Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Chapter 5 , Gothic 2

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet fram til kapittel 5 i det fantastiske spillet. Jeg har vært i det skjulte biblioteket i klosteret og hentet "paladin armour" som xardas hadde gjemt. Nå vet jeg at jeg skal dra til en øy, men jeg får ikke skipet før Lord hagen har dratt av gårde til valley of mines, noe han ikke gjør! Han bare står der sammen med soldatene sine og venter på forsyninger. Hva gjør jeg videre? Beklager hvis jeg skrev litt rotete :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hagen vil aldri dra fra byen - det eneste du trenger å gjøre er å snakke med Girion nede på kaia ved båten, så blir han med deg og sørger for at skipet kommer tilbake.

For å sette seil trenger du 5-10 crewmembers, en kaptein og kartet du fant i det hemmelige biblioteket. En kaptein er det eneste du trenger å jobbe litt for - det kan være Torlof, Jorgen, eller Jack. Så fort du har kapteinen på plass og minst 4 crewmembers (4 + deg) kan du snakke med kapteinen nede på kaia og du får nøkkelen til 'Captain's Quarters' om bord på båten. Bare lukk opp denne døra og gå inn så drar du avgårde.

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Lurte på det samme. Har fått med meg Girion, men hvor er torlof og jack? Og hvis jeg får med meg Torlof og Jack, må jeg vel ha flere? Hvem skal jeg spørre da?

Ok, jeg klarte det. Fin overgang til neste kapittel må jeg si! Først må du se på kartet du fant nede i biblioteket. Så prater du med jack, han i "the lighthouse". Så drar du til onars farm og prater med lee, og han andre som sitter ved bodet samt barret. I khorinis prater du med Mario og du er klar til avgang! håper det var til noe hjelp. :)

PS

Konge spill, har ikke giddi å runne et spill siden...FF10 tror jeg , hehe :woot:

Lenke til kommentar

For alle 3 proffesions må du ha questet "I need a ship" først - det får du i kapittel 5 ved å ta en tur til Xardas tårn, snakke med Lester og få brevet fra Xardas. Når du leser dette brevet får du kodeordet for å åpne boka "Halls of Irdorath" (boka Xardas ga Pyrokar tidligere, som du fant hos Sekob). Denne boka finnes i kjeller-biblioteket hos magikerne, som du nå vil få tilgang til. Når du så åpner denne boka med kodeordet detter det ut en nøkkel til det hemmelige biblioteket.

I dette hemmelige biblioteket finner du et sjøkart - se på dette kartet så får du questen "I need a ship" og deretter "Who will be my captain" og "No sailing without a crew". Når disse er på plass har du muligheten til å be folk om å være kaptein eller mannskap.

Det er 3 kapteiner tilgjengelige, og du kan selvfølgelig bare velge en av dem. Torlof, Jack og Jorgen.

Av mannskap kan du ha med minimum 4 (inkludert deg, altså 5), men gjerne fler til maksimum 11 alt ettersom hvem du velger (litt buggete der, men jeg har fått med 11 medregnet meg selv). De som kan joine som mannskap er: Lee, Gorn, Bennet, Milten, Angar, Wolf, Diego, Vatras, Lares, Lester, Girion, Mario og Biff. Av disse MÅ du ha med Girion, og det er en god ide og ta med Milten og Vatras hvertfall. Hver av disse mannskapene kan trene forskjellige skills til 100 samt andre skills du måtte mangle, selge deg stuff, gi deg råd, og hjelpe deg med kamp på øya.

Ellers er versjon 0.95 av guiden ute om en dag eller to, som omhandler hele kapittel 5, på adressen under =)

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Takk for fyldig svar Ellusion, men er et par ting jeg lurer på..

Hvor finner jeg Milten?

Lester og Biff er to mercenaries på Onars gård ikke sant? Fant ikke Lester så jeg antar han er en av de som ble med Sylvio til Valley of Mines. Har ikke lett etter Biff, men frykter at han ble med han og :-?

Har for øvrig fått med meg Jack som kaptein, og 9 folk til crewet

Lenke til kommentar

Irdorath, Vri først høyre venstre i romma så venstre høyre etterpå

Er du paladin , så er det bare å snakke med Girion og få Skipet,

er du Mercenary må du Få judgen til å gi deg et "letter of Authorization"

er du mage kan du bare snakke med Girion

for å starte "i need a crew " questen må du snakke med Lord Hage,Pyrokar, osv......dem starter questen....

Thorlof er på Onars Farm

Jack sitter i harbor district eller sitter han i Fyrtånet ,, hvis du gjorde questen hans.

her er en liste over folk du kan ha med..

Lee

Vatras

Milten

Jorge

Mario(BEWARE:)

Biff

Lester

Lares

Gorn

Jack

Thorlof

bennet

Diego

Girion(han kommer uansett)

sikkert flere , men husker ikke alle.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...