Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke optimal hastighet på maskin

Anbefalte innlegg

Hei

VI har i hjemmet telenor fiber med hastighet på 8 mbit ned og 8 mbit opp.

Vi har tre maskiner som bruker nettverket trådløst: 1 bærbar pc med windows 7, en Apple Macbook Pro med OS X Lion. Og så har jeg en helt ny selvbygd stasjonær hackintosh maskin med OS X Lion. Kjører jeg internett test på de to først nevnte maskinene enten via nettfart.no eller speedtest.net, får jeg hastigheten abm. gjenspeiler.

Men på denne stasjonære, får jeg ca 8 mbit opp men i de aller fleste tilfellene bare 3 mbit ned, kan varierere av og til med 4 mbit, 6 hvis jeg er heldig, ved nedlasting av spill via steam og battle.net og nedlasting av programvare fra ftp og http-servere gjenspeiler hastigheten som oftest bare 3 mbit. Har prøvd å koble maskinen til trådløstnettverket ved å bruke trådløs router som access punkt klient og brukt adaptere og fått nettverk via strømnettet.

Samme problemet ved begge metodene i snitt bare 3 megabit, trådløst nettverkets dekning ser ikke ut til å være problemet etter som jeg får hastigheten vi skal ha på laptoppene uansett hvor i huset jeg kjører test av hastigheten.

Har prøvd alternative dns-servere uten at det ga noe resultat. Har til og med prøvd både skjermet og uskjermet kabel mellom acces punkt klienten og maskinen, uten noen forandring.

Nettverkskortet er fra realtek og bruker de offisielle driverne for OS X Lion levert av realtek.

EDIT: Prøvd med alternativ driver, uten hell.

EDIT2: Tester med windows 7, samme problemer.

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...