Vizla Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 * Hvorfor fortsetter ulver å angripe lenge etter at jeg banker dem med ett slag? På tide med sterkere fiender, kanskje? Hva mener du? At ulver normalt ikke angriper ting som kan drepe de med et lite knips. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 * Hvorfor fortsetter ulver å angripe lenge etter at jeg banker dem med ett slag? På tide med sterkere fiender, kanskje? Hva mener du? At ulver normalt ikke angriper ting som kan drepe de med et lite knips. Det vil da ikke ulven vite før den har prøvd, og kanskje ulvene er svært sultne og tar ekstra sjanser. Slik vil det alltid være med de lette fiendene i alle rpg-spill, de vil fortsette å angripe selv om du selv har blitt nærmest uovervinnelig. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Som jeg vet har ikke ulver her til lands heller evnen til å analysere og se om fienden er 20 levels over sin egen og dermed overpowered i forhold til seg selv. 2 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 * Hvorfor fortsetter ulver å angripe lenge etter at jeg banker dem med ett slag? På tide med sterkere fiender, kanskje? Hva mener du? At ulver normalt ikke angriper ting som kan drepe de med et lite knips. Ulver angriper ikke mennesker i det hele tatt, normalt sett. Mener du ulvene i Skyrim skulle være synske? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hjelpes meg, jeg forklarte kun hva han mente Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Som jeg vet har ikke ulver her til lands heller evnen til å analysere og se om fienden er 20 levels over sin egen og dermed overpowered i forhold til seg selv. Ulver angriper ikke mennesker. De er svært sky og vil i de fleste tilfeller være over alle hauger før du kommer til et sted de har befunnet seg på. Gjelder forsåvidt bjørner også. Selv edderkopper er jo redd for mennesker (usikker på den gigantiske versjonen) Endret 27. desember 2011 av C4STOR Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Ulver har angrepet mennesker ved flere anledninger, så muligheten er der dersom de er flere og er sultne nok. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Ulver og bjørner har angrepet meg ved flere anledninger, så det kan jeg skrive under på. Ulver angriper meg som regel i flokk når jeg er ute i skogen. Bjørner skjønner de er sterkere og går rett på 1 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Det som dreper det for meg er den forbanna fov, ja eg vet du kan skifte den men det ser jo ut som om fyren krøker sammen sverd og skjold og går som en total retard. Endret 1. januar 2012 av Thitorkin Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Har spilt i 60 + timer nå, og har fremdeles lyst til å fortsette hver dag. På tross av åpenbare svaktheter, drar verdenen meg inn gang på gang på en helt annen måte enn Oblivion klarte. Men det er unektelig et Elder scrolls - spill, med de "faste" svakhetene, selv om mye er glattet ut og forbedret. Noe jeg mener TES aldri helt har fått til er karakterinteraksjon. Jeg får aldri noe personlig forhold til de jeg samhandler med, det blir veldig overfladisk og generisk. Sikkert noen som lever seg mye mer inn i det, men det blir for mange tekniske feil, f.eks når jeg skal på oppdrag med Companion circle, og de ender opp med et helt absurd veivalg med masse omveier og masse backtracking. Så godt som alle npc-ene er papp-statister som kun er der for å drive historien fremover. En annen ting jeg gradvis har oppdaget, er de ekstremt begrensede samtale-valgene. Hvis man kikker litt nærmere på disse, ser det ofte ut som om man har flere alternative dialogvalg, men det viser seg i realiteten å være dialogvalg som er nesten identiske, og som kun skiller mellom ord- og setningsstruktur. Ergo kan den muntlige reaksjonen fra en npc være akkurat den samme på f.eks tre tilsynelatende forskjellige dialogvalg. Ouch. Effektivt og ressursbesparende, og hvis man ikke legger merke til det er det jo ok... Men da blir jeg enda litt mer gretten over at ens egen karakter ikke har innlest dialog. I mine øyne gir det en helt annen og undervurdert dimensjon i interaksjonen. Uten å starte noen TES/Gothic-pissekonkurranse, er dette i mine øyne noe av kjernen i hva som gjør Gothic-universet mye mer levende. Ja, jeg skjønner at det krever en del å lese inn alle dialogvalgene med forskjellige stemmer i forhold til rase, men med tanke på hvor begrenset antallet stemmeskuespillere allerede er, burde dette vektlegges nesten like mye som modifisering av utseende, noe jeg må innrømme jeg ikke er noen stor fan av, siden helten da for meg faktisk blir mer upersonlig og generisk, i forhold til å ha en "fastsatt" helt (the witcher) som faktisk er godt integrert i historien. Så kan alle "rollespillentusiastene" skrike seg hese alt de måtte ønske om at det da ikke lenger er et rollespill. Alt i alt vil jeg etter ca 60 timer gi Skyrim en god 8, primært for den fantastiske verdensbyggingen og designen. Da ser jeg fullstendig bort fra tekniske feil, som gjør at jeg er like spent hver gang på - ikke om, men hvordan - spillet kommer til å krasje neste gang. (Skal dog sies at jeg ikke har opplevd de verste eks.) 2 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Ulver har angrepet mennesker ved flere anledninger, så muligheten er der dersom de er flere og er sultne nok. A wolf attack is an attack on a human by a wolf or wolves. Under normal circumstances, wild wolves are generally timid around humans. Wolves usually try to avoid contact with people, to the point of even abandoning their kills when an approaching human is detected[citation needed], though there are several reported circumstances in which wolves have been recorded to act aggressively toward humans. Compared to other carnivorous mammals known to attack humans in general, the frequency with which wolves have been recorded to kill or prey on people is much lower, indicating that though potentially dangerous, wolves are among the least threatening for their size and predatory potential.[1] Fra Wikipedia. Det er som sagt en mulighet for at ulver angriper mennesker, men de fleste vil så langt det lar seg gjøre unngå mennesker. Kort forklart så er ulver langt bedre enn sitt rykte og svært myteomspunnet. Endret 4. januar 2012 av C4STOR Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Det er et fantasy-spill! Hva har det å si om ulver angriper mennesker i virkeligheten eller ikke? Jeg blir ikke så ofte angrepet av skjellett og nekrofile om dagene heller. Endret 4. januar 2012 av Sebbe 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå