[email protected] Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Nå har jeg hørt noen si at man vil oppleve forsinkelser eller lag om man bruker en TV som en pcskjerm når den brukes til gaming, er det noe sannhet i dette? Finner ingenting på nettet som sier noe spesifikt for eller mot dette, så jeg lurer på hvordan deres opplevelse med dette er, samt hvordan den er i generelt bruk i forhold til en vanlig pcskjerm. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Bruker selv en 37" LG skjerm til å spille på. Har en winbootet macbook pro og har aldri opplevd at bildet henger. Kjører lyden gjennom aux og bildet gjennom hdmi, så hvis bildet skulle henge litt etter ville jeg ha merket det på at lyden kom først Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Lag har blitt et større tema de siste årene siden det særlig på lcd har blitt veldig høyt. Lag er tiden det tar fra du beveger kontroll/mus/joystick til det faktisk skjer på skjermen. Høyest lag finner du som regel på toppmodeller siden de er pakket med digitale hjelpemidler som er med på å gjøre bildet bra, men spillopplevelsen blir dessverre noe redusert. Derfor har flere og flere spillere skaffet seg plasmaskjermer siden disse har langt lavere lag. Eksempelvis har en Samsung D5520 lag på 32ms... Toppmodellen D8000 har 33ms... Disse målingene er gjort når tv-en er i game-mode. Kjører du på med 100hz osv vil lag bli så høyt at det er mer eller mindre umulig å spille på en fornuftig måte. Panasonics plasma g30 har 24ms... mellommodellen GT30 har også 24ms, men billigmodellen C3 har bare 16ms som er meget raskt. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Man skal være nokså hardcore for å i det hele tatt merke "laggen" fra en pc, til en vanlig LCD tv Har MANGE timer på feks BF3, MW3, CSS, TF2, osv. Har aldri merket noe... Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 "input lag" er snakk om millisekunder så det er små marginer. http://www.youtube.com/watch?v=TjePCW02U78. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Takk for svar alle sammmen, da går jeg for en LG 47" LED-TV 47LV355N Men så lurer jeg på en annen ting, og det er om man vil ha vanskeligheter med å lese tekst når tven er langt unna? Hvis dere ser på dette bildet så vil jo tven ta like mye plass av synsfeltet som min eksisterende skjerm(21"), men alikevel hevder enkelte bastant at det vil bli problematisk å lese tekst fra denne avstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå