikk inn fordi de forskjellige hastighetene av tid vil blandes, og 25 grader vil kanskje synke til 22 når han lukker opp døren :)

Men hvorfor møtes alle hvis de ikke er i samme tid?

Lenke til kommentar

det blir som en klokke inni oss, to stykker som sitter klin oppi hverandre kan oppleve helt forskjellig, han ene kan en time føles som 2 timer mens for den andre kan samme tid føles som en halvtime, førstnevnte vil virke mest rastløs fordi han gjerne kan bevege seg mer siden han har mer tid å gjøre det på

på det du skrev istad; du glemmer å tenke i forhold til hva personen ute på buss stoppen har PÅ seg da, har han en dritvarm jakke eller drikker kakao vil han føle seg mer rask til å reagere hvis han ser bussen osv fordi han har bedre Tid :)

Endret av dronjom
Lenke til kommentar

det blir som en klokke inni oss, to stykker som sitter klin oppi hverandre kan oppleve helt forskjellig, han ene kan en time føles som 2 timer mens for den andre kan samme tid føles som en halvtime, førstnevnte vil virke mest rastløs fordi han gjerne kan bevege seg mer siden han har mer tid å gjøre det på

Kom på noe, fra fredag til lørdag glemte jeg mobilen i bilen. Når jeg hentet den stemte klokka med den jeg har inne.

Lenke til kommentar

klokker lar seg jo ikke påvirke fordi de går jo allerede på energi: batteri ;)

prøv å stikk hull på teorien min den som kan :)

Vanskelig å stikke hull på en teori du skaper etter hvert.

For eksempel at klokker ikke lar seg påvirker for de går på energi. Det er jo bare noe du finner på, hvorfor skulle de ikke la seg påvirke fordi de går på energi?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at du ikke definerer tid, og derfor mest sansynelig sitter inne i hodet ditt med din egen definisjon av tid, som muligens kan stemme overens med din teori, men den almenne definisjonen av <<tid>> passer overhodet ikke inn i denne villedede teorien din...

Lenke til kommentar

fordi klokkene bruker samme batteristyrke? eller batteristyrke som er tilpasset? :)

Jeg snakker om plassene på jorden...

Jorden snurrer i fast fart.

Masse variasjoner på temperaturen på jordens overflate... like vel snurrer de i samme fart.

Hvorfor?

Lenke til kommentar

jeg vet ikke , MEN DET STEMMER MED TYNGDELOVEN :)

fordi dersom planetene er varme inni, blir de magnetiske mot.. ALL type masse fordi de beveger seg mer i den retningen,

og, har du tenkt på at du putter mat i fryseren for at den skal holde seg? du sender den FREM i tid :)

Lenke til kommentar

Gikk akkurat et program på Discoverychannel om dette. Og det viser seg at det er flere måter å se på tid, som en enhet mellom handling og effekt eller ren oppfatning.

Tid er en menneskeoppfunnet enhet som tikker bak et glass og antall ganger rotert er målet på tid. Vi kan faktisk ikke bevise hvordan tid oppfører seg eller hva tid egentlig er, ergo er teorien din ennå bare en hypotese.

...men om du hadde klart å bevise noe her, Einstein, grattulerer!

Lenke til kommentar

fordi dersom planetene er varme inni, blir de magnetiske mot.. ALL type masse fordi de beveger seg mer i den retningen,

og, har du tenkt på at du putter mat i fryseren for at den skal holde seg? du sender den FREM i tid :)

Så der brast teorien din!!

Lenke til kommentar

fordi klokkene bruker samme batteristyrke? eller batteristyrke som er tilpasset? :)

Masse variasjoner på temperaturen på jordens overflate... like vel snurrer de i samme fart.

Hvorfor?

nettene føles kortere?! :)

Så der brast teorien din!!

hypotese, da, mann, jeg sier jo jeg er ikke HELT sikker :)

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Bare hvis du sover.

Men har likevel ingenting med at forskjellige deler av jorden overflate snurrer med forskjellig fart.

Stemte din teori ville dette skjedd og jorden ville kollapset.

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Bare hvis du sover.

Men har likevel ingenting med at forskjellige deler av jorden overflate snurrer med forskjellig fart.

Stemte din teori ville dette skjedd og jorden ville kollapset.

du vet, det er ganske mye varme vs kulde rundt på jorden, det er en BALLANSE på et vis, og ozonlaget er iskaldt, mens jordens indre er varm innerst og kjørligere utover, mens solen fra utsiden er varm igjen. jeg kom på teorien i går som sagt så jeg har ikke testet ut så mye enda, men har rukket å tenke mye på det allerede, og mye gamle tanker å koble det med :)

Likevel fortsetter klokker i en kald bil å tikke like fort.

ja men hvis de ligger der for lenge går de kanskje i stykker litt tidligere enn om de lå i romtemperatur?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...