EinarEriksen Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 I denne delen av Android-skolen kan du gå fra vanlig bruker til superbruker. Guide: Android-skolen del 5 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Smart ja. Ta sjansen på å ødelegge en mobil som uansett bare brukes til å ringe eller sende sms med. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 @J_Gagarin: Om du kun bruker telefonen til å ringe og sende sms med, så har du ikke behov for smarttelefon i utgangspunktet! En gammel "dum" telefon vil holde i massevis. Om man derimot er litt nyskjerrig og interessert, er det utrolig hva man kan få ut av telefonen med root og ny rom. Takket være root har jeg beholdt min nåværende telefon mye lengre enn hva jeg vanligvis gjør. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg µT. Skrevet 28. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2011 Smart ja. Ta sjansen på å ødelegge en mobil som uansett bare brukes til å ringe eller sende sms med. Unnskyld, men hva gjør du her? 15 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Smart ja. Ta sjansen på å ødelegge en mobil som uansett bare brukes til å ringe eller sende sms med.Unnskyld, men hva gjør du her? Jeg kommenterer et innlegg ang. rooting av mobil. Hva gjør du her? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg µT. Skrevet 28. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2011 Så du kommenterer noe du ikke har peiling på altså. Flott. 14 Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) var veldig overfladisk gjennomgang. For de som har Samsung galaxy S 2, har jeg laget en artikkel som går gjennom stegene til ferdig rootet telefon med et annet rom. se http://www.bit.ly/mUoNZ5 Endret 28. november 2011 av EnvyAndroid 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Og da lar vi OT ligge så hele kommentartråden ikke sporer av, denne tråden handler om rooting av telefoner, ikke om hvilken telefon den enkelte trenger. Toleranse folk, toleranse. Reaksjoner på dette innlegget tas via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Smart ja. Ta sjansen på å ødelegge en mobil som uansett bare brukes til å ringe eller sende sms med. Litt for åpenbar trolling, dog et par bet på likevel. Karakter 3 av 10 fra meg. 2 Lenke til kommentar
ruthelen Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Bra med en slik Guide, men siden dere også har forsøkt dette på en Desire Z, så kunne dere kanskje lage en guide til hvordan sette opp HW-tastatur for Norske tegn på denne? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Finnes det en ROM til HTC Desire som tillater at alle apps installeres til SD-kort, selvom de i utgangspunktet ikke støtter det? Jeg sliter med at jeg konstant må leve med advarsel om for lite ledig plass på internminnet.. Og alle apps som støtter App2SD er blitt flyttet dit.. 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Bra med en slik Guide, men siden dere også har forsøkt dette på en Desire Z, så kunne dere kanskje lage en guide til hvordan sette opp HW-tastatur for Norske tegn på denne? Ehm, installere CyanogenMod, så har du norsk HW-tastatur. Det har jeg. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) @AlaruzUsikker på om det fungerer. Selv om du overfører apps til SD nå, så vil det fortsatt være installasjonsfiler på hovedminnet, og det er vel slik systemet fungerer uten at jeg vet nøyaktig hvordan. Endret 28. november 2011 av Steffen Moss Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Mener S-off kun gjelder HTC telefoner.. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) helt riktig. s-off er heller ingen nødvendighet.det gir hovedsaklig skriverettigheter på system når telefon er på. edit: skulle egentlig sitere dodoman, men det funka visst ikke Endret 28. november 2011 av janaha Lenke til kommentar
cazber Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 HTC støtter vel rooting på noen telefoner. Om det er enklere eller tryggere enn andre metoder aner jeg ikke. http://www.htcdev.com/bootloader/ Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Finnes det en ROM til HTC Desire som tillater at alle apps installeres til SD-kort, selvom de i utgangspunktet ikke støtter det? Jeg sliter med at jeg konstant må leve med advarsel om for lite ledig plass på internminnet.. Og alle apps som støtter App2SD er blitt flyttet dit.. Med Titanium Backup kan du tvinge apps over på sd selv om de i utgangspunktet ikke støtter dette Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Skulle likt å sett noe 100% definitivt ang. garanti og rooting. Ser for meg at man godt må betale for gjenoppretting av systemet selv, men kan ikke se for meg at man helt og fullt mister garantien sin. En liten sammenligning: Mister man garantien på laptoppen sin om man formatterer harddisken så man mister gjenopprettingspartisjonen? Enn om man bytter ut medfølgende Windows med f.eks linux? Evt på en måte som gjør at linux overskriver bootloaderen så man mister kontakt med Windows og/eller gjenopprettingspartisjonen? Hvorfor skulle slikt være anderledes på smarttelefoner som tross alt er en PC, bare i enda mindre utgave? Vet dette er diskutert fram og tilbake igjen og igjen, dog har aldri sett noen slå i bordet med hvordan lovverket forholder seg til slikt. Da tenker jeg på norsk lovgivning, og ikke importerte problemstillinger fra alskens internasjonale fora. Når det er sagt, skal det nesten godt gjøres å rote til rootinga til den grad at man ender med en telefon som ingen googling kan hjelpe. Endret 28. november 2011 av Dummst Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Finnes det en ROM til HTC Desire som tillater at alle apps installeres til SD-kort, selvom de i utgangspunktet ikke støtter det? Jeg sliter med at jeg konstant må leve med advarsel om for lite ledig plass på internminnet.. Og alle apps som støtter App2SD er blitt flyttet dit.. Såvidt jeg har forstått (av ulike fora og folk jeg har snakket med) er det primært «HTC Sense» som opptar plass på telefonen. Så og si alle med Desire (meg inkludert) har lite diskplass. Uansett om antall apps er lavt. Jeg kommer derfor til å benytte bl.a. denne tråden til å få inn en clean installasjon. Tror jeg skal klare meg rimelig greit uten Sense... ;-) Genial artikkel, takk! (Og gidder noen fjerne spam-postene?) Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ang. Nandroid backup; er det det samme som å kjøre backup i Recovery? Den guiden det linkes til, så ihvertfall ikke spesielt forståelig ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg