Gå til innhold

Går det greit å sette inn et 3dkort inntilvidere?

Talker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må vel være fullt mulig å sette inn hva du vil vel

bare avinstallere det gamle før du setter inn det nye

sjønner ikke helt problemet

kan jo bli et lite problem med det kortet hvis det er kjempegammelt, men det skal ikke være noe problem å bytte til et nytt ved en senere anledning

Lenke til kommentar

kommer ann på hvilket oprativsystem du skal ha.

kjører du xp er nok ikke nødvendig med drivere, men skal du ha noen av de tidligere windows versionene på må du installere drivere (med mindre du ønsker 600*800 oppløsning og 16 farger :lol: ).

er egentlig ikke noe problem uansett, hvis du får fjernet de gamle driverne helt før du installerer de nye. hvis dette ikke blir gjordt ordentlig kan du få lavere ytelse enn normalt med det nye kortet ditt. :(

Lenke til kommentar

Virker som du må installere PC når du får skjermkortet da PCen er ny, så hvorfor ikke installere PC med gammelt skjermkort nå, for så å reinstallere med nytt skjermkort når det ankommer? Dersom det er en ny PC tar jo ikke en installasjon av OS akkurat så lang tid.

Ikke det at jeg ser det store problemet med å bytte ut kort uten å reinstallere.

Lenke til kommentar

Jo, den enkleste løsningen er nevnt og det er å avinstallere drivere før du bytter skjermkort. Det virket for meg som om du ville ha en "clean" installasjon av OS, så jeg ville bare minne deg på en enkel løsning :lol: .

Som sagt, jeg ser ikke noe problem med å bytte skjermkort uten å reinstallere.

Edit: Du får muligens 2 ekstra filer OEMXX.inf/OEMXX.PNF i C:WinNTInf, samt en ekstra key et sted i HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass (regedit). Og sikkert en drøss med endringer steder jeg ikke aner. Det er trossalt Windows .. :shrug:

Sikkert totalt uinterssant, men man vet jo aldri ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...