Gå til innhold

Hackintosh - er det verdt det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På hvilken måte er OpenELEC overlegent XBMC?

@Seven: Hvordan visste du det? Fordi jeg ikke har postet noe her? :-P

Tenker hovedsaklig på at andre som har lagt inn på Pentium D har måtte bruke en kjerne laget av en fyr som har pensjonert seg, og ikke deler den selv lenger. Da må man google, og finner på bukta eller andre shady sider. Dét, i tillegg til piratkopiert OSX gjør at jeg er i overkant utsatt for å bli tatt.

Jeg har aldri påstått at alle(eller noen) av de som bruker mye tid på å hacke er "slemme". Når jeg derimot får programvaren av en tredjepart, og ikke vedkommendes egen nettside, et forum, e.l., så blir jeg skeptisk. Selv om det står et av kallenavnene du nevnte på en fil, betyr ikke det at vedkommende personlig garanterer for at filen er trygg.

Vel, sist jeg sjekket så listet du en singlecore Celeron som CPU, ergo er ikke Pentium D noe du burde bekymre deg for. Og på den andre siden av saken, så kan du prøve deg fram, se om du finner noe som funker på Pentium D. Kan hende OS X Tiger eller Leopard klarer å kjøre det, gjerne JAS til Tiger, iPC, iDeneb eller iATKOS til Leopard. En av disse hadde en kernel til legacy prosessorer.

Lenke til kommentar

Joda, maskinen hadde WIn XP i sin tid, men jeg har aldri brukt den til å spille 1080p film på.

Den fungerer veldig bra med OSX, og er ikke noe dårligere maskin enn hvilken som helst annen mac med samme speccs.

Ulempen er at det vil koste noen kroner å får alt til å bli hundre prosent. (skjermkort og NIC)

Med E6400 kan du kjøre med standard OSX kernel, vet ikke hva andre CPUer BIOSen her takler,

men eldre C2D burde ikke koste mye.

(Husker jeg fikk en "ny" CPU til en eldre Oplipex 260 en gang, men den vile ikke kjøre på max multiplier og endte opp å være en nedgradering, heldigvis fikk jeg den gratis.)

Maskina fungerer flott og har ikke hatt noen problemer siden den ble satt opp.

Jeg bruker den ikke selv lengre, men er gitt til en familiemedlem som hadde en iMac (2004ish) som konka.

Han er veldig fornøyd med den.

Hva cpu du trenger for 1080p i windows kan du sikkert google deg til, men vil tippe du kommer langt med en 2 ghz c2d eller bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...