dor123 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Plutselig i går så skrudde maskinen seg av,skrudde på igjen men det eneste som skjedde var at viftene på maskinen begynte og gå og harddisken startet opp,klødde meg litt i hodet og tok av cpu viften og så på prosessoren,hmm nesten alle broene hadde blitt brent over,hva kan dette skyldes!jeg tegnet over med en blyant og satte den inn igjen,den begynte og utvikle varme men ingen ting mer skjedde!!jeg lurer på hva som er defekt,det er en xp 2000+ på et A7V 333 hovedkort,hvis noen lurer har lynet slått ned i modemet 5 ganger den siste måneden men hvis prosessoren har gått har vel hovedkortet gått og?bør jeg bytte strømforsyning og? Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 ved lynskader er det som regel ikke bare de komponentene som er døde som er skadet.. Mange ganger er også resten av PC'en råket.. fører til ustabil maskin og til tider helt koko hendelser.. sjekk opp med forsikring og garanti og prøv å få HELE pc'en skiftet Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 javel,si jeg tar det på forsikringa da,hvor lang tid vil det ta,får jeg en penge sum og handle for eller for jeg de samme delene tilbake igjen? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 du får nok pengene, de har vel andre ting å drive med enn å kjøpe cpu mm til deg Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg vil heller anbefale deg å prøve å finne ett verksted som har tillatelste til å levere ut en pc som tilsvarer den gamle.. Forsikringsselskapene gir deg som regel en pris som tilsvarer maskinens nypris.. Noe som svært fort blir svært lit å kjøpe nytt for:-/ Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 hmm,sier du det!så forsikrings selskapene går etter lave priser ja,jeg har ingen kvitteringer og vise dem for pc en jo kjøpt på satt sammen av flere nett butikker!hvis jeg bytter ut strømforsyning,hoved kort og prosessor som er A7V333,Athlon xp 2000+standard strømforsyning hva kan jeg regne med og få da?? Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Ettersom du ser ut til å mangle tilstrekkelig dokumentasjon for hva du har/hadde er det vel helder tvilsomt at du vil få noe særlig med forsikringsselskapene (om du har noe forsikring i det hele tatt da). Har du snakket med de du kjøpte varene? Sendt noen mailer eller ringt de? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Ved et innbrudd for noen år siden mener jeg å huske at vi fikk nypris for elektronikk som var under 2 år og -10% for hvert år etter det. Altså fikk vi 2700 for en videospiller som kostet 3000 3 år tidligere. Bra deal hvis det gjelder datautstyr. (det er 4-5 år siden så jeg kan huske feil og ting kan ha forandret seg) Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 nei,jeg har ikke det k8unne gjort det,kjøpt delene på komplett og ps data,men disse delene er ikke mer enn ca 6 måneder gamle,skal forsikrings selskapene ha de gamle delene eller bryr de seg ikke noe om det?jeg har bare innbo forsikring men hvis lynet har slått ned i pc så dekker vel det det Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 De vil nok ta en titt på det ja.. bare for å sjekke om det er defekt.. og du får det nok ikke tilbake.. tror inbo forsikring dekker det men er ikke sikker.. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Du må levere inn maskinen til ett verksted f.eks komplett og der vil du få ett skriv om hva lynet har ødelagt i maskinen din. Deretter er det bare og sende inn en skaderapport til ditt forsikringsselskap og da går det somm oftest ikke lang tid før pengene er på kontoen din.... Det var dette jeg måtte gjøre når lynet tok min maskin... :wink: Lenke til kommentar
Iriqouis Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Slartibarfast du skrev at han sannsynlighvis ikke kom til å få noe som var bedre enn den han hadde. Men du tar feil. Hvis han får forsikring så får han tilbake den summen han kjøpte den for den gang. dvs hvis det da kosta 10000 for en 800 mhz pentium 3 så får han vel 10000 å bruke på nye pc nå. er ikke det bra nok pc eller? Det skjedde med oss. vi hadde 2 gamle pcer. 166 og 200 mhz. så var det noe galt i det elektriske og vi fikk det på forsikringa. Vi fikk 16000 igjen. og det var i år 2000. tenk deg. er 2 gamle skrap pcer verdt det? Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 aha,sånn og forstå da kan jeg bare sette maskinen på et data verksted og så skriver han en skade rapport som jeg sender videre til forsikrings selskapet da!! Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg vil tro det varierer fra forsikringsselskap til forsikringsselskap.. Er ikke sikker, men vet at når en av mine pc'er vandret heden under ett lite lyn fikk vi det som forsikringsselskapet mente pc'en var verdt da.. vi fikk 4000 kroner på en pc vi betalte 17000 for da den var ny.. Vet ikke hvilket selskap vi har.. Jeg lar fortsatt pappa ta seg av slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå