m0rten95 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Vil AMD Phenom II 955 Black Edition (Socket AM3)fungere på ett ASUS Crosshair V Formula (Socket AM3+) hovedkort ? Andre specs: -GTX 480 -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB -Corsair TX 750W Endret 29. november 2011 av m0rten95 Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Sikker? Får BSOD rett etter windows logon når jeg starter opp... Slettet ikke de gamle driverene før jeg satte inn det nye hovedkorte, kan det ha noe med det å gjøre ? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Om det ikke var kompatibelt ville du ikke komt til windowslogoen engang. Sikker på at du har koblet alt riktig og at du har stor nok strømforsyning? Fulgte det med noen feilsøkingsmanual til hovedkortet? Har den en ClearCMOS-knapp? Starter den med minne bare populert i den første minnesocketen? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Ville anbefale å ta en ny installasjon etter bytte av hovedkort. Selv jeg måtte gjøre det ved bytte av AMD hovedkort, siden USB mus/tastaturet ikke virket. Etter reinstallasjon og installasjon av drivere fungerte alt. Så prøv det hvis du ikke har noe viktig på maskinen, eventuelt prøv sikkerhetmodus om det er windows det er snakk om. Nå er det nok slik i windows at etter bytte av hovedkort så låses hovedkortdriverne til sist konfigurasjon. Nå vil jeg anta det er en microsoft fail for å ungå piratkopiering, men. Jeg innrømmer det er irriterende. Men slik er det. Endret 28. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Prøvd alt nå bortsett fra å installere windows på nytt, men får den ikke til å starte ordentlig. På hovedkortet blinker det rødt på boot_device, men prøvde harddisken på en annen pc, da fungerte den. Skjønner ingenting! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå