1245112654122755325882462 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Har tenkt å droppe raskt i vekt men var litt usikker på en ting når det kom til planleggingen, trenger egentlig bare et nuubish råd. JAJAJAJAJAJA har lagt om kosthold og alt sånt. Men når det kommer til trening så jobber eg skift orning 7 dager i uken å kommer til å gjøre det dem neste 8 ukene framover, 12timer sammenhengende arbeidsdag. Da lurte jeg enkelt å greit på å stå opp klokken 3 om natten for også gå ned å løpe/jogge i 60 minutter. Dette er jo i og for seg greit. Men har alerede et "ok" program som jeg bruker etter arbeid alså klokken 8, viss eg slutter å jogge klokken 4 så blir jo det vell 16 timer med "hvile" i arbeidstiden, blir det da totalt overkill å ? 7 timer senere. Vil det rett å slett bare bli overkill? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Trening, 12t arbeidstag også trening igjen? Om du trener forsjellige muskler de to øktene skal det gå bra. Fokusere på føtter og utholdenhet når du står opp, for så å ta styrke og overkropp om kvelden. Og btw, livet ditt høres overkill ut. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ambisiøst, det skal du hvertfall ha! Å trene en økt kardio og en økt styrke om dagen skal gå helt fint, ellers må du bare høre på kroppen og passe på at du takler opplegget Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Trening, 12t arbeidstag også trening igjen? Om du trener forsjellige muskler de to øktene skal det gå bra. Fokusere på føtter og utholdenhet når du står opp, for så å ta styrke og overkropp om kvelden. Og btw, livet ditt høres overkill ut. Overkill er det absolutt, planen var å trene kardio om morningen og styrke om kvelden. Men lønnsplippen er ganske overkill den også, så klarer meg Ambisiøst, det skal du hvertfall ha! Å trene en økt kardio og en økt styrke om dagen skal gå helt fint, ellers må du bare høre på kroppen og passe på at du takler opplegget Ja, blir jo hver dag i 2 uker i vertfall, men tenkte kanskje det ble litt mye overkill med tanke på at musklene kanskje ikkje fekk restituert seg sånn dem skulle når dem aldri fekk mer en 7-15 timers kvile. i tilegg til fysisk arbeid. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 At du har såpass kontroll på styrkeprogrammet ditt at du ikke trener samme muskelgruppe tungt to ganger på rad regnet jeg bare med, siden det ikke var en del av spørsmålet i tråden Lenke til kommentar
Sink Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Prøv! Gjerne del erfaringer etterpå. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvor mye er du vant til å trene fra før av? Om du trener regelmessig og tror det kan gå er det bare å prøve. Er dette derimot et forsøk på å komme i gang med trening faller nok motivasjonen fort, da det i så fall er alt for ambisiøst. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 At du har såpass kontroll på styrkeprogrammet ditt at du ikke trener samme muskelgruppe tungt to ganger på rad regnet jeg bare med, siden det ikke var en del av spørsmålet i tråden Haha, neei har vertfall 48 timers pause i mellom hver gruppe, såklart så blir det jo litt opp igjen på, men aldri direkte på samme gruppen. Prøv! Gjerne del erfaringer etterpå. I will, fungerte bra i dag vertfall, føler meg pigg Hvor mye er du vant til å trene fra før av? Om du trener regelmessig og tror det kan gå er det bare å prøve. Er dette derimot et forsøk på å komme i gang med trening faller nok motivasjonen fort, da det i så fall er alt for ambisiøst. Har akkurat begynt å trene igjen, trente ganske mye før (2-3 år siden) men har ikke trent så mye siden det, har brutt ned kroppen litt for også starte oppbygning igjen, har en plan med det. Men må ned i vekt, er en liten tjukkas Lenke til kommentar
HOK Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ville kanskje begynt med noen få dager med to økter, og sett hvordan det hadde fungert. Hvis det er noe som funker for deg kan du øke til to økter hver dag. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Ville kanskje begynt med noen få dager med to økter, og sett hvordan det hadde fungert. Hvis det er noe som funker for deg kan du øke til to økter hver dag. Tja, har no laget et opplegg som eg hartenktå prøve i en uke, bare for å prøve. Legger det vell bare ut, så får no vi høre hva folk mener om det. Har en aldri så liten bli kvitt fettet tråd, men har ikkje oppdatert den, selv om fremgangen har vært markant. Opplegget blir vertfall Opp klokken 3, 1 time på mølla Dusje -> frokost klokken 6, blir vell annanas, spiser sjeldent det han kokken her koker i hop om morninge. arbeid i fra 6-18.00, er jo delvis fysisk krevende til tider det også. Klokken halv 8 blir det første dagen bieceps, skuldrer og litt mageøvelser. Dag to blir det bryst og lår Dag tre Triceps og rygg dette tredagers programmet vil eg jo kjøre igjennom på forskjellige måter, der eg dag 4 starter opp igjen på dag 1, men med forskjellige øvelser, for og unngå den fella mange går i, med kontinurligtet, den er vell lett å komme innom. Ellers å blir det mye utholdenthet og reint psykisk for å kunne gjennomføre dette, men finner mye motivasjon i og se filmer (go ahead and laugh) men filmer som Fight Club og Never back down finner eg faktisk motivasjon i Ellers så skal eg gjøre dette til et lite prosjekt, viss eg med min arbeidsdag kan få gjennomført dette, så burde faen meg alle klare det. Noen innvendinger på programmet btw? EDIT; blir jo reine bloggen det her lolz.. Men i vertfall har lagt nye tanker om livet mitt! hooh Vi har lunsj klokken 12 og middag klokken 6, begge måltida kan klassefiserast som middag, det kan alle måltid her ombord. Men i vertfall det er overkill med mat. Viss eg skipper måltidet klokke 6, spiesr litt klokken 3-4 som er "kaffe-pause" så kan eg gå rett i gymmen klokken 6, etter eg er ferdig på vakt, pushe på til rundt 7, ønsker ikke å trene mer en en time når eg skal kjøre kardio noen timer senere, redd for å slite ut kroppen, det blir det bare høg fett % av. Men anyhow, da vil eg jo få 7 timer søvn i fra 8-3 i staden for 5 som eg vil få med det overståande programmet. I tilegg til at eg får i meg mindre og sunnare mat, change of plans, lolz. or? Endret 29. november 2011 av Priim Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Rolige svetteøkter for å gå ned i vekt trenger ikke slite så mye på kroppen, dette kan du fint gjøre hver dag, og også kanskje oftere. Men pass på å drikk rikelig med vann, få nok søvn, og skip treningen de dagene kroppen er for sliten. Styrke hver dag blir fort for mye, selv om du skifter muskelgruppe så blir det gjerne litt overlap. Anbefaler å legge inn 1 dag pause mellom 3-dagers programmet i det minste. For å gå ned i vekt så ønsker du hovedsaklig å aktiverere flest mulig muskelfibre i tillegg til å øke størrelsen på de. Da anbefaler jeg såkalt nervøs styrke, dvs få repitisjoner på maks styrke. Bør maks klare 4-6 reps, og trenger egentlig kun kjøre 2 serier. Tar kort tid og har god effekt. Og ikke skip måltider :-) Synes du burde vurdere å sove til 4 eller halv 4 iallfall om ikke du skal på jobb før seks. Og hvil når kroppen trenger det. Jeg trenger som deg å gå ned i vekt og hadde rikelig med motivasjon. Da klarte jeg fint å presse kroppen for mye og fikk 6 mnd med utslitthet uten sjans til å trene.. Først nå jeg er igang igjen, mye roligere i første omgang: pushups, situps og pullups hjemme om morgenen, 30 min på mølla i lunsjen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Alt men måte. Alt du overdriver er skadelig. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Rolige svetteøkter for å gå ned i vekt trenger ikke slite så mye på kroppen, dette kan du fint gjøre hver dag, og også kanskje oftere. Men pass på å drikk rikelig med vann, få nok søvn, og skip treningen de dagene kroppen er for sliten. Styrke hver dag blir fort for mye, selv om du skifter muskelgruppe så blir det gjerne litt overlap. Anbefaler å legge inn 1 dag pause mellom 3-dagers programmet i det minste. For å gå ned i vekt så ønsker du hovedsaklig å aktiverere flest mulig muskelfibre i tillegg til å øke størrelsen på de. Da anbefaler jeg såkalt nervøs styrke, dvs få repitisjoner på maks styrke. Bør maks klare 4-6 reps, og trenger egentlig kun kjøre 2 serier. Tar kort tid og har god effekt. Og ikke skip måltider :-) Synes du burde vurdere å sove til 4 eller halv 4 iallfall om ikke du skal på jobb før seks. Og hvil når kroppen trenger det. Jeg trenger som deg å gå ned i vekt og hadde rikelig med motivasjon. Da klarte jeg fint å presse kroppen for mye og fikk 6 mnd med utslitthet uten sjans til å trene.. Først nå jeg er igang igjen, mye roligere i første omgang: pushups, situps og pullups hjemme om morgenen, 30 min på mølla i lunsjen. Lykke til! Skal ta det til vurdering, men som sagt så kjører eg ikkje spesielt hardt på styrke siden eg skal opp tidlig å springe senere. Men kjører "greit" på dei muskelgruppene eg kjører, 5x5 max på 2 grupper hver dag, tar meg god tid så eg faktisk klarer å fullføre seriene. Dager eg føler at eg ikkje strekker heilt til så går eg ned litt i vekt å kjører 3x10. Men takk for at du delte dine erfaringer (: Alt men måte. Alt du overdriver er skadelig. Selvfølgelig. Endret 29. november 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Nokre innlegg er fjerna. Dei som ikkje er i stand til å diskutere utan bruk av personangrep kan vennligst finna døra ut av tråden. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Kjørte i vertfall i fra 4 i natt til 5, fant ut at det gikk fint å stå opp klokken halv 4, etter at eg tok meg bryet med å lære klokken .. Men nå er klokken halv 2 lokal tid og er fortsatt i stand til å arbeide, men har bestemt meg for å dele opp ene måltidet, trene klokken 18.00 for også gå til sengs rundt 8, får da rikeslig med søvn og. Might work thiz zheit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå