Shmotes Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Hei. Jeg og noen andre jobber med et AS3 spill i forhold til skolen. I spillet styrer vi en ballong som går enten opp eller ned. Ballongen skal beskytte fire mindre ballonger bak seg fra å bli truffet av kuler som blir skutt ut i tilfeldig retning og hastighet. Når en kulle treffer spiller-ballongen skal kulen forsvinne og poengsummen skal +=1. Er det bare én liten ballong igjen er du død. Det meste gikk greit og var forståelig, men så stoppet det helt opp da jeg ikke fant en god måte å slette kulen som treffer spiller-ballongen på.. Har strevet lenge med å finne en god løsning men alt google finner er enten feil eller unødvendig komplisert.. Kulen er som sagt en instans av klassen InstansKaster med Kule som MovieClip, så kulene blir oprettet med addChild(Kule);. Jeg prøvde først: if (kaster.hitTestObject(ballong)) { removeChild(kaster); addChild(mark); mark.x = mark.x; mark.y = mark.y; mark.play(); poeng+=1; Object(this).poengBar.poengTeller.text = poeng; trace(poeng); } Denne funker, i forhold til poeng-telleren i og med at kulen forsvinner og mister kontakt med ballongen slik at får bare 1 poeng pr. treff, og ikke 8 pr. treff siden den kjører over ballongen og ut på andre siden. Men det som er problemet er at fra første treff så ser du at det smeller (Et kuletreff på grense og spiller er markert med et animert "smell" som heter "mark") rundt om kring og poengene går opp men kulen er ikke synlig.. Jeg har prøvd å gjøre den synlig igjen flere steder i koden men ingen gode resultat.. Så det jeg lurer på: Er det noen der ute som forstår situasjonen og kan dele erfaring? Det hadde vært supert! Endret 28. november 2011 av Shmotes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå