Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Trådløst nettverkskort som ikke er søppel

Anbefalte innlegg

Hei

Nå er jeg ufattelig lei av alt dette søppelet som er på markedet når det gjelder nettverksutstyr.

Er på leting etter et trådløst nettverkskort for pci-express, til en stasjonær pc, jeg ønsker noe som har kvalitet og skikkelige drivere for windows 7 64-bit. Opplever at nesten alt der ut fungerer ikke, prøvd produkter fra linksys, gigabyte, jenssen, d-link osv, alt opplever jeg har enten elendige drivere eller er bare totalt ustabilt både i ytelse, grunnleggende funksjon, dvs kortet går ned for telling, klarer ikke å koble seg på nettverk, hente ip-adresser.

Mens på laptoper, så virker det som kortene fungerer utmerket på alle laptoper jeg har testet, enten om det er en pc eller mac, hvorfor finner mann ikke skikkelig alternativer til stasjonære pcer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå finnes det nok USB plugger også, bare som det er nevnt, om man strekker en usb kabel på 1-2 meter hjelper vel det også noe.

Homeplug kan vel også være noe, muligens mere stabilt, men hastigheten er ikke noe skyte over hvis man har mye støy på strømnettet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Sett opp repeater for routeren din. Prøvd usb-kort? Da kan du med en usb-kabel få satt antennen litt vekk fra kabinettet. Kabinettet spiser signalstyrke, og det er ønskelig å komme et stykke vekk fra dette om du har dårlig/ustabil signal.

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, har en router her som jeg har prøvd som acces point klient, men det stod like ved kabinettet.

Homeplug bruker jeg nå fra jensen, på dagtid når resten av familien er hjemme får jeg bare halv ytelse av fiberlinjen (8 mbit /8 mbit).

USB-kort har jeg prøvd og opplever at det fungerer dårligst generelt sett.

De trådløsrouterne jeg har med access punkt client støtte er utrolig ustabile og klarer ikke å hente inn dns.

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar

Prøvde som ble foreslått her å ta en usb penn med usb forlengnings-kabel et stykke unna pcen, jeg brukte et billig usbkort fra Gigabyte som ble kjøpt på claes-olson(!) Fungerte utmerket, hadde aldri trodd at selve pcen forstyrrer signal så mye... Hadde skjønt det hvis det stod en stor høyttalere eller subwoofer like ved med tanke på magnetene.

Lenke til kommentar

Prøvde som ble foreslått her å ta en usb penn med usb forlengnings-kabel et stykke unna pcen, jeg brukte et billig usbkort fra Gigabyte som ble kjøpt på claes-olson(!) Fungerte utmerket, hadde aldri trodd at selve pcen forstyrrer signal så mye... Hadde skjønt det hvis det stod en stor høyttalere eller subwoofer like ved med tanke på magnetene.

Bra å øre at det løste seg :)

Jeg hadde hastigheter på kun halvparten når dongelen var plugget i foran på kabinettet på min stasjonære, men når jeg forlenget den og satt antennen oppe på skrivebordet så fikk jeg maks av linja mi med en gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...