Gå til innhold

Kjøpe ny bærbar fra Elkjøp

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ikke eid en bærbar på flere år, og er helt blank på hvilken pc jeg skal kjøpe. Den skal kjøpes fra Elkjøp grunnet personalrabatt. Mitt bruk er vel for det meste surfing, film og enkel bilderedigering. Jeg har ingen planer om å kjøpe ny pc igjen før om 3-4 år, og trenger derfor en pc som varer i noen år. Budsjettet mitt er vel ganske ubegrenset, men jeg vil jo gjerne kjøpe en pc som gir meg mest for pengene. Mac er forresten helt utelukket!

Dette ønsker jeg av pcen:

Minst 15,4"

Rask oppstart

God skjerm/bra lyd

Bakbelyst tastatur

Høy batteritid

Lav vekt (ikke must, skal kun brukes hjemme)

Viktig at den bråker minimalt

Skader ikke om den er pen å se på ;-)

Har brukt flere timer og dager på å finne pc, men jeg er helt amatør på den fronten, så hadde satt stooor pris på om noen kan hjelpe meg med å finne en pc som passer mitt bruk.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen planer om å kjøpe ny pc igjen før om 3-4 år

Ganske høyt krav det der siden en laptop har en levetid på 3-4 år i gjennomsnitt.

Men hvis du først vil ha noe som skal vare lenge, må du kjøpe en som er ganske overkill til ditt bruk.

Du får jo en PC til 4-5k som dekker dine behov rimelig greit, men da er minuset at den har dårlig byggekvalitet og lavere levetid enn de som er i 6-7k + klassen.

Feks ASUS og Lenovo har høy levetid på de modellene som ikke er av den billigste typen.

Lenke til kommentar

Samsung: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SAMNPRF511S06/samsung-15-6-barbar-pc-rf511

MSI: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGE620DX493/msi-15-6-barbar-pc-ge620dx-493ne

MSIen har veldig gode spesifikasjoner for prisen, men jeg vet ikke noe om byggekvaliteten. Begge modellene har høyere oppløsning enn 1366x768, som er noe jeg vil påstå er viktig for langvarig bruk.

Samsung har vel et noe bedre rykte på byggekvalitet, men ideelt hadde jo vært ASUS eller Lenovo.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg har ingen planer om å kjøpe ny pc igjen før om 3-4 år

Ganske høyt krav det der siden en laptop har en levetid på 3-4 år i gjennomsnitt.

Men hvis du først vil ha noe som skal vare lenge, må du kjøpe en som er ganske overkill til ditt bruk.

Du får jo en PC til 4-5k som dekker dine behov rimelig greit, men da er minuset at den har dårlig byggekvalitet og lavere levetid enn de som er i 6-7k + klassen.

Feks ASUS og Lenovo har høy levetid på de modellene som ikke er av den billigste typen.

Takk for svar!

Ja, jeg er klar over at en pc til 4-5000 ikke vil holde seg i 3-4 år. Jeg tenker å bruke rundt 9-10k.

Elkjøp fører ikke ASUS og Lenovo ser det ut som :-(

Lenke til kommentar

Samsung: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SAMNPRF511S06/samsung-15-6-barbar-pc-rf511

MSI: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGE620DX493/msi-15-6-barbar-pc-ge620dx-493ne

MSIen har veldig gode spesifikasjoner for prisen, men jeg vet ikke noe om byggekvaliteten. Begge modellene har høyere oppløsning enn 1366x768, som er noe jeg vil påstå er viktig for langvarig bruk.

Samsung har vel et noe bedre rykte på byggekvalitet, men ideelt hadde jo vært ASUS eller Lenovo.

Den Samsungen er faktisk den jeg har sett mest på. Ble også anbefalt den hos Elkjøp. Det er ikke noe returrett for varer kjøpt med personalrabatt, derfor vil jeg være helt sikker før jeg slår til. Kjipt at de ikke fører ASUS og Lenovo!

Lenke til kommentar

Den Samsungen er faktisk den jeg har sett mest på. Ble også anbefalt den hos Elkjøp. Det er ikke noe returrett for varer kjøpt med personalrabatt, derfor vil jeg være helt sikker før jeg slår til. Kjipt at de ikke fører ASUS og Lenovo!

Ta en kikk på den i butikk, kjenn etter om noe av chassiset gir etter om du gir litt trykk på det. Du kan også lete opp anmeldelser og brukererfaringer på nettet, det finnes alltid unntak på alle merker: Acer TimelineX-serien er for eksempel ikke så dårlig som den jevne Acer-laptop ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...