Gå til innhold

Hvordan går det med WoW etter SW:ToR?


Anbefalte innlegg

Jeg trur ganske mange forlater WoW til fordel for SW:TOR, før de vender tilbake etter 2-3 måneder. Dette har vi sett gang på gang med alle andre MMOs som har kommet.

 

Jeg blir svært overrasket om SW:ToR har mer enn 10% av kundene WoW har. Ikke at det trenger det, spillet er en knallsuksess med 10%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags svar er det her? vær mer spesifikk. Hva som var bra og som er dårlig nå?

Og ikke kom med det vanilla bullshit, hele exp var beta.

 

 

Jeg syntes WoW er bra på mange områder, men for meg og mange andre "veteraner" jeg har pratet med er det visse ting som begynner å bli altfor utdatert.

 

Det ene er at spillet ikke er tilrettelagt for å spille i lag med venner - dette er veldig synlig ettersom mesteparten av spillerene enten går lei eller ikke kan spille med venner og da slutter å spille hvis de ikke begynner å spille med fremmede i stedet.

Wow skulle hatt en server for Europa med mange ulike "kanaler" til å bytte imellom, ikke et gammeldags oppsett som nå hvor du velger å spille på en server med en håndfull mennesker og ikke kan spille med venner du møter på senere.

 

Et annet problem med spillet er at følelsen av samhold som man hadde før på en enkelt server er helt forsvunnet. Det begynte med cross-realm battlegrounds og endte med Dungeon Finder, jeg triller NEED på ALT som dropper i random heroics. Jeg kan vendore items for gull og jeg vil aldri treffe på gruppen jeg spiller med igjen. Og jeg er ikke alene om dette og det viser hvilken virkning dette har hatt på samholdet.

 

 

Og fremdeles så jobber Blizzard 99% av tiden med raids eller noe i forbindelse med raids - Blizzard sitt mål ser ut til å være å få 100% av spillere til å raide..

Før eller siden skjønner noen at mange spillere rett og slett ikke gidder å raide eller lage avtaler i spill - det spillet tror jeg vil ta kaken fra WoW.

Lenke til kommentar

Jeg kaller det kung-fu panda av den enkle grunn at Kung-Fu panda er et nyere og mer etablert "merke" enn pandas i Warcraft. Fullt klar over at Pandaer har vært med i Warcraft lore lenger enn Kung-Fu Panda har vært ute, men det er fortsatt Kung-Fu Panda jeg forbinder med pandaer, og dermed ser jeg ikke på det som noe bra tilskudd til WoW-familien.

 

Selv ser det ut som at jeg bytter til SWTOR, WoW er jeg ferdig med uansett. Gamle guildet tok 4 bosser på det første raidet i Dragon Soul igår, og det skremmer meg litt med tanke på hvor lette bossene da er. Jeg mener at det ikke skal være mulig å ta 4 bosser på en kveld, uten å ha sett dem før.

 

SWTOR er ingen wow-killer, men jeg håper og tror at det kan vise seg som et konkuransedyktig MMO iforhold til WoW. Mitt inntrykk av spillet er ihvertfall veldig godt, UI'en er grei nok, combat er morsom, PvP er morsom, å levle er mye morsomere siden de presenterer historien på en helt annen måte. Så får man bare vente og se hvordan det ser ut etter en måned, håper bare Bioware pusher ut nok content/vanskelig nok content til at man ikke blir gående lenge og ronke dompapp.

 

 

sier kansje litt om hva du kan om WarCraft universet, hvis du har spilt no annet i serien så fikk du med deg at det var pandarians i WarCraft 3, så at det er pandas i warcraft universet er ikke noe nytt...

 

 

 

henger meg med på mange her, alle de åra wow har holdt på så kommer det "store nye" som skal danke ut wow; rift, warhammer online osv osv... lista er stor over spill som skulle "overta"

 

 

SWTOR er et godt spill, og jeg skal spille det selv, men om det får meg til å quite wow, neppe...

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

sier kansje litt om hva du kan om WarCraft universet, hvis du har spilt no annet i serien så fikk du med deg at det var pandarians i WarCraft 3, så at det er pandas i warcraft universet er ikke noe nytt...

 

Har du lest innlegget mitt?

 

Fullt klar over at Pandaer har vært med i Warcraft lore lenger enn Kung-Fu Panda har vært ute,
Endret av Sleggefettt
Lenke til kommentar

Hva har de ødelagt?

 

-

sigh på kids.

Hovedsaklig stemningen. Gamecontent er bra, men stemningen er ikke den samme. Slikt som at man gjenkjenner andre spiller i battlegrounds, blir kjent med randoms på server pga. man gjør dungeons med de osv. Alt slikt er nesten borte nå, Nå flyr man bare på dragene sine fra A til B og queuer til dungeon/raid eller bg/arena og bruker guildchat, og that's it.

 

Og ikke kom og 'kids' oss her er du snill. Jeg har spilt WoW nesten siden det ble lansert med noen pauser her og der, og selv om det var irritasjonsmomenter i vanilla f. eks, så synes jeg vanilla/TBC var da det var morsomt å spille WoW.

 

Pandaexpansionen har jeg ingen videre formening om da jeg ikke spiller WoW lenger.

Lenke til kommentar

sier kansje litt om hva du kan om WarCraft universet, hvis du har spilt no annet i serien så fikk du med deg at det var pandarians i WarCraft 3, så at det er pandas i warcraft universet er ikke noe nytt...

 

Har du lest innlegget mitt?

 

Fullt klar over at Pandaer har vært med i Warcraft lore lenger enn Kung-Fu Panda har vært ute,

 

 

å så ikke det, beklager

Lenke til kommentar

Tror nok ikke SWTOR kommer til å ha så mye å si for antallet subscriptions i WoW på kort sikt. Kanskje de begynner å synke ca 6mnd - 1 år etter SWTOR release, hvis SWTOR klarer å holde på folka og ikke mister ~85% av pre-order subsa etter første måned.

 

Jeg tror like vell WoW subsa vil fortsette å synke i samme eller litt raskere tempo enn det de gjør nå, helt til det ligger på rundt 4-5 mill.

Lenke til kommentar

Tipper WoW kommer til å klare seg veldig bra et par år til, dalende subs til tross. At SW blir en "wow-killer" tror jeg ikke ett sekund på, hypen tatt i betraktning ser det jævlig dårlig ut, for å si det rett ut.

 

Når det er sagt, syns jeg Blizzard's neste utvidelse av Wow virker veldig tynn. Ikke at jeg har noe mot Pandaren som WoW-rase (Leide alltid inn Brewmaster i Frozen Throne :) ), men utvidelsen virker helt uten mål og mening, annet enn å bare hive inn litt stuff.

 

Tror som andre har sagt at wow-subs vil dale etter SW, så kommer de fleste tilbake igjen, som de har gjort etter alle andre utnevnte "wow-killers" til nå.

Lenke til kommentar

Samholdet, stemingen og de "lokale" folka jeg savner i WoW. Som flere har sagt så var det fantastisk morsomt, og frustrerende det å gå i en bg der du kunne møte på en av dine allierte og si "YES, han gamer i dag også!" Men det kunne også være litt omvendt at du hadde en enkelt person på motstander laget som gjorde alt for å ta deg, BARE deg. Så når du tilslutt klarte å drepe han så var det en fantastisk følelse.

 

Derfor forlot jeg Blizzard sin Wow i fordel til en privat vanilla server :) Man kan si mye om privat servere, men denne er stabil, tusenvis av players og har det gode gammle samholdet. Er det noe som er en "WoW" killer for meg så er det akkurat det gode gamle.

 

Jeg skal gi SwTor et forsøk, så får vi se :)

 

 

EDIT: Nostalgia is like a drug :thumbup:

 

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

900?!? Sist gang de gikk ut med tall så hadde de over 50 000 registrerte brukere. Selv om mange har flere brukere så er rekorden tror jeg 1500 brukere på samtidig ingame. Ironforge er stappa, samme er orgrimmar. Det er world pvp 24/7 i Silithus og SV.

 

Vet at det for 2 års tid siden at det var lite spillere, nå er det plenty. BG's går konstant.

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

Det folk ser ut til å glemme er at Star Wars har en av de største tilhenger-skarene i verden! Og vi snakker da ikke om unge gutter, men gjerne folk rundt 30-40. Disse har råd til å betale for begge deler hvis de ønsker, og mange (meg inkludert) vil gjøre det. Har pr i dag 3 kontoer med WoW; når ToR kommer vil to av disse bli frosset da tiden ikke strekker til.

 

Er helt sikker på at ToR kommer til å bli et stort spill; finnes nok av mennesker som aldri har spilt et MMO før som kommer til å spille ToR grunnet Star Wars. Altfor mange i denne tråden har tatt standpunkt med grunnlag på deres egen situasjon..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at SW har en stor fanskare, jeg baserer mine antagelser på det faktum at ingen MMOs noen gang har vært i nærheten av WoW. Dette er fordi WoW har ekstremt bred appell. Alt fra alenemødre til pensjonister spiller WoW.

 

Dette er jo heller ikke det første SW-MMOet som har kommet ut. Det forrige klarte seg ikke så bra, og serverene til det spillet legges ned for godt 15. Desember i år. Jeg tviler ikke på at det nye blir en større suksess enn det gamle, men det kommer ikke til å nå WoW til strømpekanten engang. Men som jeg har sagt før, det trenger det ikke heller. SW:ToR blir en kjempesuksess hvis de klarer å holde på 10% av tallet til WoW.

Lenke til kommentar

For meg er WoW litt som VHS; det finnes bedre produkter, men grunnet tilgjengelighet slår ikke disse ann. Bioware har skjønt det med ToR og spillet er veldig enkelt på overflaten. Graver man derimot litt ned i dybden finner man ganske mye interessant, spesielt for de som er blod-fans.

 

WoW vil alltid ha en stor base med spillere, de er bransjens iPhone. Men når det da endelig er kommet fullgodt alternativ vil folk som aldri har spilt MMO før også melde seg på.

 

Personlig skal jeg ikke nekte for at jeg blir glad om "kidsa" holder seg til WoW så jeg kan få en skikkelig RP-opplevelse i Tor ;)

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Ja. Du har aldri sett så mye forbanna spillere før en WoW expansion før har du?

 

Foran hver eneste expansion, og hver eneste patch så er det et vanvittig hylekor med sutrere som alle sammen klager sin nød over hvordan WoW garantert kommer til å dø ut på grunn av <sett inn en hvilken som helst endring her>, og hvordan alt var så mye bedre i vanilla.

 

Så jo, jeg har hørt alt dette før. Og jeg er dritt lei. At man ikke lenger liker WoW er en ærlig sak. Avslutt kontoen og se deg aldri tilbake. Men denne vanvittige klagingen og sutringen er ganske slitsom.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva alle syter for. World of Warcraft Kong fu Panda edition kommer til å bli helt konge!! Nå blir det mye lettere å velge skill. Ikke lenger trenger jeg å tenke over hvor jeg vil putte poengene mine. Da begynte jeg bare å svette, å satt i timesvis å diskuterte med guildies. Neida! Nå kan en bare velge en skill av 3 mulige, å ferdig med det.

 

Den derre monken ser da helt vill ut. Den kommer til å revolusjonere pvp med sine kamp egenskaper. Jeg gleder meg også til GOT TO COLLECT THEM ALL pokemon, hvor en samler alle pets for så å ha dem sloss mot hverandre. Det er helt orgasmisk bare tanken på det.

 

La oss ikke glemme at denne pakken IKKE har noen nevneverdig bad guy.. Hatet det maset der.. nå trenger vi bare å konsentrere oss, øh.. Å nei, det var ingen bad guy nei.. sånn var det.

 

Å de pandaene da, de er så utrolig søte. Endelig kan jeg vise spillet til min datter, for hun syns Kong fu Panda filmene er helt rå å synes at Kong fu Panda er en kjempesøt film.

Hun skulle ønske hun VAR pandaen! Nå får hun sjansen til å være kong fu pandaen. Håper det er Black som har laget stemmen til pandaen også. Det kommer til å bli helt rått ja.

 

Jadda!!! Blizzard, dere vet hvordan en tjener penger!! Stå på, gleder meg som få...

 

eh.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

 

Personlig skal jeg ikke nekte for at jeg blir glad om "kidsa" holder seg til WoW så jeg kan få en skikkelig RP-opplevelse i Tor ;)

 

beklager. Etter å ha spilt betaen må jeg skuffe deg. Minst like mange "kids" i TOR. Verste er at de fleste bruker mesteparten av tida si på å klage over WoW i generalchat. Communityn blir akkurat den samme. En vocal minority som ødelegger for alle andre.

Lenke til kommentar

Tror endel vil prøve SWTOR, noen vil bli men mange går tilbake til WoW. Greia er at mange som spiller WoW har "grodd" fast i spillet, dem føler dem har lagt så mye tid i spillet at dem ikke kan skifte. Tror det blir mange spillere som ellers ikke spiller mmo og fra andre mmo spill en WoW som vil prøve SWTOR, mye pga det er Bioware og at spillet er det første som gir deg en historie du er en del i..i motsetning til en bok på tykkelsen av Norges Lover du får utdelt i diverse vegger med tekst i WoW.

 

WoW er blitt som MW3, du velger hva du vil og venter på å få en gruppe.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...