SEAHUNT Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hei, tenker på kjøpe en ny stasjonær pc, og vurderer Asus med i5 (ASUS CM6730). Er det noen ivrige data kjennere her som har erfaring med dette merket? Er ikke noen erfaren data mann, så lenge det virker er jeg fornøyd + at det er noenlunde bra garanti på produktet. Håper at noen på forumet bruker dette merket, og kan gi en liten tilbakemelding. God jul til alle! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) I følge http://www.asus.com/Desktop/Entertainment/Essentio_CM6730/#specifications virker denne ut som byggsett uten prosessor/ram. 300 watt strømforsyning er neppe noe å skryte over. Asus gjør det bra på skjermkort, hovedkort men jeg ville sagt at asus er valget for pcbyggere. Laptopene er vel varierende, fikk en Asus V1V med defekt skjermkort og plasten rundt maskinen er ikke noe særlig kvalitet. Men en minilaptop gjorde det greit foreløpig. Så var jeg deg ville jeg kjøpt asus deler til bygging. Kjøpt Corsair strømforsyning av litt kvalitet etc. Siden er neppe vanskelig å bygge seg en stasjonær maskin som slår asus på kvalitet og overklokking mulighet. Intel Graphics Media Accelerator HD er neppe noe å rope hurra for ved filmavspilling i full hd og spilling generielt, enten får man bluescreen eller så er spillytelsen helt elendig. Det finnes langt kraftigere skjermkort F.eks HD 6570 som er langt kraftigere og brukbar til det meste. Endret 28. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
SEAHUNT Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Takk for raskt svar. Er ingen data kjenner, så noe byggesett blir ikke aktuelt for meg. Så tilbud på ASUS CM 6730 hos NetOnNet, og tenkte at dette kunne være noe for meg? Men som jeg nå skjønner, så er det mye å passe på (strømforsyning, skjermkort, mm). Nevnte pc har 2 års garanti, bra med ram og stor harddisk - så der er jeg altså? Men igjen takk for veiledningen!! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Maskinen hos NetOnNet har ok CPU (i5 2320 quad core), men som alltid på slike "merkemaskiner", for å beholde en lav pris så spares det veldig inn på skjermkortet. Et GeForce GT530 er ikke et spillkort, men vet ikke om du skal spille på den. Ellers ville jeg anbefalt en maskin hos f.eks Komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå