NgZ Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Til rent streamingbruk vil det nok helt klart det, men så vidt jeg skjønte risikerer du at disken blir en flaskehals i veldig mange operasjoner der skriving til disk er involvert. kanskje derfor folk som bruker ZFS er mest optatt av det, iom at man det kjører copy-on-write Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg ser rett og slett ikke for meg at det skal bli et reelt problem for en hjemmeserver med massiv skriving til småfiler. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg syns vi har hørt dette lenge nå uten at prisene er blitt vesentlig lavere ? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg ser rett og slett ikke for meg at det skal bli et reelt problem for en hjemmeserver med massiv skriving til småfiler. Hvis den kjører FreeBSD, skal jeg love deg det blir det. Der inkluderer en oppdtaering av installert programvare stort sett at de kompileres på din egen maskin. Det går riktignok "automatisk", men den må fortsatt skrive masse småfiler. Det har også være snakk om redusert ytelse også på skriving av data uavhengig av filstørrelse, fordi det allokeres plass feil (?) og den skriver i blokker som mismatcher med de den egentlige strukturen på disken. Det er også merkbart dårligre leseytelse. I stedet for å gi både OSX og andre OS-prbolemer bare for å gi mindre problemer for WinXP, kunne disken bare sagt hvilken sectorsize den faktisk har, i stedet for å dikte opp en gal verdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå