tiboine Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 hei. Har pr. idag en mbp. Men har lyst på en imac med SSD. Men med de prisene Apple opererer med og at SSD-diskene de selger er langt fra de raskeste så tenkte jeg å bytte det selv. Men litt surfing på youtube tilsa at det ikke er noen lett prosedyre. Så jeg lurte på om det er noen i dette forumet som har gjort dette selv og har erfaringer å dele? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Ville ikke anbefalt det, man mister nok garantien hvis maskinen enten ryker i garantiperioden eller man risikerer å skade skjermplaten. Så jeg ville heller spurt en apple butikk om det er mulig å bestille maskinen med den SSD disken du ønsker, jeg tror størst sansynlig hvis disse butikkene vil selge så vil de nok prøve å selge etter dine ønsker. Ellers kan du jo prøve på en veriant av spørsmål, hvorfor velge imac når harddisken er så dårlig? Selv er dette grunnen til jeg heller velger hackintosh isteden for apple. Ikke det jeg ikke har penger, men at maskinene er så dyre og leveres med det dårligste av maskinvare, SSD basert på sata 600 bør være standard her eller en SSD modul med hybrid harddisk. Fleste SSD disker lever nok i 2,5" men det finnes jo verianter som har 3,5". Så jeg er usikker på om det blir enkelt å feste SDD disken, hvis den har bare sataplugg + strømplugg å holde hele ssd disken fast med. Du må jo gjerne prøve men det er nok en grunn til apple gjør det så vanskelig. Normaltsett burde det være nok å skru ut en plate på baksiden av maskinen, så jeg antar apple gjør dette fordi folk skal kjøpe det man får uten å gjøre endringer på maskinene dems. Endret 28. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 er akkurat det som holder meg tilbake med å kjøpe en imac. pga at harddisken er for dårlig. Men ser muligheten for hackintosh ja. Men da mister man det fete designet Ja det skader vel ikke å spørre om de kan det. regner med at det ikke er noen vits å spørre apple.no om det. Men muligens eplehuset? Får spørre de når jeg en gang er i en by med eplefolk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) En annen ting å tenke på, før eller senere vil nok touchpad blir mere og mere vanlig. Slik at man ikke trenger mus+tastatur til enkle oppgaver, kanskje slitsom men det blir nok teknolgien etterhvert, eventuelt webcamera som kan lese av fingerbevegelser. Slik at mus blir unødvendig, kanskje også tastatur. Kjenner ikke de nye Imac så godt, men antar det ikke er vanlig isteden for mus og tastatur. Du må gjerne også spørre om USB3 (Superspeed) blir vanlig på mac. Tounderbolt må nok de fleste av mac maskiner på landet med, siden det er så få harddisker som klarer den standarden, USB3 er nok heller bedre med tanke på pris, men er jo greit å ha tounderbolt i fremtiden, men når det blir veldig vanlig så er nok mac maskinene uansett for svake å takle det kombinert med annet jobbing. Jeg skal også prøve å råde apple og selge produkter som er noe fremtidrettet, men er jo begrenset hva jeg klarer, om jeg ikke får andre folk å tenke nettopp slik. Apple er fremdeles dyrt sammenlignet hva man får for pengene Lion er kansje bra som operativsystem om man er lei av windows, men foreløpig er mac maskinvaren for dårlig å selges fra 10 0000 kr og oppover. Folk tror man får super mye for pengene. Men innser etter 1-2 år er maskinen helt ubrukelig, og vanskelig å få solgt, siden windows pc av nyere veriant er kun operativsystemet som kan være nytt, Tounderbolt har vel ikke kommet til PC ennå, men ellers er meste annet nytt. Men det er bare apple logoen som gjør at enkelte blir avhenging og et mere stabilt operativsystem. Endret 28. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå