Slettet-YGj9hz Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Hei, Har en golf 2005 som har en fryktelig ripete frontrute.. Noen som fortalte meg at jeg kan få skifta frontruta gratis? Stemmer dette? isåfall hvor? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Kommer ann på hvilken forsikring du har. Delkasko eller full kasko tror jeg dekker det. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Om du har forsikring som dekker "glass", men det er en egenandel å betale. Lenke til kommentar
Slettet-YGj9hz Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Har fullkasko "superforsikring vw" hos iF.. Får vell høre med dem i morgen Takk for svar! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 I min by tar Hurtigruta Carglass seg av dette. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Nei, det stemmer ikke at det er gratis. Et knapt minutt tok det meg å finne ut at If er som andre forsikringsselskaper flest, og tar 2000,- i egenandel for frontruteskift. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Riper på ruta dekkes ikke av forsikringen. Du må nok bytte hele ruten. Jeg fikk steinsprut på en slitt frontrute. Kjørte inn i nærmeste verksted og de byttet rute for 1200 kroner på en VW Caravelle. Det var i Romania. :!: 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Forsikringen dekker kun akutt skade på frontruten, ikke slitasje. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Forsikringen dekker kun akutt skade på frontruten, ikke slitasje. Men om det kommer til et punkt der ruta er uforsvarlig (altså trafikkfarlig) å kjøre med, hva da? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg har en frontrute som er så ille at den nesten er trafikkfarlig i sterkt sollys, eller midt på natten med mye møtende trafikk. Kan jeg ikke få byttet denne på forsikringen før det faktisk oppstår en akutt skade? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Forsikringen dekker kun akutt skade på frontruten, ikke slitasje. Men om det kommer til et punkt der ruta er uforsvarlig (altså trafikkfarlig) å kjøre med, hva da? Dersom dette er pga slitasje, og ikke skade, må du betale den selv. Akkurat som du må kjøpe nye dekk når de er utslitt, mens du får nye på forsikringen dersom de blir skadet av et uhell som dekkes av forsikringen. Les vilkårene for forsikringen din, det kan være at andre selskaper har avvikende betingelser. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Dersom dette er pga slitasje, og ikke skade, må du betale den selv. Akkurat som du må kjøpe nye dekk når de er utslitt, mens du får nye på forsikringen dersom de blir skadet av et uhell som dekkes av forsikringen. Les vilkårene for forsikringen din, det kan være at andre selskaper har avvikende betingelser. Nå er ikke dette min tråd, jeg bare satte fram en tenkt problemstilling der ruta hadde så mange småskader kommet over tid at ruta var å anse som ødelagt. Jeg synes ikke helt at sammenlikningen med dekkene helt er relevant, de ruller jo mot veibanen og slites av det, mens en frontrute som "slites" på annen måte enn vind og vær, altså ved steinsprut ol generert over tid, likevel kunne være å anse som en skade. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Er vel ikke værre enn å lage ett lite hakk i synsfeltet, eller nærmere enn 2 cm fra kanten, så kan de ikke fikse det, og må bytte.. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Er vel ikke værre enn å lage ett lite hakk i synsfeltet, eller nærmere enn 2 cm fra kanten, så kan de ikke fikse det, og må bytte.. Det var vel å oppfordre til forsikringssvindel? 3 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) steinsprut ol generert over tid, likevel kunne være å anse som en skade. Steinsprang, enten det er snakk om ett sted eller flere, og over lengre tid, er bestandig en (eller flere) skade®. Riper i vinduspusserområdet, sånne som gjør ruta til Jann-Ove vanskelig å se gjennom i motlys/lav sol, forårsaket av bruken av viskerene, kombinert med sand/asfaltstøv, er derimot ren slitasje. edit: skade( r ) skulle det være, ikke ®... Endret 1. desember 2011 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Er vel ikke værre enn å lage ett lite hakk i synsfeltet, eller nærmere enn 2 cm fra kanten, så kan de ikke fikse det, og må bytte.. Det var vel å oppfordre til forsikringssvindel? Noe sånt.. Eller... Kjør bak en kompis på en grovgruset vei ? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Nå er det glasskader som dekkes da, ikke lakkskader... Hvorfor leser ikke folk det som står i avtalen de har signert? 1 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Forsikringen dekker kun akutt skade på frontruten, ikke slitasje. Hvor har du dette med akutt skade fra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Forsikringen dekker kun akutt skade på frontruten, ikke slitasje. Hvor har du dette med akutt skade fra? Mine vilkår sier "Glassforsikringen dekker bruddskade på motorvognens utvendige glassruter ved tilfeldig, plutselig ytre påvirkning." Hva sier dine vilkår? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg synes ikke helt at sammenlikningen med dekkene helt er relevant, de ruller jo mot veibanen og slites av det, mens en frontrute som "slites" på annen måte enn vind og vær, altså ved steinsprut ol generert over tid, likevel kunne være å anse som en skade. Du kan synes hva du vil om det, men både dekk og frontrute slites når bilen brukes (selv om ikke frontruten ruller mot veibanen, slik dekkene gjør). Likheten er at en slitasjeskade ikke dekkes av forsikringen, mens en plutselig og uforutsett skade kan dekkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå