Gå til innhold

få tilgang til de hel***** gamle mappene mine (NT)

Anbefalte innlegg

(unødvendig avsnitt)

alt begynte med en lurt mor som fikk for seg at dell dimension var ferdigbygde pc'er med kvalitet hun valgte å kjøpe istedet for å la hennes kjære sønn bygge en egen med betydelig antall sparte kroner......pcen fungerte i grunn bra, til tross for dens hat mot alle ikke-dell komponenter jeg forsøkte å sette inn......

for å komme til saken, går alle windows's i koma en eller annen gang før 6 måneder rekker å passere, av x antall sikkerhetsoppdateringer som var ment for å gjøre XP mer kompatibelt, noe det absolutt ikke gjorde......derimot fikk jeg en såkalt stopp-melding (trodde xp ikke hadde bluescreen?) de siste gangene jeg prøvde å spille direct sound....

fant ut at det var feil med .sys filer som av ukjent grunn lå i mine dokumenter mappen min. slettet disse og la inn creative drivere på nytt. etter nok en windows update får jeg blåskjerm hver gang jeg logger på.....

så jeg installerer windows på nytt med min første lovlige kopi av et OS. det merkelige nå er at jeg ikke har tilgang til de gamle mine dokumenter mappene!!!! der jeg selfølgelig var smart nok til å legge all musikken min..... :p

får den typisk-hyggelige "mappen kan ikke vises. ingen tilang"- meldinga.....nok en gang irriterer NT meg på nervene!

så vet noen om et prog. som åpner gamle NT mapper???

takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet ligger vel i at når du bruker ntfs ha mappene eiere.. når du la inn igjen windows på nytt ble det nye brukere som ikke har tilgang til mappene..Når det gjelder XP kan du oppnå full tilgang med en windows 2000 cd om jeg ikke tar helt feil.. Det er også VELDI lurt å innstallere service pack 1 umiddelbart etter innstallasjonen av xp er ferdig og deretter resten av oppdateringene som er tilgjengelige.. og så kan du innstallere andre ting..

og foresten: alle windows har bluescreen.. det er bare det at når du får den i NT baserte systemer er du tvunget til å starte på nytt..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du ikke en Administrator bruker?

Angående Mine Dokumenter, alle filer lagt der vil bli lagret på en rar måte i en liten Database, samme med Min Koffert, dette gjør hele greiene litt kronglete, så jeg ville anbefale å IKKE legge noe som helst i mine dokumenter, lag heller en egen mappe for musikk, videoer og lignende (da ville vel problemet vært ungått i utgangspunktet) og heller sett at Administrator og du er de eneste som har tilgang til mappen(e).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...