dnelsksol Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Hei, jeg lurer på om noen har noen ord om dette, når man jobber i et bemanningsfirma, 10t om dagen( 0700-1700 ), fredager er valgfrie, vi har ikke betalt lunsj, altså 38t uten fredag, 44t med fredag. 149 kr/t. Har man mulighet å kreve litt mer overtidstilegg ? Det vil si fra 1530 til 1700 elns, 50 % overtid. blir jo noen timer og kroner i løpet av en uke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ihht AML så skal alt over 9 timer om dagen eller 40 timer i uka. I og med at pausen er ubetalt tror jeg ikke han har krav på overtid, nei. Lenke til kommentar
dnelsksol Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Stemmer, konge at du svarte meg . Hvordan er det når man er hjelpearbeider og blir syk da? la oss si en hjelpearbeider har jobbet 400t på et og samme sted, så blir han/hun syk, og er borte en til 2 dager, kan han få dekket og betalt disse dagene ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvis du er satt opp på vaktlisten og blir syk, skal du få betalt for vakten du er satt opp på (dersom du melder fra og får sykemelding/har rett til egenmelding). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå