Gå til innhold

Hvordan går det med WoW etter SW:ToR?


Anbefalte innlegg

Hva tror du vil skje? Vil WoW synke eller øke i popularitet? Eller holde seg stabil?

 

 

Jeg tror Blizzard har ødelagt community i WoW, å gjøre en random dungeon/raid føltes som å gjøre en random match i CoD med fremmede folk. Og Blizzard ser ut til å tro at grunnen til at ikke alle spiller WoW og raider er at det er for vanskelig å raide - løsningen til Blizzard er flere funksjoner som kalender og forandringer på raid for å prøve å tilpasse raid til folk flest.

 

Når SW:ToR kommer tror jeg det er ganske mange som er lei av raids eller ikke vil raide og som ikke føler det er noe community i WoW som vil bytte spill. Hvis ikke Blizzard gjør store forandringer tror jeg de vil miste mange kunder til SW:Tor.

 

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å bli en liten flukt ifra WoW til å begynne med vil jeg tro, mange vil komme tilbake til WoW etter en stund, noen vil holde seg til SW:TOR.

 

Jeg håper at flukten blir såpass merkbar for Blizzard at de får opp øynene og bruker flere ressurser for å gjøre WoW til et bedre spill.

 

Personlig liker jeg WoW som det er idag, men det er helt klart mye som kan gjøres bedre.

 

Har selv spilt betaen til SW:TOR nå i helgen og kan ikke si at jeg er direkte imponert. Combat føltes unaturlig, UIen er direkte dårlig, men dette er såklart bare min oppfatning. Var iallefall en drøm å logge på WoW igjen :)

 

Siden jeg ikke fikk tid til å spille SW:TOR så altfor mye nå i helgen kommer jeg til å prøve release versjonen så fort de tilbyr 7 dagers trial eller noe lignende.

 

Uansett så tror jeg ikke dette kommer til å bli noen "WoW-Killer" som en del folk trur, men jeg håper at spillet greier å holde seg konkuransedyktig slik at Blizzard kanskje får seg en liten "støkk" å skjønner at de kan gjøre forbedringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg tror Blizzard har ødelagt community i WoW, å gjøre en random dungeon/raid føltes som å gjøre en random match i CoD med fremmede folk.
Det er jeg veldig enig i faktisk. Da jeg prøvde wow igjen i Cataclysm fikk jeg sjokk over at man bare kunne sette seg i kø og vipps så havnet man i en dungeon.
Lenke til kommentar

Det finnes ikke wow-killere, og det vil ikke gjøre det. Det er så mange folk som spiller det av så mange forskjellige grunner at det for mange vil være vanskelig å slutte. Noen har har, satt litt på spissen, spilt det store deler av livet.

 

Det handler ikke bare om raids, pvp, pve, questing, grafikk og alt annet som har med spilling å gjøre, men om at folk har venner og bekjente der de nå har kjent i mange år. For en hel del folk, og jeg kjenner flere av dem, vil det rett og slett være vanskelig å si "ha det fint, la oss aldri snakke sammen igjen".

 

Tror fenomenet wow kommer til å finnes i mange år til. Og det hadde sannsynligvis gjort det om det hadde blitt free to play uten nye oppdateringer/ekspansjoner også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kaller det kung-fu panda av den enkle grunn at Kung-Fu panda er et nyere og mer etablert "merke" enn pandas i Warcraft. Fullt klar over at Pandaer har vært med i Warcraft lore lenger enn Kung-Fu Panda har vært ute, men det er fortsatt Kung-Fu Panda jeg forbinder med pandaer, og dermed ser jeg ikke på det som noe bra tilskudd til WoW-familien.

 

Selv ser det ut som at jeg bytter til SWTOR, WoW er jeg ferdig med uansett. Gamle guildet tok 4 bosser på det første raidet i Dragon Soul igår, og det skremmer meg litt med tanke på hvor lette bossene da er. Jeg mener at det ikke skal være mulig å ta 4 bosser på en kveld, uten å ha sett dem før.

 

SWTOR er ingen wow-killer, men jeg håper og tror at det kan vise seg som et konkuransedyktig MMO iforhold til WoW. Mitt inntrykk av spillet er ihvertfall veldig godt, UI'en er grei nok, combat er morsom, PvP er morsom, å levle er mye morsomere siden de presenterer historien på en helt annen måte. Så får man bare vente og se hvordan det ser ut etter en måned, håper bare Bioware pusher ut nok content/vanskelig nok content til at man ikke blir gående lenge og ronke dompapp.

Lenke til kommentar
Jeg tror Blizzard har ødelagt community i WoW, å gjøre en random dungeon/raid føltes som å gjøre en random match i CoD med fremmede folk.
Det er jeg veldig enig i faktisk. Da jeg prøvde wow igjen i Cataclysm fikk jeg sjokk over at man bare kunne sette seg i kø og vipps så havnet man i en dungeon.

Enig med at bidrar med å redusere community i WoW en del, men jeg er litt enig i hvordan de gjorde det også. Før var det helt umulig å finne 4 andre, dra til instancen manuelt and gjøre hele instancen før en+ leaver. Da var det å prøve å finne en replacement, og før det ble gjort, så ble de andre utålmodige og leavet. Så til slutt er du alene og må begynne fra starten av igjen. Finne folk, dra dit og håp at dere får til en instance uten noen leaver.

 

For meg, som ikke har så veldig mye tid til å spille WoW, var dette en gudommelig change. Skal man virkelig ha en god community, kan man finne seg en god guild å joine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blizzard har klart å ødelegge alt for seg selv med Kung Fu Panda de, så trenger ikke hjelp fra andre spill for å dø.

 

Forklar dette for meg: snakkende kyr, skotske dverger, troll og varulver er greit, men pandaer - det er for barnslig?

Min mening;

Snakkende kyr, skotske dverger, troll og varulver hadde ikke noen kobling med barnefilmer eller lignende før wow, ihvertfall ikke for min del. Det har pandaer derimot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blizzard har klart å ødelegge alt for seg selv med Kung Fu Panda de, så trenger ikke hjelp fra andre spill for å dø.

 

Forklar dette for meg: snakkende kyr, skotske dverger, troll og varulver er greit, men pandaer - det er for barnslig?

 

Ja. Du har aldri sett så mye forbanna spillere før en WoW expansion før har du?

Lenke til kommentar

Typisk av folk som ikke har noe mer å komme med en at de har ødelagt wow, høres ut som alle andre dritunger som skriker det etter å ha sett kung-fu panda først og tror wow tar inspiriasjon derfra.

 

 

300+ days played er vel nok til å vite at spillet er ødelagt eller?

 

Hva slags svar er det her? vær mer spesifikk. Hva som var bra og som er dårlig nå?

Og ikke kom med det vanilla bullshit, hele exp var beta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...