Hr. Jenssen Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det var faktisk ingen som tok sarkasmen i min siste post? Som forsto at jeg ikke bare spiller Battlefield og Call of Duty, og at jeg vitterlig ikke mener at alle andre spill enn disse to søppel-FPS'ene ikke kan regnes som "ekte" spill? Tror jeg melder pass fra forumet her på en stund. 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Å uutrykke ironi eller sarkasme i tekst er ikke lett, og kan vel nesten kalles en kunst. Derfor ble det funnet opp et ironi-merke på 1500-tallet. Men det er generelt to måter å uttrykke dette på: Ironi-merket Det stemmer. Spesielt siden jeg kun spiller Call of Duty og Battlefield, og disse er de to eneste spillene som regnes som hardcore, og om man spiller noe som helst annet, så kan man ikke se på seg selv som en ekte gamer lenger...؟ Eller med firkant-paranteser for å uttrykke at det ikke er ment i den formen det er skrevet. [Det stemmer. Spesielt siden jeg kun spiller Call of Duty og Battlefield, og disse er de to eneste spillene som regnes som hardcore, og om man spiller noe som helst annet, så kan man ikke se på seg selv som en ekte gamer lenger...] Men mye av mystikken og magien rundt sarkasme forsvinner når det ikke blir benyttet i tale. Du har også den mer klassiske tilnærmingen: Det stemmer. Spesielt siden jeg kun spiller Call of Duty og Battlefield, og disse er de to eneste spillene som regnes som hardcore, og om man spiller noe som helst annet, så kan man ikke se på seg selv som en "ekte gamer" lenger... Endret 30. november 2011 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Synst det er veldig fint at det blir utviklet nye former å spille på. Jeg er hvertfall veldig klar for å bruke kroppen interaktivt i spill, hvis de får det til å fungere tilfredsstillende. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Problemet er vel at det ikke holder å ha nye måter å spille på om det ikke blir utviklet spill til det. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Problemet er vel at det ikke holder å ha nye måter å spille på om det ikke blir utviklet spill til det. Det er nøyaktig dette jeg har prøvd å si. Teknologien er der (dog ikke uproblematisk). Problemet ligger i at spillutviklere ikke tar Kinect seriøst, og da får man ikke seriøse spill ut av det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Helt enig, og vi ser det hele tiden. Playstation har PS Move, men hvor mange spill til det har vi? Hvor mange Wii-spill utnytter Wiimoten på en bra måte, og gjør ting med den vi ikke kunne gjort med en vanlig kontroller i stedet? Motion plus? Så langt kommer jeg på Red Steel 2 og Zelda: Skyward Sword som støtter den. Nå har jeg ikke prøvd noen av dem, men så vidt jeg vet kunne vi like gjerne spilt Skyward Sword med classic controller. Og hva med Kinect? Det skulle bli det neste store, så hvor blir det av spillene? Edit: Det får meg til å tenke på Wii U. Idéen er god nok, men hvor mange spill kommer til å utnytte håndkontrolleren i praksis? Endret 2. desember 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
samco Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Plenty med kinect spill ute ms har virkelig støtta opp rund kinect mot sonys lattelige move support :!: uff Endret 2. desember 2011 av samco Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Plenty of casual spill, ja. Men hvor mange "vanlige" spill? Lenke til kommentar
samco Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Vanelige spill? ingen uvanelge spill ivertfall :!: Kinect er blitt en massiv suksess for ms, neste steg er en egen pc versjon som kommer for windows 8 og ms tilbyr nå kinect til tv produsenter for intergrering i tv som kommer herlig Synd stemme intregrering er ikke så mulig i fjellrøysa her men forza virkelig viste at de funka meget godt Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Er a ganske mange Kinect og Move enabla spill ute og på vei synes jeg... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_Move_games http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Kinect_games Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Men hvor mange utnytter Move eller Kinect på en måte som ikke ville fungert like greit med vanlig kontroller? Og for den saks skyld, hva blir det til med sixaxis? Batman: Arkham City støtter sixaxis når vi svever, men jeg slo det raskt av og bruke stikken i stedet. Lenke til kommentar
samco Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Mange kinect spill som ikke ville ha blitt helt de samme med en kontroller .. dance central, wipeout og child of eden er et par exsempler på at full body motion virkelig gir noen spill en bedre opplevelse Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Og da er vi tilbake på casual spill. Lenke til kommentar
samco Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 kansje for deg men ikke for meg spill som rise of the nightmares virkelig har besvist for meg med litt clever programering så får men noe unikt Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Unikt? Kanskje det. Bra? Vel... Lenke til kommentar
samco Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Meget bra vist man er litt open minded ang nye ting men er man stuck in the old ways som enkelte er det nok ingen ting bedre enn mario :!: uff glad jeg ikke er en av dem.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Om du er så glad i nye spill, hvorfor lovpriser du on-rail-shooters fra 80-tallet? Lenke til kommentar
samco Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) On rails shooters??? :!: tror du må se mere på rise of the night mares :!: full 3d movment på det som alle fps spill har første fps man virkelig kan gå i med kroppen med full kropsbevegelser som å dodger feller åpner dører, klatrer dukker svømmer til å med holde seg lydløs Endret 3. desember 2011 av samco Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) On rails shooters??? :!: tror du må se mere på rise of the night mares :!: full 3d movment på det som alle fps spill har første fps man virkelig kan gå i med kroppen med full kropsbevegelser som å dodger feller åpner dører, klatrer dukker svømmer til å med holde seg lydløs Stemmer, Rise of Nightmares er faktisk et funksjonelt Kinect-spill, tro det eller ei. Synd at, som et spill i det hele og store, så er det rett og slett elendig. Plenty med kinect spill ute ms har virkelig støtta opp rund kinect mot sonys lattelige move support :!: uff Djises for en fanboy du er. Først og fremst er det ikke Sony og Microsoft som står bak det meste av Move/Kinect-spill. Når det er sagt, finnes det mange PS3-spill med integrert støtte til Move. De er ikke "enten-eller" som med de aller fleste Kinect-spill. Men de to er ganske så annerledes, egentlig. PS3 sin Move er mer en kopi av Wii sin kontroller (en Wii med bedre grafikk - sier nå ikke nei til det). Kinect er sådan mer "revolusjonerende". Men som med Nintendo's 3DS, så klarer ikke enheten å leve særlig lenge uten kvalitetsspill. Kinect har noen av dem, som det dansespillet, som faktisk fungerer ypperlig til denne enheten. Men svært mange andre forsøk (som allerede nevnt, Rise of Nightmares) er heller labre. Endret 3. desember 2011 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
samco Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Har sony integrert move i xmb menyen som ms har tror du må åpne øynene mere.. ms i motsetning til sony bruker kinect mere mot systemet som en del av opplevelsen Endret 3. desember 2011 av samco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå