Gå til innhold

Hva er forskjellen på disse LCD displayene?


Anbefalte innlegg

sitter og ser på LCD displayene på 3dfxcool.

sikler veldig etter de... de ser jo svært kule ut.

 

men hva er forskjellen på de to?

 

den ene er "negativ", hva betyr det?

 

takker for alle svar...

 

det hadde vel ikke vert noen problem å bygge de i en egenboks sammen med en strømforsyning (skal brukes til peltier) og en pumpe og en radiator montert på toppen?

 

edit: beklager at jeg måtte legge på de ekstra spørsmålene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder "negativ" og vanlig - lurer på om ikke sort negativ er det du ser på bilde nr 2 (dvs med svart bakgrunn og gul tekst). Ikke helt sikker på hva som er hva her.

 

Å bygge dette inn i en boks sammen med tingene du nevner tror jeg vil gå helt greit. Interferens fra andre komponenter KAN være et problem, men så langt har jeg ikke støtt på noe slikt med mitt eget LCD-display (av Hammar.no-typen, som man lodder selv).

 

Når det gjelder tekst på displayet, kan du få det til å vise stort sett akkurat hva du vil. Diskplass, temperaturer, CPU-speed, serverstatus på spillservere.. man har mange muligheter (med de riktige programmene. Jeg bruker LCD Smartie og jaLCDs. Sistnevnte anbefales - tror det fungerer med Crystalfontz-displayene også).

 

Og ja, displayene går fint i to 5.25"-brønner.

Lenke til kommentar

Ok, takker for saftig bra svar, Papirpose! :woot::D

 

Jeg har planer om å sage et mini kabinett i to og bruke den øverste delen. jeg skal ha en strømforsyning (til peltier) og en pumpe inni, og da har jeg to 5.25" slotter som jeg kan ha LCD Displayet i. glimrende! :D

 

men er det noen som kan bekrefte det med negativ og sort og sånn?

 

takker for alle svar! og takker for hjelpen jeg har fått til nå :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...