Gå til innhold

TEST: DroidTV Primetime (Android)

TV på mobilen  

1 stemme

1. 1. Ser du film og TV på mobilen?

• Ja. Ofte.
      1
    • Av og til.
      0
    • Nei.
      0

Anbefalte innlegg

Test av DroidTV Primetime.

Jeg har lenge lett etter en god TV løsning til mobilen. Selvfølgelig finnes løsningen med å overføre filmer fra datamaskinen. Men hva om jeg ikke har denne muligheten tilgjengelig? Eller rett og slett ikke gidder.

Det fins mange mer eller ofte mindre gode løsninger. Som oftest er de gode løsningene små apps som de respektive TV stasjonene produserer selv. Disse gir deg muligheten til a streame live sendinger. Eksempler er NRK eller Al Jazeera. Her må du belage deg på mye datatrafikk og god dekning. Selvfølgelig kan du bruke WIFI, men der man har WIFI har man også som oftest en TV. Slik som hjemme. Andre løsninger er ofte youtube baserte tjenester. Her streames det jo fortsatt men du velger innholdet selv. Eksempel for dette er Kids TV som gir et godt utvalg av tegnefilmer for barn.

Din egen PVR i lomma.

Etter mye leting på Market fant jeg DroidTV Primetime. Det unike med DoidTV er at det gir deg tilgang til haugevis av amerikanske TV serier. Stort sett alle de mest populære seriene er representert.

Det du vil se på lastes FØRST ned på minnekortet ditt. Din egen lille PVR i lomma. Jeg ser på dette som en stor fordel, men med fordelen kommer også det størte minuset med programmet. Du må nemlig vente en god stund før innholdet lastes ned. Planlegger du en stund i forveien er jo ikke dette noe problem. Når episodene du vil se er lastet ned, så har du dem til du sletter dem. Men ventetiden er ofte lang.

En fin mulighet er at nye episoder kan lastes ned automatisk.

Bilde og Lyd

DroidTV reklamerer med "HD video i 480p". Det er bare tull. Bildekvaliteten er helt ok men når mye beveger seg samtidig ser du fort at episodene er dekodet for å ta lite plass på minnekortet. Alikevel syns jeg at bildekvaliteten er god nok og jeg setter pris på at jeg kan ha mange episoder med meg i lomma.

Et større problem er lydkvaliteten. Når du bruker høytalerene på telefonen er problemet minimalt, men det blir alt for tydelig ved bruk av høretelefoner. Lyden er alt for komprimert.

Utvalg

Det er her DroidTV kommer til sin rett. Utvalget er stort. Jeg har finnet mange TV serier jeg ikke visste om og programmet har gitt meg timesvis med underholdning.

Her er en liste av noen av de nåværende tilgjengelige seriene:

30 Rock • Alphas • Blue Bloods • Body of Proof • Bones • Burn Notice • Castle • Charlie's Angels • Covert Affairs • CSI • CSI: Miami • CSI: New York • Dancing with the Stars • Desperate Housewives • Eureka • Extreme Makeover • Fairly Legal • Family Guy • Flash Forward • Free Agent • Friday Night Lights • Fringe • Ghost Hunters • Glee • Grey's Anatomy • Happy Endings • Harry's Law • Hart of Dixie • Haven • Hawaii Five-0 • Hell's Kitchen • House • How I Met Your Mother • How to be a Gentleman • In Plain Sight • Jimmy Kimmel Live • Kitchen Nightmares • Last Man Standing • Law & Order: SVU • Melissa & Joey • Modern Family • NCIS • NCIS: Los Angeles • Pan Am • Parenthood • Parks and Recreation • Person of Interest • Prime Suspect • Private Practice • Psych • Raising Hope • Revenge • Rookie Blue • Royal Pains • Stargate Universe • Suburgatory • Suits • Survivor • Terra Nova • The Amazing Race • The Big Bang Theory • The Cleveland Show • The Closer • The Colbert Report • The Daily Show with Jon Stewart • The Event • The Good Wife• The Mentalist • The Office • The Secret Circle • The Secret Life of the American Teenager • The Simpsons • The Tonight Show with Jay Leno • Two and a Half Men • Ugly Betty • Undercovers • Unforgettable • Up All Night • Warehouse 13 • White Collar • Whitney • Wipeout

Konklusjon

Dette er den beste TV løsningen jeg har klart å finne så langt. DroidTV finnes i både gratisversjon og betalversjon (abonnement). Prøv ut gratisversjonen og se om du liker programmet like godt som jeg gjør! :)

https://market.android.com/details?id=com.PersonalDVR.Subscription&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5QZXJzb25hbERWUi5TdWJzY3JpcHRpb24iXQ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...