Session^^ Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hei. Jeg har en bil uten skilt og forsikring som jeg skal pusse opp. Denne bilen ble stjålet. Jeg utlåvde dusør på 1000kr på diverse bilforum for informasjon som kunne føre til at bilen kom til rette. Dette fungerte utmerket og jeg fant igjen bilen. Nå fikk jeg brev fra politiet at det er tatt ut sak mot en navngitt person. Jeg regner med at han kommer til å bli dømt. Spørsmål: Kan jeg kreve erstatning for skader påført bilen samt de 1000kr som jeg betalte i dusør? Lenke til kommentar
Andussen Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Vet ikke, men hvis du ikke har forsikring så får du ikke penger igjen. Men det er jo bare å prøve, se hva som skjer. Hvis du skal i rettsak så har vel du advokat, og advokaten vet om dine rettigheter. Lenke til kommentar
tulling99 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det er klart du får erstatning fra gjerningsmannen. I voldssaker så vil bistandsadvokaten hjelpe til med erstatning, men i saker uten bistandsadvokat må du jo si fra til politiet selv at du vil ha dette erstattet. Men de 1000 kr kan du sikkert se langt etter. Om du har forsikring er det jo lettere å be forsikringsselskapet dekke skadene. Da burde de også være fleksible og dekke dusøren, da dette var noe også de tjente på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå