klovn7 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Lasta ned knopix image brant det ut boota opp kom inn og så LINUX for FØRSTE gang i hele mitt liv! Siden jeg aldri har brukt det før tenkte jeg at jeg abre skulle prøve denne "demo" versjonen. Til min store skuffelse virka det veldig ustabilt, og det hang seg nesten med en gang! jeg fortvilte ikkke å boota opp igjen, men Knoppix hang seg med en gang jeg trykka på noe! Er det siden knoppix kjører fra cd? Skal legge inn RedHat til uka, men begynner nå å tvile. Bør jeg det? Lenke til kommentar
connect Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 vil tro det er fordi det kjører fra cd, og må derfor detekte og konfigurere all hardware "on-the-fly".. Dessuten, om det er hakk i cd'n eller noe slikt, så henger det lett.. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Knoppix er selvfølgelig tregere enn en ordentlig distro som bootes fra harddisk. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Skal legge inn RedHat til uka, men begynner nå å tvile. Bør jeg det? Anbefaller deg heller SuSE. Ja, jeg har prøvd begge deler, og endel til. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 anbefaler du den for en som aldri har prøvd linux før og? Lenke til kommentar
connect Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 finnes suse som nedlastar iso? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 finnes suse som nedlastar iso? ikke som iso, nei. og atter nei. Men du kan laste ned hele ftp mappa og installere lokalt om du ikke liker å koble opp å laste ned Gikk fint for meg uansett da Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 anbefaler du den for en som aldri har prøvd linux før og? Jah! Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Geforce 4 Ti4200 128 mb Mistenker at det er dette som er grunnen -- Nvidia lager ikke drivere som kan inkluderes i Knoppix, og fordi de hemmeligholder maskinvarespesifikasjonene, kan ikke fri programvare-miljøet lage egne drivere som fungerer særlig godt. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Geforce 4 Ti4200 128 mb Mistenker at det er dette som er grunnen -- Nvidia lager ikke drivere som kan inkluderes i Knoppix, og fordi de hemmeligholder maskinvarespesifikasjonene, kan ikke fri programvare-miljøet lage egne drivere som fungerer særlig godt. Uhm, skal da ikke henge fordi? nv driveren er ganske stabil synes nå jeg. Har aldri hengt seg her, utenom Kopete da, men Kopete henger seg alltid (drittprogram ) (for informasjonen bruker jeg GAIM nå, bedre) Lenke til kommentar
whoi Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Knoppix har hengt seg mange ganger hos meg, men det er fordi den dumme dvd-romen min sliter med å lese cder :wink: Lenke til kommentar
sete Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Knoppix fungerte helt fint hos meg :smile: Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Har selv brukt knoppix på noen forskjellige pcer, bl.a. en bærbar pc jeg skulle ta backup av, og min erfaring er at det er litt tregt, spesielt på den bærbare pcen. Men har aldri hatt problemer med at det kræsjer, selvom den kanskje henger litt når man skal starte ett eller annet stort (gui'en henger, men du hører jo at cdrom'en omtrent løper ut av rommet, så den henger jo egentlig ikke). På min pc har jeg en gammal cdrom og en dvd-rom. Før jeg fikk dvd-romen hadde jeg masse problemer med å få linux installert, rett og slett fordi cdromen ikke klarte å lese linux-cder riktig (både hjemmebrent og butikk-kjøpt). Derimot fungerer cdromen fremdeles feilfritt i windows (dvs. når den leser windows-filer). Så jeg legger en mynt på at problemet ligger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå