Jakwit Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Er på jakt etter et nytt skjermkort til en Acer Aspire 5920G. Pc'en har vært ødelagt lenge men det har vært mulig å bruke den til nå. Nå er skjermen bare grå når den starter opp. Noen som har vært borti lignende? Jeg håper at jeg kanskje kunne fått løst problemet ved å bytte skjermkort. Noen som har et slikt kort liggende som de vil selge? Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 hvis du er heldig så får du fikset det gratis på garantien. min acer 7720Z 17" i 2007/8 ish startet og bråkte som normalt men skjermen var svart uten forvarsel. jeg leverte den til datakjeden i bergen hvor jeg kjøpte den, de sendte den til taiwan eller gud vet hvor, fikk den tilbake etter en uke. duden hos datakjeden sa jeg hadde fått nytt hovedkort. (mulig skjermkort er integrert, har ikke peil). det gamle var sannsynligvis brent opp etter at jeg har støvet ned vifteinnganene, og brukt den på mykt underlag hvor den ikke fikk puste under =) med grå mener du at den lyser liksom? hvordan var den før, flimring og sånt? da kan det være en kabel som er broken kanskje Lenke til kommentar
Jakwit Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Når den starter nå er skjermen delt i 4 deler... alle er grå med loddrette striper. Etterhvert som den står så får den jevnere gråfarge. Det er min lillesøsters pc. Jeg vet hun har brukt den mye på mykt underlag så det er kanskje grunnen til at den har blitt ødelagt. Har nå hatt flere deksel åpne for å sjekke kabler til skjermen. Har gjort dette etter en del søk på internett. Men.... ingenting hjalp. Så da tror vi at skjermkortet nok er ødelagt. Ser ikke ut som skjermkortet er integrert.... iallfall så er det et eget skjermkort vi har hatt ute å sett på. Ser helt greit ut men... Vet at lillesøsteren min tidligere har hatt trøbbel med at skjermen fryser og at hun må restarte den før den virker igjen. Dette har etterhvert bare blitt verre og verre. Siste som skjedde var at skjermen ble grønn og diverse andre farger. Og nå sitter jeg med den... helt kaputt. Lenke til kommentar
Jakwit Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 I dag fant jeg ut at jeg skulle gjøre et siste forsøk på å få liv i skjermen.... tenkte jeg kunne prøve å holde inne DEL klappen mens pc'en startet. Da fikk jeg frem en skurrete skjerm med mulighet for å starte i sikkerhetsmodus. Når jeg deretter startet pc'en på ny så startet den som den skulle.... med en helt fin skjerm. Spørsmålet er jo bare nå hvor lenge det varer..... Men kanskje dette får være trikset dersom det skjer igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå