Gå til innhold

Samarbeidsprosjekt for webutviklere?


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det lenge siden jeg har vært aktiv bruker hær på forumene, tenkte det var på tide å "plukke opp tråen" igjen :)

Jeg har i flere år jobbet som frilans designer/utvikler men i februar kjente jeg at kroppen begynte å bli sliten. Det er mye du skal

tenke på/gjøre som selvstendig næringsdrivende, spessielt når det du gjør krever at du skal være kreativ og ivrig.

 

Nå er jeg tilbake til å være ansatt. Jeg jobber nå i et lite reklame byrå, der er jeg alene om web, da de andre fokuserer på grafisk og marketføring. Dette gjør at jeg til tide føler meg litt ensom :/

Men, kan trygt si at dette føles mye bedre enn å være frilanser. Nå trenger jeg kun å gjøre det jeg gjør best :)

 

fra en litt lang innledning over til formålet med innlegget mitt:

 

Jeg på om det finnes flere som føler at de sitter i samme hatt, ensom designer/utvikler?

Jeg tenker at det hadde vært kjekt å opprette en type "sosial støttegruppe" (Dersom ordvalget er rett)

Der vi kan spørre om hjelp, utveksle ideer og konsepter, hente inspirasjon og gi hverandre konstruktiv kritikk.

 

Jada, jeg er klar over at alle disse tingen kunne vært tatt opp her på forumet, men, ikke alle her har dette som yrke. Noe som resulterer i mange dumme spørsmål og design-konsepter tatt rett ut av filmen "Hackers". Jeg synes der er hyggelig å hjelpe "nykommere", men har ikke tid til så mye av den sorten.

 

Så dersom noen føler at de kunne trengt en slik gruppe, gi meg et svar så tar vi det fra der. (Nevn gjerne hva du primært jobber med og hvor du føler spisskompetansen din ligger)

 

Hva jeg kan: Design for digitalt og print, HTML/CSS/Javascript (inkl. jQuery), PHP+MySQL, Apache server administrasjon, Pascal

Hva jeg behersker minst: regular expression (Noe som gjør at jeg er mindre god på mod_rewrite etc.) og matte

Hva jeg holder på med å lære meg: Java og C++

Endret av Stian Jacobsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut meetup.com og finn grupper som passer deg.

Jeg ser at framsia og IxDA passer bra for deg når du jobber med brukervennlighet/design på nett. Der har man jevnlige samlinger der man møtes og diskuteres eksempler og ny teknologi, samt så finnes det nok av konferanser du kan dra og møte folk, både i Norge og utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...